Jaką supermoc ma Jacek Kurski? Zaskakujące słowa ekspertki

Jaką supermoc ma Jacek Kurski? Zaskakujące słowa ekspertki

Ida Nowakowska i Jacek Kurski, prezes TVP
Ida Nowakowska i Jacek Kurski, prezes TVP Źródło: Newspix.pl / Aleksander Majdański
Mimo spekulacji, w najbliższym telewizyjnym sezonie nie dojdzie do spektakularnych gwiazdorskich transferów. Małgorzata Rozenek nie przejdzie do Polsatu, Magda Gessler też nie pożegna się ze stacją matką. Rotacji gwiazd nie ma, ciekawych formatów coraz mniej, jeden odgrzewany kotlet goni drugi… To po co nam jeszcze telewizja, skoro oglądać w niej możemy głównie bikini reality i coraz gorsze seriale? Na to pytanie odpowiadała w podcaście „Wprost Przeciwnie” dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, prof. UW z Wydziału Dziennikarstwa.

Supermoc Jacka Kurskiego, Doda szuka miłości i Edward Miszczak poza TVN. Prof. Anna Jupowicz-Ginalska o przyszłości telewizji

Netflix, HBO Max, Disney Plus, Apple TV, Amazon Prime Video, Canal Plus, Player i wiele innych. Bez platform serwujących nam wideo na życzenie – wielu nie może sobie wyobrazić życia. Telewizje oczywiście doskonale to rozumieją, często nawet – jak TVN – testując niektóre formaty najpierw w Playerze, a dopiero później „wpuszczając je” na główne anteny, ale jak długo taki system będzie się sprawdzał?

Jak w najbliższych latach zmieniać się będzie linearna telewizja? Czy telewizja w obecnym kształcie ma jeszcze sens, skoro młodzi ludzie wszystko czego potrzebują mogą znaleźć online?

O tym wszystkim w podcaście „Wprost Przeciwnie” mówiła ekspertka z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Czytaj też:
Sam wychowuje 4-letnią córkę. Wyznaje: „Chylę czoło przed milionami samodzielnych mam”

Czy telewizje powinny stawiać na doświadczenie?

W czerwcu świat mediów zelektryzowała informacja o tym, że Edward Miszczak żegna się z TVN. Mówi się, że wieloletni dyrektor programowy tej stacji miałby przejść do Polsatu, co bez wątpienia byłoby sensacją. Choć dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska do tych spekulacji raczej by się nie przywiązywała, zauważa, że wraz z odejściem Miszczaka z TVN-u, skończyła się pewna epoka.

– Gdziekolwiek pójdzie, nowy pracodawca na pewno na tym skorzysta – zauważyła gościni „Wprost Przeciwnie”. – Spotkałam się z takim określeniem, że Edward Miszczak jest mistrzem telewizji linearnej. Ale dobrze radził sobie z marką już w czasach, gdy zaczęliśmy mówić o świecie cyfrowym. TVN od początku miał to, czego brakowało innym nadawcom, czyli niezwykły zmysł związany z komunikacją marki, opieraniem jej na postaciach, osobach. Troska o swoje gwiazdy, tworzenie ich, to jeden z elementów rozwoju marki, na który postawił Edward Miszczak – zauważyła dr hab. Jupowicz-Ginalska. I dodała, że były dyrektor programowy TVN „jeszcze mógłby nas zaskoczyć”.

Zresztą, jak zauważyła ekspertka z UW, tak samo jak Nina Terentiew, „caryca telewizji”, dyrektor programowa telewizji Polsat.

– Wprowadzenie reality show związanego ze środowiskiem LGBT+ do polskiej telewizji, czy pary jednopłciowej do „Tańca z gwiazdami” pokazuje, że nie boją się kontrowersyjnych decyzji i są w stanie je podejmować. Młodsi koledzy mogliby się uczyć – dodała dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska.

Czytaj też:
Czterodniowy tydzień pracy, urlop menstruacyjny i dodatek do wakacji. Realne? W jej firmie się sprawdziło

Skoro Edward Miszczak i Nina Terentiew wciąż potrafią zaskakiwać i wciąż mają moc kreowania gwiazd, to jaka jest supermoc prezesa TVP, Jacka Kurskiego?

– Supermoc Jacka Kurskiego to autopromocja. Nie przypominam sobie, biorąc pod uwagę wcześniejsze rozdania w TVP, by którykolwiek z prezesów był tak eksponowany. To strategia kreowania „prezesa wszystkich prezesów”. Kiedy mamy do czynienia z Sylwestrem Dwójki, jakimś wydarzeniem sportowym, oko kamery zawsze wyłapie Jacka Kurskiego. Czasami mam wrażenie, że nieustannie oglądamy „Misia”, tylko przeniesionego do realiów medialnych – mówiła w podcaście „Wprost Przeciwnie” wykładowczyni z UW.

Podcast „Wprost Przeciwnie” powstaje dzięki współpracy ze Studiem Plac.
Źródło: Wprost
 2

Czytaj także