Kalejdoskop kulturalny

Kalejdoskop kulturalny

Dodano:   /  Zmieniono: 

TEATR

Czechow z Dostojewskiego

Nastasja Filipowna” w reżyserii Andrzeja Domalika to kolejna próba zmierzenia się tego twórcy z klasyką literatury rosyjskiej. Wytrawnego inscenizatora dzieł Antoniego Czechowa zainteresowały w „Idiocie” Fiodora Dostojewskiego nie tyle „przeklęte problemy”, ile właśnie bliska Czechowowi wyciszona wiwisekcja zachowań protagonistów. „Nastasja Filipowna” w Ateneum w przeciwieństwie do większości frenetycznych wystawień „Idioty”, w tym legendarnej adaptacji Andrzeja Wajdy z 1977 r. z Nowickim i Radziwiłowiczem, do której reżyser otwarcie się odwołuje, jest spektaklem w zasadzie elegijnym, introwertycznym, dziwnie pozbawionym energii. Przejmująca rozmowa mordercy Rogożyna z szalonym księciem Myszkinem przy stygnącym ciele tytułowej Nastasji nie ma w sobie gorączki, tylko melancholię. Rogożyn – Marcin Dorociński – gra antytezę obowiązujących portretów tej postaci. Pozbawiony siły, wykończony psychicznie i fizycznie, emocjonalnie ociężały. Znakomity Grzegorz Damięcki w roli Myszkina chwilami wydaje się bardziej świadomy i przenikliwy od wycofanego mordercy. Jak widać Dostojewski, podobnie jak Szekspir, pozostaje wciąż autorem do odkrycia. Łukasz Maciejewski

„Nastasja Filipowna” reż. Andrzej Domalik, Teatr Ateneum, Warszawa

KSIĄŻKA

Gdańskim szlakiem

Paweł Huelle sporo ryzykował – tym, że jego nowa powieść krąży po wydeptanych trójmiejskich ścieżkach; że próbuje być zarazem powieścią inicjacyjną i historią z życia artysty – a to również dosyć zużyte formy literackie; że tak jawnie i estetyzująco sytuuje się w ramach kultury wysokiej, romansując jednocześnie, choćby za pomocą motywu odnalezionej księgi, z kulturą popularną. Ale „Śpiewaj ogrody” (tytuł pożyczony z poezji Rainera Marii Rilkego) to świetnie napisana proza. Większość polskich pisarzy mogłaby pozazdrościć Huellemu warsztatu, kompozycji, wyczucia formy. W czasach, gdy awangarda weszła do mainstreamu, a od powieści z tzw. wysokiej półki oczekuje się Bóg wie jakiego nowatorstwa, Huelle pozostaje wierny odchodzącej z wolna w cień poetyce modernizmu – i bardzo dobrze. „Śpiewaj ogrody” jest rozpisane na dwa przenikające się plany – ramę stanowi, po części być może autobiograficzna, opowieść narratora o jego dzieciństwie i młodości w Gdańsku lat 60. i 70. XX w., o dojrzewaniu, którego osią stały się dwie długoletnie znajomości: z Gretą Hoffmann, byłą śpiewaczką, Niemką pozostałą w Trójmieście po katastrofie II wojny, oraz z panem Bieszkiem, Kaszubem z Rębiechowa, mistrzem zdrowego rozsądku i ludowym metafizykiem. W tle rozgrywa się historia – tyleż miłosna, ile polityczna – Grety i jej męża Ernesta Teodora, kompozytora amatora, który przypadkiem wchodzi na początku lat 30. w posiadanie nieznanej partytury Richarda Wagnera – to zarówno dar od losu, jak i rodzaj fatum: do władzy właśnie dochodzą naziści, dla których cudem ocalona opera Wagnera jest niczym Graal. Paweł Huelle pisze o splątanych polsko-niemieckich losach z rzadko spotykaną czułością, nie ocenia, nie piętnuje, nie zajmuje pozycji arbitra. To trzeba docenić. No i mówi się tu również po kaszubsku – w tym pięknym języku można się rozsmakować. Piotr Kofta

