Gdańsk dziękuje kibicom. W sześciu językach

Gdańsk dziękuje kibicom. W sześciu językach

Dodano:   /  Zmieniono: 
Gdańsk dziękuje zagranicznym kibicom za stworzenie niepowtarzalnej atmosfery, fot. PAP/Adam Warżawa 
Gdańsk dziękuje zagranicznym kibicom za stworzenie niepowtarzalnej atmosfery w mieście podczas czerwcowego Euro 2012. Jako podziękowanie miasto wyprodukowało sześć spotów, w sześciu językach dla kibiców z Hiszpanii, Irlandii, Włoch, Chorwacji, Niemiec i Grecji.

Jak poinformowała Magdalena Kuczyńska z biura prasowego Urzędu Miasta w Gdańsku, spoty jeszcze we wtorek trafią do polskich placówek dyplomatycznych w dedykowanych krajach oraz do organizacji turystycznych i mediów.

Gdańsk podczas turnieju Euro odwiedziło ponad 150 tys. zagranicznych kibiców.

Aleksandra Mokwa z Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta, które wyprodukowało spoty, powiedziała, że „Euro pokazało Polakom, gdańszczanom, jak można się bawić przy okazji wydarzeń sportowych, że w ogóle można się bawić z kibicami przeciwnej drużyny”.

- Liczymy na to, że produkcja i rozpowszechnienie spotów będzie miłym akcentem zamykającym czerwcowe wydarzenie oraz pozwoli przywołać miłe wspomnienia – dodała. Nie ukrywa, że liczy także na ponowne odwiedziny kibiców i spokojne już poznawanie miasta, np. wraz z rodzinami i przyjaciółmi.

Kuczyńska przypomniała, że „podczas Euro na ulicach była wspaniała, wielobarwna fiesta i tysiące kibiców z Hiszpanii, Irlandii, Włoch, Chorwacji, Niemiec i Grecji”. - Przenikające się języki i uśmiechy, muzyka, tańce, śpiew i poczucie, że piłka nożna stanowi też wspaniały pretekst do wspólnej zabawy - tłumaczyła.

Władze Gdańska zwracały uwagę już podczas konferencji organizowanych w czasie turnieju, że „atmosfera wielkiego, radosnego święta stworzona przez kibiców udzielała się także mieszkańcom miasta, którzy z jednej strony jako gospodarze i ambasadorzy służyli gościom pomocą, z drugiej zaś dali się wciągnąć w wir zabawy”.

Sześć spotów dziękujących kibicom Hiszpanii, Włoch, Irlandii, Niemiec, Chorwacji i Grecji zostanie przekazanych ambasadom tych krajów w Polsce oraz ambasadom Polski w danych krajach. Spoty trafią też do Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej oraz do zagranicznych i polskich mediów, a także do organizacji kibiców. Spoty zostaną zamieszczone też na miejskim kanale youtube oraz zaprezentowane w kanałach informacyjnych Gdańska i jednostek podległych, odpowiadających za organizację UEFA EURO2012 w Gdańsku.

Mokwa poinformowała, że koszt produkcji spotów wyniósł niecałe 50 tys. zł.

mp, pap