Relacja z Cannes - Dzień 6: Inside Out19maj2015 —
„Inside Out” Pete’a Doctera jest kolejną magiczną przygodą od Disneya i Pixara, tym razem rozgrywającą się w... mózgu małej dziewczynki.
Relacja z Cannes - Dzień 5: The Sea of Trees18maj2015 —
"The Sea of Trees" Gusa Van Santa rozpoczyna się, gdy mężczyzna kupuje bilet do Tokio w jedną stronę. Tam zaś wsiada do pociągu i jedzie do lasu Aokigahara u podnóża góry Fudżi, znanego także jako "Sea of Trees", czy "A Perfect Place to Die". Las jest bowiem słynny z tego, że rokrocznie setki ludzi popełniają w nim samobójstwo.
Relacja z Cannes - Dzień 4: AMY17maj2015 —
Czwarty dzień w Cannes to dwie historie szczególnych kobiet. Dokument opowiadający o Amy Winehouse oraz debiut reżyserski Natalie Portman, w postaci filmu "A Tale of Love and Darkness". Dzisiaj przedstawię recenzję "AMY", zaś już na dniach pojawi się tekst dotyczący debiutu Portman.
Relacja z Cannes - Dzień 3: The Lobster16maj2015 —
Trzeci dzień w Cannes to dwa gorące seanse filmowe. Najnowszy Allen – „Irrational Man” oraz wyśmienity „The Lobster” Yorgosa Lathimosa. Tym razem więc bez zbędnych słów wstępu od razu przejdę do recenzji filmowych wspomnianych dzieł.
Relacja z Cannes - Dzień 3: Irrational Man15maj2015 —
Trzeci dzień w Cannes to dwa gorące seanse filmowe. Najnowszy Allen – „Irrational Man” oraz wyśmienity „The Lobster” Yorgosa Lathimosa. Tym razem więc bez zbędnych słów wstępu od razu przejdę do recenzji filmowych wspomnianych dzieł.
Relacja z Cannes 2015 - Dzień 114maj2015 —
No i się zaczęło! Cannes rozpoczęte! Pierwszy dzień Festiwalu Filmowego w Cannes obfitował w wiele ciekawych wydarzeń. Zacznijmy jednak od początku - pogoda sprzyja na południu Francji. Słońce przygrzewa, morska bryza zapewnia świeże, rześkie powietrze, a błękit Lazurowego Wybrzeża pozwala w pełni się zrelaksować. W samym środku takich okoliczności przyrody znajduje się Palais de Festival, Centrum Dowodzenia Festiwalu w Cannes, miejsca odwiedzanego przez tysiące ludzi z branży filmowej każdego roku. W tym roku także i mojej skromnej osoby.
Relacja z Cannes - Dzień 214maj2015 —
Drugi dzień na Festiwalu Filmowym w Cannes rozpocząłem z grubej rury - szaleńczym biegiem, na łeb na szyję do Pałacu Festiwalowego, aby zdążyć na premierowy pokaz „Mad Max: Fury Road”. Udało mi się jedynie minutami. Sęk tkwi w tym, że po seansie okazało się, że nogi bolą mnie tak bardzo, że z trudem przemieszczałem się z miejsca na miejsce. (#poświęcenie). Było jednak warto, bo nowa odsłona „Mad Maxa” to rozpędzony blockbuster, który stanowi nie lada ucztę dla oka i ucha.
Avengers: Czas Ultrona8maj2015, 11:47 —
„Avengers: Age of Ultron”. Kolejny obraz z Marvelowej stajni jest dziełem, które od razu wrzuca widza w wir akcji, nie zatrzymując się, aby przedstawić nam bohaterów, czy przypomnieć co działo się poprzednio. Nie musi. Widzowie doskonale wiedzą na co się szykują i odrobili pracę domową w postaci obejrzenia poprzednich dziesięciu filmów, wchodzących w skład Marvel Cinematic Universe.