„Śpiewaj Ogrody” Paweł Huelle

Znak

MUZYKA

Z życia fotoedytora

Współczesny Hollywood kocha bohaterów niepozornych. Zwyczajnych facetów, którzy idą do biura z teczką w ręku i czekając na metro, fantazjują o wspaniałych czynach. Do nich należy tytułowy bohater „Sekretnego życia Waltera Mitty” Bena Stillera – fotoedytor odpowiedzialny za negatywy w amerykańskim miesięczniku „Life”. Od słynnego fotografa Mitty dostaje kliszę bez najważniejszej klatki – bez zdjęcia, które ma trafić na okładkę ostatniego papierowego wydania przed przejściem czasopisma do internetu. Rusza w świat w pogoni za autorem, który robi zdjęcia w Grenlandii, na islandzkich wulkanach, w Himalajach.Morał z tej historii jest banalny. W hollywoodzkim, drażniącym stylu Stiller uczy, że zamiast śnić na jawie, należy podążać za marzeniami. A jeśli po drodze spotka się miłość swojego życia (oczywiście od pierwszego wejrzenia), nie zaszkodzi się z nią związać. Ale film – choć niezbyt oryginalny – uwodzi lekkością i trafnym obrazem współczesnych przemian. To satyra na świat korporacji, logikę dzisiejszego kapitalizmu i arogancję menedżerów z open space- ’ów, dla których prowadzenie pisma jest biznesem jak każdy inny. A zarazem hołd dla dawnego etosu mediów. Dla ludzi wierzących w misję i odpowiedzialność prasy drukowanej. Nie tylko dziennikarzy i redaktorów. Z drugiego planu triumfalnie wkracza na pierwszy plan fotoedytor. „Ty obrabiasz moje zdjęcia. Jesteś ich współtwórcą” – pisze do bohatera gwiazda światowej fotografii. A przecież są jeszcze łamacze, graficy, korekta. Zespół. Wymieniane jako kandydat do Oscarów „Sekretne życie Waltera Mitty” to obraz typowo amerykański. Przyzwoita rozrywka. Z dziesiątkami (lepszych lub gorszych) gagów, przebojową muzyką i pięknymi zdjęciami odległych zakątków świata. Krzysztof Kwiatkowski

„Sekretne życie Waltera Mitty” reż. Ben Stiller, Imperial Cinepix

DVD

Ostatni bastion

W tym tygodniu „Wprost” można kupić z filmem „9. kompania” na DVD. Fiodor Bondarczuk zainspirował się prawdziwą historią oddziału Armii Czerwonej, do którego w Afganistanie w 1988 r. nie dotarł rozkaz zaprzestania walki. Już po zakończeniu wojny żołnierze narażali życie za imperium, które rozpadło się kilka miesięcy później. KK

TVP

Perskie losy

W czwartek w TVP 2 jeden z najciekawszych filmów animowanych ostatnich lat. Marjane Satrapi wspólnie z Vincentem Paronnaudem ekranizuje swój głośny komiks „Persepolis”. Opowiada o losach własnej rodziny i dorastaniu w Iranie, w prywatnej historii odbijają się polityczne przewroty w tym kraju. Tragiczne, choć przedstawione z humorem i dystansem.

„Persepolis” reż. Vincent Paronnaud, Marjane Satrapi, TVP 2, czwartek 16 stycznia, godz. 22.25

FILM

Seks i depresja

Skandalu nie będzie. Wbrew starannie zaplanowanej kampanii promocyjnej „Nimfomanka. Część 1” nie jest filmem porno. Raczej medytacją nad pragnieniem, pożądaniem i niemożliwym do ukojenia poczuciem braku. Lars von Trier przedstawił producentom 5,5-godzinny film. Ci skrócili materiał i podzielili na dwie osobne części. Pierwsza właśnie wchodzi na ekrany, kolejna 31 stycznia. Starszy mężczyzna znajduje na ulicy zakrwawioną, poobijaną kobietę. Zabiera ją do domu, a ona zaczyna mu opowiadać o swoim życiu. Przede wszystkim seksualnym, ale von Trier nie koncentruje się na scenach erotycznych. Opowiada o ucieczce od świata w uzależnienie. Niedopasowaniu do istniejących norm, potrzebie ciągłego łamania zasad. Niezaspokojeniu. „Od innych różniłam się tylko tym, że zawsze chciałam więcej – mówi bohaterka. – Nawet od słońca wymagałam intensywniejszych kolorów o zachodzie”. Powracającym tematem jest tu poczucie grzechu. Religia staje się niszczycielską siłą, która rodzi wyobcowanie, niechęć do samego siebie i własnego ciała. Słuchający dziewczyny mężczyzna wciąż dopowiada erudycyjne komentarze. Wspólnie rekonstruują symbolikę liczb, które padają w historii, a wszystko to tworzy dziwną układankę. Puzzle, które mimo żelaznej logiki nigdy nie ułożą się w spójny obraz. Poszukiwanie powtarzających się wzorów, desperackie próby znalezienia sensu tym mocniej podkreślają niemożność zrozumienia rzeczywistości. Do tego autor wciąż puszcza oko do widza, choćby odwołując się do twórczości Kena Loacha w najmniej spodziewanym momencie (erotycznej fantazji o lekcji geografii). Podobnie jak w „Melancholii” równolegle z religią von Trier rozprawia się z nauką. „Nimfomanka. Część 1” to precyzyjny, inteligentny film z dobrymi rolami młodej modelki Stacy Martin, Charlotte Gainsbourg, Umy Thurman, Christiana Slatera, Stellana Skarskårda. Von Trier trzyma poziom, choć chciałoby się, żeby – już w drugiej części – rzucił na kolana. Paradoksalnie, w filmie, w którym czuje się depresję twórcy, dużo jest humoru. Czarnego, nieoczywistego, wysublimowanego. Reżyser każe widzowi śmiać się z własnej małości i bezradności. To ostatnie koło ratunkowe jego świata. Przynajmniej na razie. Ale na nadzieję w tym dyptyku bym nie liczył. Krzysztof Kwiatkowski

