Kluczową rolę w życiu kulturalnym odgrywa internet. Młodzi interesują się tym, co w sieci pokazują artyści. Według Polaków, blogi czy filmy zamieszczane w sieci także powinny być uznawane za sztukę. Jesteśmy w ścisłej światowej czołówce (trzecie miejsce) pod względem popularności blogów, najczęściej zwykłych pamiętników, rzadziej specjalistycznych. Trzy czwarte z nich piszą 20-latki. Raport niestety nie podaje, która nacja zajmuje pierwsze miejsce w blogosferze.
Działalność artystyczna przekłada się na zarobek – polski internet pełen jest sklepów z ręcznie wykonaną biżuterią, grafikami, ubraniami. Poza internetem, kultura żyje w Polsce na ulicach. Młodzi pokochali graffiti. Lubią działać w grupie i zamalowywać stare mury oraz kamienice albo wklejać vlepki w autobusach. I prawdziwy polski hit – gry miejskie. Młodzi mieszkańcy dużych miast zamiast wyjeżdżać na weekend w plener, wolą zabawę (poszukiwania skarbu, inscenizacje, pościgi) na ulicach swojego miasta.