Avengers: Czas Ultrona8maj2015 —
„Avengers: Age of Ultron”. Kolejny obraz z Marvelowej stajni jest dziełem, które od razu wrzuca widza w wir akcji, nie zatrzymując się, aby przedstawić nam bohaterów, czy przypomnieć co działo się poprzednio. Nie musi. Widzowie doskonale wiedzą na co się szykują i odrobili pracę domową w postaci obejrzenia poprzednich dziesięciu filmów, wchodzących w skład Marvel Cinematic Universe.
Gość6maj2015, 15:11 —
Lata 80. wiecznie żywe! „Gość” to hołd wszystkim B-klasowym thrillerom z lat 80. i 90., który w pełni zdaje sobie sprawę ze swojej gry formą, celowo puszczając do widza oko. Świetnie zrealizowany (kolorystyka, muzyka) i zagrany (Dan Stevens jako nowy Ryan Gosling), wywołuje szczery uśmiech na ustach już od sekwencji napisów początkowych.
Elixir Sztuki w Berlinie - wywiad z Sebastianem Pawlakiem3maj2015, 15:25 —
"Elixir” w reżyserii australijskiego reżysera Brodiego Higgsa, prezentowany na Berlinale w sekcji „Perspektive Deutsches Kino” to osadzona w dzisiejszym Berlinie opowieść o współczesnych wersjach artystów-surrealistów, którzy zmagają się z wyzwaniami dzisiejszej rzeczywistości. O filmie rozmawiamy z aktorem Sebastianem Pawlakiem.
Elixir Sztuki w Berlinie - wywiad z Mateuszem Kościukiewiczem3maj2015, 15:10 —
Australijski reżyser, polska scenarzystka i zdjęcia kręcone w Berlinie. Szczególny miks, który sprawił, że film stanowi interesujący głos w sprawie roli artystów w dzisiejszym świecie. O filmie "Elixir" rozmawiamy z Mateuszem Kościukiewiczem.
Elixir Sztuki w Berlinie - wywiad z Anyą Wątrobą3maj2015, 14:15 —
„Elixir” w reżyserii australijskiego reżysera Brodiego Higgsa, prezentowany na Berlinale w seksji „Perspektive Deutsches Kino” to osadzona w dzisiejszym Berlinie opowieść o współczesnych wersjach artystów-surrealistów, którzy zmagają się z wywzaniami dzisiejszej rzeczywistości.
Daredevil, czyli Marvel does it again!1maj2015 —
Po tym jak Studio Marvela swoją serialową serią filmów o przygodach Avengersów zawojowało kina, światowy box-office oraz serca widzów, przyszedł czas, aby swoją pozycję ugruntować także na małym ekranie. Dwa lata temu do telewizji zawitali „Agenci T.A.R.C.Z.Y”, na początku tego roku „Agentka Carter”, teraz zaś przyszedł czas na pierwszy z czterech mini-seriali, wyprodukowanych przy współpracy z Netflixem. Wszystkie te produkcje mają jedną cechę wspólną - wszystkie wchodzą w skład tak zwanego Marvel Cinematic Universe, czyli połączonego świata wszystkich komiksowych produkcji Marvela, które trafiły na ekrany w różnorodnej formie w ostatnim dziesięcioleciu. Kolejnym elementem układanki będzie debiutujący w maju superhit: „Avengers: Czas Ultrona”. Zanim jednak nastąpi premiera tego filmu, porozmawiajmy o najnowszym sukcesie studia, czyli serialu „Daredevil”.
Być jak Kevin Bacon30kwi2015, 14:51 —
„Guardians of the Galaxy” Jamesa Gunna, czyli najnowsze dziecko Marvela, to jeden z najlepszych komiksowych obrazów tego studia i historia, która potrafi poruszyć już w pierwszych pięciu minutach filmu, by następnie zaserwować prawdziwą jazdę bez trzymanki.
Zły System30kwi2015, 11:41 —
„System (Child 44)” Daniela Espinosy, film na podstawie powieści Toma Roba Smitha. Obraz, dotykający problemów systemowych stalinowskiego Związku Radzieckiego.
System (Child 44) rzeczywiście zagraża Rosji?25kwi2015 —
„System (Child 44)” Daniela Espinosy, film na podstawie powieści Toma Roba Smitha. Obraz, dotykający problemów systemowych stalinowskiego Związku Radzieckiego.