„Nimfomanka. Część 1”, reż. Lars von Trier,

Gutek Film

DVD

Kobiety Rosji

Etnografia i folklor po rosyjsku. Aleksiej Fiedorczenko po raz kolejny bada na ekranie zanikający lud Maryjczyków. „Niebiańskie żony łąkowych Maryjczyków” to przewrotna komedia. Reżyser portretuje 26 kobiet, opowiadając o ich seksualności. W intrygujący sposób przeszłość miesza się na ekranie z współczesnością. W dzisiejszą rzeczywistość wdzierają się magia, dawne wierzenia i obrzędy. Krzysztof Kwiatkowski

„Niebiańskie żony łąkowych Maryjczyków”, reż. Aleksiej Fiedorczenko, SNH

FILM

Próby Mizantropa

W „Molierze na rowerze” wszystko jest jak we francuskim kinie. Miłość, sztuki Moliera, pejzaże prowincji. I dużo gadania. Film jest zapisem spotkania po latach dwóch aktorów. Jeden w ataku depresji rzucił wszystko i uciekł od świata. Drugi zdobył popularność w telewizyjnym tasiemcu i postanowił namówić starego przyjaciela do powrotu na deski teatru. Philippe Le Guay pokazuje zderzenie temperamentów, podejść do życia. No i oczywiście w to wszystko wkracza kobieta. Ciekawy film pełen dyskretnego uroku burżuazji. Krzysztof Kwiatkowski

„Molier na rowerze” reż. Philippe Le Guay, Against Gravity

MUZYKA

Przed skokiem

Starzy fani Bruce- ’a Springsteena, którzy nie do końca zaakceptowali w jego zespole Toma Morello, gitarzystę Rage Against the Machine, z pewnością nie będą zachwyceni nową, agresywną wersją akustycznego klasyka „Ghost of Tom Joad”. Oprócz niej znajdziemy na płycie różności – zaskakujące covery czy pominięte kiedyś przy kolejnych płytach charakterystyczne dla artysty nigdy niewydane perełki. Tekstowo jest jak zwykle poważnie i mocno. Jeżeli czegoś brakuje temu krążkowi, to właśnie narracyjnej i muzycznej spójności. Wygląda na to, że Springsteen chciał zamknąć pewien etap kariery i właśnie szykuje się do skoku w przyszłość. Piotr Metz

Bruce Springsteen „High Hopes”

Sony

MUZYKA

Jak Kuba Bogu

Po niepotrzebnej orkiestrowej płycie z zestawem swoich najważniejszych utworów przeżywający twórczy kryzys Peter Gabriel nagrał przyzwoity album z kolekcją swoich ulubionych utworów różnych wykonawców. Druga część unikatowego projektu jest ich odpowiedzią na krążek. Wreszcie klasyka mistrza znów brzmi świeżo i ciekawie, przy okazji potwierdzając jego niepodważalny wpływ na wielu współczesnych artystów, jak Bon Iver i Arcade Fire, których wykonania tu błyszczą najjaśniej. Największym zaskoczeniem zaś jest wstrząsająca autorska wersja „Solsbury Hill” Lou Reeda, który zza grobu kolejny raz udowadnia swą wielkość w jednym z ostatnich nagrań, jakich dokonał. Piotr Metz

