Dbamy o każdego klienta

Dbamy o każdego klienta

Dodano:   /  Zmieniono: 
Rozmowa z Januszem Bilem, p.o. prezesem zarządu Enea SA, wiceprezesem ds. handlowych.
Który klient, jeśli chodzi o handel energią, jest łatwiejszy do pozyskania – firmowy czy detaliczny?

Można powiedzieć, że najłatwiejszy do pozyskania jest ten klient, do którego sprzedawca bezpośrednio dotrze ze swoją ofertą. Dzisiaj gra rynkowa toczy się głównie na rynku biznesowym, na którym świadomość klientów i skłonność do zmiany sprzedawcy jest coraz większa. Sprzedawcy pozyskują tych klientów, którzy z ich punktu widzenia są klientami opłacalnymi. To oznacza, że w zależności od segmentu klientów stosują różne metody ich pozyskiwania. Klient masowy, detaliczny, na którym marżowość jest najniższa, pozyskiwany jest za pomocą najtańszych kanałów sprzedaży, np. kanałów elektronicznych, jednak skuteczność tych kanałów na razie jest niewielka. Sprzedawcy, chcąc minimalizować ryzyko związane ze zmianami swojego portfela klientów, pozyskują zarówno klientów strategicznych, którzy cechują się dużymi wolumenami zużycia energii elektrycznej, jak i klientów małego i średniego biznesu o dużo niższych wolumenach zużycia, ale za to bardziej stabilnych we współpracy ze sprzedawcą.

Więcej możesz przeczytać w 41/2012 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.