Pieniądze na ekspansję międzynarodową
Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej
Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej

Pieniądze na ekspansję międzynarodową

Dodano:   /  Zmieniono: 
Waluta euro
Waluta euro Źródło:Fotolia / fot. grafikplusfoto
100 mln złotych to pula środków dostępna w konkursie dla mikro, małych i średnich firm, zainteresowanych wprowadzeniem swoich wyrobów lub usług na rynki międzynarodowe. Fundusze z Programu Inteligentny Rozwój przeznaczone na promocję marek w ramach „Go to Brand” przyznawać będzie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

–Liczymy, że wsparcie firm w prowadzeniu działalności eksportowej zaowocuje umocnieniem wizerunku Polski oraz upowszechnieniem polskich marek na zagranicznych rynkach – mówi Jadwiga Emilewicz, wiceminister rozwoju.

Dofinansowanie obejmie udział w programach promocji siedmiu branż:

- polskich specjalności żywnościowych,

- IT/ICT,

- meblarskiej,

- produkcji jachtów i łodzi rekreacyjnych,

- kosmetycznej,

- usług prozdrowotnych,

- produkcji sprzętu medycznego.

Wsparcie mogą otrzymać przedsiębiorstwa prowadzące działalność eksportową, posiadające innowacyjny wyrób lub usługę oraz rozwijające potencjał pozwalający uczynić markę rozpoznawalną na rynkach międzynarodowych. Ponadto przy ocenie wniosku o dofinansowanie, preferowane będą firmy, które wdrożyły, zleciły bądź zakupiły prace badawczo-rozwojowe (B+R) albo prowadzą je samodzielnie.

Wnioski o dofinansowanie można składać od 24 czerwca do 5 sierpnia. Szczegóły są dostępne na stronie poir.gov.pl oraz funduszeeuropejskie.gov.pl

Jednocześnie trwają prace nad programami promocji dla kolejnych pięciu obszarów działalności: produkcji maszyn i urządzeń, biotechnologii i farmaceutyki, mody polskiej, budowy i wykańczania budowli, części samochodowych i lotniczych.  Kolejny konkurs dotyczący wsparcia przedsiębiorców w ramach poddziałania 3.3.3 PO IR ma zostać ogłoszony 10 października.