Różni artyści „And I’ll Scratch Yours”

Sony

KSIĄŻKA

Sztuka spadania

Jeśli Joy, to – przynajmniej dla mojego pokolenia – przede wszystkim Joy Division. Coś z tego depresyjnego klimatu udzieliło się powieści Jonathana Lee traktującej o dwóch dniach z życia londyńskiej prawniczki, zakończonych lotem z drugiego piętra na marmurową posadzkę elitarnej kancelarii. Lee udanie manipuluje literacką materią: z tych samych składników dałoby się upichcić romantyczną komedię w korporacyjnym sosie. „Joy” bywa zresztą książką bardzo – i z angielska – zabawną, niemniej opowiada historię jakby żywcem wyjętą z „Tyranii wyboru” Salecl, historię o niemożności spełnienia się w świecie, który obiecuje wszystko. Piotr Kofta

Jonathan Lee „Joy” przeł. Anna Rajca-Salata

Muza 2014

KSIĄŻKA

Wybór albo śmierć

Idea swobodnego wyboru rządzi światem późnego kapitalizmu. Człowiek Zachodu może wybrać, kim chce być – oto przywilej obywatela i konsumenta. Ma on swoją cenę: jeśli wybierzesz źle, ponosisz za to pełną odpowiedzialność. Każda decyzja to również setki straconych szans. Nic dziwnego, że w krainie potencjalnego szczęścia ludzie nie są szczęśliwi. Mądremu esejowi „Tyrania wyboru” Renaty Salecl, przyglądającemu się tej rozpaczliwej szamotaninie w poszukiwaniu samorealizacji, bezpieczeństwa i autorytetu, patronują słowa Czerwonej Królowej z „Alicji w krainie czarów”: „Trzeba biec tak szybko, jak się potrafi, żeby zostać w tym samym miejscu”. Piotr Kofta

Renata Salecl „Tyrania wyboru” przeł. Barbara Szelewa, Krytyka Polityczna 2013

Top 10 muzyka

1. „Radio Plus: Zawsze w rytmie”

Różni wykonawcy

Sony Music PL

2. „Comfort and Happiness”

Dawid Podsiadło

Sony Music PL

3. „Czarna biała magia”

Sokół i Marysia Starosta

Prosto/Olesiejuk

4. „Lepszego życia diler”

Paluch

Bor Records/CD-Contact

5. „Beyoncé”

Beyoncé

Sony Music PL

6. „Kometa – The Best of Nohavica”

Jaromír Nohavica

Magic Records/Universal Music PL

7. „Midnight Memories”

One Direction

Sony Music PL

8. „Kolędowo”

Zakopower

Kayax/Parlophone Music PL

9. „Love in Portofino”

Andrea Bocelli

Universal/Uniersal Music PL

10. „Jestem...”

Bednarek

Lou & Rocked Boys/Rockers Publishing

Top 10 książki

1. „Zmień swoje życie z Ewą Chodakowską”

Ewa Chodakowska, Lefteris Kavoukis

K.E. Liber

2. „Człowiek, który stworzył Zarę”

Covadonga O'Shea

OLE

3. „Igły”

Marek Łuszczyna

Dom Wydawniczy PWN

4. „Makijaż z Katosu”

Katarzyna Gajewska

Buchmann

5. „Trening szczęścia”

Beata Pawlikowska

G+J Gruner & jahr

6. „Perfekcyjna pani domu. Poradnik”

Małgorzata Rozenek

Pascal

7. „Małżeństwo we troje”

Eric-Emmanuel Schmitt

Społeczny Instytut Wydawniczy Znak

8. „Bóg nigdy nie mruga”

Regina Brett

Insignis

9. „Inferno”

Dan Brown

Sonia Draga

10. „Rzeczowo o modzie męskiej”

Michał Kędziora

SQN

Top 10 kino

1. „Hobbit: Pustkowie Smauga”

reż. Peter Jackson

Forum Film Poland

2. „Wilk z Wall Street”

reż. Martin Scorsese

Monolith Films

3. „Wędrówki z dinozaurami”

reż. Barry Cook, Neil Nightingale

Imperial Cinepix

4. „Królowa śniegu”

reż Vlad Barbe, Maksim Swesznikow

Kino Świat

5. „Kraina lodu”

reż. Chris Buck, Jennifer Lee

Disney

6. „Porachunki”

reż. Luc Besson

Vue Movie

7. „Kamerdyner”

reż. Lee Daniels

Kino Świat

8. „Last Vegas”

reż. John Turteltaub

Monolith Films

9. „Igrzyska śmierci: W pierścieniu ognia”

reż. Francis Lawrence

Forum Film Poland

10. „W ukryciu”

reż. Jan Kidawa-Błoński

Monlith Fims

Więcej możesz przeczytać w 3/2014 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

