Marka modowa w ogniu krytyki. „Nie ważcie się zarabiać na naszej tragedii”

Marka modowa w ogniu krytyki. „Nie ważcie się zarabiać na naszej tragedii”

Ubrania
Ubrania Źródło:Shutterstock / FiledIMAGE
Amerykańska marka modowa Bstroy spotkała się z ostrą krytyką internautów. Fala hejtu spadła po tym, gdy firma zaprezentowała kolekcję bluz na New York Fashion Weeku.

Brick Owens i Duey Catorze zaprojektowali kolekcję marki Bstroy na wiosnę i lato 2020. Wywołała wielkie, niekoniecznie pozytywne emocje. Na bluzach nadrukowane były napisy: „Stoneman Douglas”, „Sandy Hook”, „Virginia Tech” i „Columbine”. Odbiorcom jednoznacznie kojarzyły się kolejno: ze strzelaniną w Douglas High School w Parkland, strzelaniną w szkole podstawowej Sandy Hook w Newtown, ze strzelaniną, która miała miejsce w Virginia Polytechnic Institute and State University w Blacksburgu oraz ze strzelaniną w liceum znajdującym się w miejscowości Columbine. W ich wyniku zmarło wiele osób. Prezentowane na wybiegu podczas New York Fashion Weeku bluzy oprócz napisów, miały również dziury. Wielu użytkowników mediów społecznościowych odbierało je jako ślady po kulach.

Bluza z wyciętymi dziurami

Bluza z wyciętymi dziurami

Bluza z wyciętymi dziurami

„To obrzydliwe”

Zdjęcia z pokazu zostały opublikowane na oficjalnym koncie marki na Instagramie. Internauci byli oburzeni. Wielu przekonywało, że tak tragiczne wydarzenia, jakim niewątpliwie są strzelaniny, nie powinny stanowić inspiracji dla projektantów. „Jako człowiek poszkodowany w wyniku strzelaniny w Columbine jestem przerażony. To obrzydliwe. Możecie zwrócić uwagę w inny sposób, ale nie ważcie się zarabiać na naszej tragedii”, „Firma lekceważy nasz ból (…).Niewiarygodne” – komentowali internauci.

Czytaj też:
Rodzinny koszmar w USA. 14-latek zabił swojego ojca, macochę i rodzeństwo