Ponad połowie Polaków zdarzyło się otrzymać nietrafiony prezent

Ponad połowie Polaków zdarzyło się otrzymać nietrafiony prezent

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. sxc.hu) Źródło:FreeImages.com
Ponad połowa Polaków przynajmniej raz była niezadowolona z otrzymanego prezentu – wynika z badań Instytutu Homo Homini, na zlecenie portalu Giftbook.eu. Jedynie co piąta osoba szukająca podarunku, zna i bierze pod uwagę gust oraz oczekiwania obdarowywanego.
Polacy pod choinkę najczęściej kupują książki, płyty i kosmetyki. W większości przypadków są one jednak nietrafione. Powodem jest nieznajomość oczekiwań osoby, dla której prezent jest kupowany.

Z badań Instytutu Homo Homini, przeprowadzonych na zlecenie nowo powstałego portalu Giftbook.eu wynika, że ponad połowa
Polaków przynajmniej raz była zawiedziona podarunkiem. Zwrot prezentu obecnie nie jest taki prosty, bo sprzedawca wcale nie musi przyjąć "niechcianego" pełnowartościowego towaru. Zależy to od jego dobrej woli.

Dlatego dobrym rozwiązaniem jest namówienie osoby, której chcemy sprawić upominek, na zrobienie listy prezentów, dzięki czemu kupujący zaoszczędzi czas i sprawi przyjemność upominkiem. Można to zrobić tradycyjnie, pisząc listę na kartce lub przez internet, dzięki czemu wskażemy konkretny produkt.

– Możemy też dołączyć na przykład linki, jak ten produkt wygląda, gdzie można go kupić – mówi Magdalena Belka, rzeczniczka portalu Giftbook.eu .

Newseria.pl