 0

Spis treści tygodnika Wprost nr 3/2014 (1611)

  • Żarty Cezarego Pazury12 sty 2014, 20:15Proszę sobie wyobrazić taką oto sytuację. Popularny aktor zostaje zaproszony do studia telewizyjnego. Ma być jedynym gościem godzinnego programu. Najpierw się waha, czy przyjąć zaproszenie, bo wie, że rozmowa może być dla niego trudna...4
  • Skaner12 sty 2014, 20:15polityka Koszykowa dyplomacja W ostanim roku były gwiazdor NBA Dennis Rodman był w Korei Północnej trzy razy. Po pierwszej wizycie oświadczył, że Kim Dzong Un jest jego przyjacielem na całe życie. Na ostatnią eskapadę zabrał kilku...6
  • Żołnierz Palikota12 sty 2014, 20:15Złożę, k..., na was skargę i wyj…ą was z roboty! – zastraszał policjantów poseł Wojciech Penkalski. Tygodnik „Wprost” dotarł do policyjnych notatek na temat bliskiego współpracownika Janusza Palikota.10
  • Brukselski obiekt pożądania12 sty 2014, 20:15Dla partii liczy się wynik w kraju. Dla kandydatów euromandat to przepustka do innego świata.14
  • Ciąża i inne wypadki dyplomatyczne12 sty 2014, 20:15Polski dyplomata czuje się Bogiem, więc bez trudu może sprowadzić do ziemi słabszych od siebie. To właśnie się stało na placówce w Rzymie.18
  • Jestem metafizykiem12 sty 2014, 20:15Na lekkim rauszu, owszem, zdarzało mi się pracować, ale nigdy nie napisałem niczego dobrego, kiedy byłem wtrąbiony – mówi Paweł Huelle, pisarz, który właśnie wydał książkę „Śpiewaj ogrody”.22
  • Skończyć balangę o własnych siłach12 sty 2014, 20:15Upadłych alkoholików, takich jak bohater powieści i filmu „Pod Mocnym Aniołem”, wcale nie jest wielu. Większość Polaków pije z umiarem i zdrowo. Jest jednak spora grupa takich, którzy balansują. Ich przyszłość zależy od tego, czy...28
  • Pod krakowskim wulkanem12 sty 2014, 20:15„Pod Mocnym Aniołem” Wojciecha Smarzowskiego to mocny, naturalistyczny film o alkoholizmie. Lecz również o bezsilności i ludzkich słabościach.32
  • Pa, misiu, lulaj12 sty 2014, 20:15Grzybów było w bród, jak pisał Wieszcz o wydarzeniach minionego tygodnia, więc mógłbym – wyciągając na chybił trafił z obfitego kosza polskich paranoi – poznęcać się dziś nad: a) panem Tuskiem, z zawodu premierem, który...35
  • Mechanika korupcji12 sty 2014, 20:15Wiemy, jak powstawały fundusze korupcyjne do opłacania głównego bohatera infoafery. Znamy też jego tajny alfabet. Szczegóły znajdują się w aktach śledztwa.36
  • Pracowity tydzień12 sty 2014, 20:15Tyle się dzieje co dnia w gremiach naszej władzy! Jaka aktywność! Cóż za wielkie dzieła tam powstają, jakież pomysły! I to w takiej ilości, że nie sposób każdego z osobna podziwiać i docenić. Premier Tusk dwoi się i troi nad...39
  • Szatan w psychuszce12 sty 2014, 20:15Żeby ochronić społeczeństwo przed najbardziej niebezpiecznymi mordercami, politycy wymyślili, żeby ich zamknąć jeszcze raz, tyle że pod pozorem leczenia. Dlaczego państwo nie może sobie w cywilizowany sposób poradzić z kilkunastoma przestępcami?40
  • Szczyt ryzyka12 sty 2014, 20:15Przerwany tragedią na Broad Peak Polski Himalaizm Zimowy ma być reaktywowany. Będzie sukces czy kolejna katastrofa?42
