Rząd Francji kontra muzułmańska stacja telewizyjna

Rząd Francji kontra muzułmańska stacja telewizyjna

Dodano:   /  Zmieniono: 
Francuski rząd domaga się pod presją Komisji Europejskiej, by telewizja arabska Al-Aksa przestała - jak to ujęto - "podżegać do nienawiści" - poinformowało francuskie MSZ. Al-Aksa TV nadaje dzięki operatorowi satelitarnemu Eutelsat, który swoją siedzibę ma w Paryżu.
Al-Aksa TV, która emituje programy ze Strefy Gazy, jest uważana za kanał telewizyjny Hamasu, radykalnego ugrupowania palestyńskiego, które od czerwca 2007 roku kontroluje ten region. Rzecznik francuskiego MSZ Bernard Valero ujawnił, że Francja otrzymała od Komisji Europejskiej wezwanie do zastosowania się do dyrektywy regulującej serwis audiowizualny "Telewizja bez granic" z powodu "powtarzających się naruszeń prawa europejskiego" przez telewizję Al-Aksa. Rzecznik wyjaśnił, że programy Al-Aksa TV "podżegają do nienawiści lub przemocy na tle religijnym lub narodowościowym".

W marcu departament skarbu USA zamroziło znajdujące się pod amerykańską jurysdykcją aktywa telewizji Al-Aksa. Wprowadzone środki zabraniają również obywatelom USA prowadzenia transakcji z tą stacją. Według władz USA, finansowana i kontrolowana przez Hamas telewizja Al-Aksa jest głównym medium organizacji, a jej programy, służą do namawiania dzieci, by po osiągnięciu pełnoletniości wstąpiły do służby w siłach zbrojnych Hamasu oraz zostały zamachowcami-samobójcami.

PAP, arb

 0

Czytaj także