„Mniejsze mózgi kobiet” przyciągają w sieci młodych mężczyzn? Na tym polega fenomen Konfederacji

„Mniejsze mózgi kobiet” przyciągają w sieci młodych mężczyzn? Na tym polega fenomen Konfederacji

Grzegorz Braun, Janusz Korwin Mikke, Jakub Kulesza
Grzegorz Braun, Janusz Korwin Mikke, Jakub Kulesza Źródło: Newspix.pl / TEDI
Platformy jak YouTube, czy Facebook zwracają uwagę głównie na wyświetlenia i zyski, a skrajne treści generują duży ruch – mówi specjalista ds. social mediów, konsultant PR i wykładowca akademicki, Wojtek Kardyś. W rozmowie z „Wprost” Kardyś tłumaczy, dlaczego prawicowe treści przyciągają w sieci najwięcej uwagi i skąd bierze się fenomen polityków Konfederacji.

„Wprost”: Jak sobie radzą polscy politycy w mediach społecznościowych, tak ogólnie?

Wojtek Kardyś: Jest źle, szczerzę mówiąc z każdym rokiem jest gorzej. Na ten moment nie potrafię wskazać jakiegoś dobrego przykładu wykorzystania portali społecznościowych. Za to błędy, „shitstormy” i „fakapy” są na porządku dziennym. Brak jakiejkolwiek dyplomacji, ogłady czy elitarności. Język polityczny osiągnął dno. I to wszystko na naszych oczach, dzięki social mediom.

Dlaczego prawicowe formacje radzą sobie w sieci o wiele lepiej niż inni?

Żeby wyjaśnić tak duże powodzenie Konfederacji w social mediach, trzeba cofnąć się w czasie i powiedzieć sobie o emancypacji kobiet. To dość oczywiste: Młodzi faceci są samotni, niekochani, pragną znaleźć swoją dziewczyny, ale mają z tym (w dzisiejszych czasach) ogromne problemy. Są sfrustrowani.

Kiedy więc Janusz Korwin-Mikke mówi, że kobiety mają mniejsze mózgi, to ta narracja im bardzo odpowiada.

Odsuwają od siebie źródło niepowodzeń?

Utwierdzają się w przekonaniu, że to nie w nich jest problem, tylko w kobietach. Nasze mózgi są skonstruowane w ten sposób, że chcemy poznawać odpowiedzi idąc najprostszą drogą. To też źródło popularności teorii spiskowych.

Artykuł został opublikowany w 1/2022 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.