12-letni Laurent został magistrem fizyki kwantowej. Ma jeden wielki cel

12-letni Laurent został magistrem fizyki kwantowej. Ma jeden wielki cel

Laurent Simons
Laurent Simons Źródło:Instagram / laurent_simons
Laurent Simons z Ostendy w Belgii zdobył tytuł magistra na kierunku fizyka kwantowa. Młody geniusz na zdobycie dyplomu potrzebował zaledwie pół roku.

Laurent Simons pojawił się na nagłówkach światowych mediów pod koniec 2019 roku, kiedy ogłoszono, że może zostać pierwszym na świecie absolwentem uniwersytetu poniżej 10 lat. Wówczas doszło jednak do sporu z władzami uczelni, które zmieniły ustalenia w kwestii egzaminów. Przedstawiciele Uniwersytetu Technicznego w Eindhoven przekazali rodzicom chłopca, że plan zakończenia studiów przed końcem roku wydaje się niewykonalny. Tłumaczyli, że Laurent nie zdąży zdać wszystkich egzaminów przed swoimi urodzinami 26 grudnia.

Laurent Simons i problemy z uczelnią

W tamtym czasie Laurent, którego idolem jest Nikola Tesla, chciał zająć się produkcją sztucznych narządów, a ostatecznie opracować całe sztuczne ciało w swoim własnym laboratorium. Jego rodzicom zależało na tym, by stał się najmłodszą osobą, która uzyskała stopień naukowy. Przed nim był to Amerykanin Michael Kearney, który w czerwcu 1994 roku zakończył naukę na uniwersytecie w wieku 10 lat i 4 miesięcy.

Tamte problemy z uczelnią na szczęście nie przeszkodziły zdolnemu chłopcu w pogłębianiu swojej wiedzy i zdobywaniu kolejnych tytułów naukowych. W lipcu 2021 roku światowe media obiegła informacja, że Simons w ciągu roku ukończył z wyróżnieniem trzyletnie studia licencjackie z fizyki na uniwersytecie w Antwerpii.

Laurent Simon wciąż ma jeden cel

Teraz, po zdobyciu tytułu magistra, z genialnym chłopcem ponownie chcieli rozmawiać wszyscy dziennikarze z jego kraju. – Nie czuję się kimś specjalnym, każdy z nas jest przecież na swój sposób inny – odpowiadał skromnie Laurent na pytania „Het Laateste Nieuws”. Potwierdził, że wciąż ma plany związane z rozwojem człowieka jako gatunku i poszukiwaniem nieśmiertelności. – Drogą do tego będzie zastąpienie niektórych części ciała urządzeniami mechanicznymi – zapewniał.

Sawicki drwi z Kowalskiego. „Mój intelekt nie jest w stanie doścignąć tego geniusza”