Klienci oburzeni po decyzji Lidla. Sieć odpowiada na zarzuty

Klienci oburzeni po decyzji Lidla. Sieć odpowiada na zarzuty

Sklep sieci Lidl
Sklep sieci Lidl Źródło: Shutterstock / katatonia82
Nietypowa kompozycja w jednej z chłodni sklepu Lidl w Łodzi wywołała spore poruszenie wśród klientów i internautów. Obok świeżej rukoli, szpinaku i miksu sałat znalazły się napoje energetyczne i alkohol. Zdjęcie tej nietypowej ekspozycji błyskawicznie trafiło do sieci, gdzie wywołało falę krytyki. W odpowiedzi na medialny rozgłos sieć Lidl wystosowała oficjalne oświadczenie, zapewniając, że doszło do błędu i sytuacja została już naprawiona.

Zdjęcie chłodni wykonane przez jednego z klientów przedstawia ustawienie produktów, które w opinii wielu konsumentów nie powinny znaleźć się w bezpośrednim sąsiedztwie. W chłodniczej witrynie, gdzie zwykle klienci sięgają po świeże warzywa liściaste, takie jak rukola, szpinak czy gotowe mieszanki sałat, umieszczono również napoje energetyczne i alkoholowe.

Taki układ ekspozycji został ostro skrytykowany przez użytkowników mediów społecznościowych. „To nie jest ok” – można przeczytać pod jednym z postów na Facebooku. Internauci podkreślali, że tego typu praktyki mogą sprzyjać impulsywnym zakupom alkoholu, co w kraju z i tak już wysokim spożyciem napojów procentowych stanowi poważny problem.

facebook

Sieć reaguje po publikacjach: „Ekspozycja została usunięta”

W odpowiedzi na zainteresowanie sprawą redakcja dziennika „Fakt” zwróciła się do przedstawicieli Lidla z prośbą o wyjaśnienie. W przesłanym oświadczeniu sieć przyznała, że zaistniała sytuacja nie spełnia standardów obowiązujących w firmie.

„Widoczne na zdjęciu ustawienie produktów nie jest zgodne ze standardami obowiązującymi w naszej sieci. Aktualnie ekspozycja została już usunięta” – napisano w komunikacie przesłanym redakcji.„”

Po publikacji oświadczenia autor zdjęcia opublikował w sieci kolejną fotografię, wykonaną w tym samym sklepie. Tym razem chłodnia prezentowała już klasyczny układ — bez napojów wysokoprocentowych i energetycznych obok warzyw liściastych.

Lidl: „Społeczna odpowiedzialność jest częścią naszej strategii”

W dalszej części komunikatu Lidl podkreślił, że zasady społecznej odpowiedzialności biznesu są ważnym elementem strategii marki. Przypomniano, że personel sklepów przechodzi szczegółowe szkolenia dotyczące sprzedaży alkoholu oraz reagowania w sytuacjach potencjalnego naruszenia przepisów.

„Wszyscy pracownicy naszych sklepów przechodzą szczegółowe szkolenia, m.in. z zakresu sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim czy nietrzeźwym. Co więcej, jako jedna z nielicznych sieci, ograniczamy także możliwość zakupu piwa bezalkoholowego przez osoby niepełnoletnie” – zaznaczono w oświadczeniu.„”

Czytaj też:
Lidl tnie ceny markowej kawy i pysznych lodów. Tej oferty nie możesz przegapić

Czytaj też:
Masło w Lidlu czy Biedronce? Porównaliśmy oferty – zobacz, co się bardziej opłaca