Brytyjski urząd wszczął śledztwa ws. manipulacji Russia Today

Brytyjski urząd wszczął śledztwa ws. manipulacji Russia Today

Samochód Russia Today
Samochód Russia Today / Źródło: Wikimedia Commons / FeelSunny/CC BY-SA 3.0
Brytyjski organ ds. mediów (Ofcom) wszczął siedem śledztw wobec rosyjskiego kanału informacyjnego Russia Today twierdząc, że odnotowano wzrost programów, które złamać mogły zasady bezstronności. Chodzi o produkcje, które pojawiają się od czasu ataku na Siergieja Skripala i Julię Skripal z zeszłym miesiącu w Wielkiej Brytanii.

Po tym, jak premier Wielkiej Brytanii Theresa May oskarżyła Rosję o to, że stoi za otruciem Skripalów, Ofcom – brytyjski organ do spraw mediów ostrzegł, że TV Novosti może utracić prawo do nadania w Wielkiej Brytanii, jeżeli nie spełni warunków „właściwego” przedstawiana rzeczywistości.

„Od czasu wydarzeń w Salisbury, zaobserwowaliśmy znaczny wzrost liczby programów nadawanych na kanale RT, które uzasadniają wszczęcie dochodzenia ws. potencjalnego naruszenia regulaminu Ofcom” – podał organ w komunikacie. Rosja ostrzegła, że jeżeli Wielka Brytania zabroni na swoim terytorium nadawania kanałowi RT, to Rosja zrobi to samo, zamykając media brytyjskie tj. British Broadcasting Corporation.

Jak informuje Reuters, kanał Russia Today został uruchomiony w Wielkiej Brytanii w 2005 roku i pokazuje „rosyjski punkt widzenia na najważniejsze globalne wydarzenia.

– Chmury zbierają się nad BBC – powiedziała rzeczniczka rosyjskiego MSZ Maria Zacharowa, pytana o sprawę Ofcomu. Ofcom prowadzi dochodzenia w sprawie siedmiu programów RT za naruszenie bezstronności, zarówno w sprawie Skripala jak i wydarzeń w Syrii.

Czytaj także

 3
  • Tak jak za komuny słuchało sie Radia Wolna Europa, BBC i VoA, tak dzisiaj w IV. neoliberalnej LBGTQIAZD...Rzeszy trzeba słuchać, oglądać i czytać RT, w tym samym celu, aby nie dać sie "naszym" nabrać i sprzedać.
    • Anglicy to betka. Proszę mi pokazać polski portal, który by naświetlał uczciwie sytuację w Syrii o Skripalu nawet nie wspominając. Wszędzie stronnicze naświetlanie, a komentarze niezgodne z linią redakcji wycinane. Ale co tam tego typu drobiazgi skoro taki niby rosyjski "Sputnik" też zionie wprost nienawiścią do putinowskiej Rosji. Zaś w ambasadach Federacji w Warszawie i Krakowie działa wroga Rosjanom agentura.