Paulina socha-Jakubowska, „Wprost”: Zajmujesz się matematyką, ale w takim konkretnym wymiarze, edukujesz, jak zarażać nią dzieci. Co robić, by nie była zohydzanym przedmiotem.
Zuzanna Jastrzębska-Krajewska: Jak nie wywołać traumy, a właściwie co zrobić, żeby dorośli podeszli świadomie do edukacji matematycznej, bo same dzieci mają ogromną miłość do logicznego myślenia, do zadawania pytań, mają ogromną ciekawość.
To my-dorośli bardzo często projektujemy to, że dzieci z czasem matematyki nie lubią.
Dlatego robię wszystko, oczywiście w zakresie tego, co wiem i czego doświadczam jako praktyk, żeby dzieci nie „znielubiły” matematyki przez nas, dorosłych.
Oglądanie programu i czytanie całości treści w dniu premiery nowych odcinków dostępne jest jedynie dla stałych Czytelników korzystających z „WPROST PREMIUM”.
Odcinek dostępny jest w ramach promocji:
(…)
Jestem wychowanką mentorki, wielkiego autorytetu w zakresie edukacji matematycznej, pani profesor Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej. Uczestniczyłam w jej badaniach o zadatkach uzdolnień matematycznych.
3/4 dzieci kończących przedszkole ma zadatki do nauk ścisłych, w tym pierwsze, które nam się pokazują, to właśnie cechy (sprzyjające – red.) do nauki matematyki.
Później pani profesor zrobiła raport dla Najwyższej Izby Kontroli w zakresie matury z matematyki. Raport pokazywał, że problem jest w klasach 1-3. Tam narastają trudności w uczeniu matematyki.

Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.