  • Ja, wielki Kaczor12 sty 2014, 20:15Kiedy Piotr Kaczkowski powiedział w audycji „Minimax”, że Trójka mu nie przedłużyła etatu, w kościele wyznawców wielkiego maga radia zawrzało.46
  • Moc kolędy12 sty 2014, 20:15Księża odwiedzający parafian są czasem traktowani jak komornicy przychodzący po należne. Mimo to mówią, że duszpasterska wizyta ma sens.48
  • Uciekinier12 sty 2014, 20:15W Oświęcimiu jest tak cicho. Słychać tylko ptaki. Przy krematoriach wziąłem córkę za rękę, bo się bałem, że ktoś może ją złapać – opowiada Yoram Friedman, bohater filmu „Biegnij, chłopcze, biegnij”.52
  • Biegli ustalają winę, a sąd karze12 sty 2014, 20:15Nie noszą togi ani nie ściągają uwagi mediów. Jednak coraz częściej to oni przesądzają o tym, kto siądzie w ławie oskarżonych.56
  • Wyspa ojca Fitzgeralda12 sty 2014, 20:15Amerykański zakonnik już w latach 50. rzucił pomysł utworzenia miejsca ZESŁANIA DLA KSIĘŻY PEDOFILÓW. „Jeśli tego nie zrobimy, wybuchnie skandal” – ostrzegał.60
  • Żel czy blizna12 sty 2014, 20:15ZŁOTA PIŁKA FIFA dla piłkarza roku to kolejny projekt marketingowy. Promuje luksusowe produkty, jakimi są dziś najlepsi gracze.64
  • Powrót Al-Kaidy12 sty 2014, 20:15Po serii zwycięstw dżihadystów w minionym roku początek nowego przynosi ich kolejną ofensywę. NAJWIĘKSZA ORGANIZACJA TERRORYSTYCZNA ŚWIATA jest dziś równie silna jak w dniu, w którym USA wypowiedziały jej wojnę.68
  • Komórka splamiona krwią12 sty 2014, 20:15Pogrążone w chaosie KONGO to łakomy kąsek dla handlarzy surowcami. Po krwawych diamentach przyszedł czas na krwawy koltan, bez którego nie mielibyśmy telefonów komórkowych.70
  • Wyspy zagrożenia12 sty 2014, 20:15Czy III wojna światowa wybuchnie z powodu kilku skał sterczących w oceanie między JAPONIĄ A CHINAMI? Armie prężą muskuły, a politycy obrzucają się inwektywami.74
  • Doktor Zagłada12 sty 2014, 20:15Pierwszy przepowiedział pęknięcie bańki deweloperskiej w Stanach i globalny kryzys. Teraz NOURIEL ROUBINI - Kasandra światowej ekonomii – wróży to samo Europie.76
  • Byle nie złoto12 sty 2014, 20:15Przyszły rok zapowiada się pomyślnie dla gospodarki, ale inwestycyjnych pewniaków brakuje. Kto chce pomnożyć oszczędności, musi POSTĘPOWAĆ ROZWAŻNIE.80
  • Dziadkowie z importu12 sty 2014, 20:15Dotąd kojarzono nas z krajem wódki i kiełbasy. Ale już niedługo naszą nową specjalnością może być OPIEKA NAD NIEMIECKIMI SENIORAMI.82
  • Wyścig o życie12 sty 2014, 20:15Michael Schumacher jest w stanie krytycznym po urazie głowy. Na szczęście, jak pokazują badania naukowe, mózg ma pewną zdolność do regeneracji.84
  • Księżycowy chłopiec12 sty 2014, 20:15Dziewięć lat temu I miejsce w Konkursie Chopinowskim, teraz prestiżowa Gilmore Artist Award i 300 tys. dolarów. Rafał Blechacz jest coraz bliższy doskonałości.86
  • Ja tylko informuję12 sty 2014, 20:15Bądź cierpliwy. Wtykaj nos wszędzie, gdzie się da. Słuchaj ludzi. Nie bój się szczegółów. Pisz prawdę. Nie oceniaj. Te zasady przyniosły Frederickowi Forsythowi wielki sukces. Mistrz thrillera powraca właśnie z „Czarną listą”.90
  • Kalejdoskop kulturalny12 sty 2014, 20:15TEATR Czechow z Dostojewskiego Nastasja Filipowna” w reżyserii Andrzeja Domalika to kolejna próba zmierzenia się tego twórcy z klasyką literatury rosyjskiej. Wytrawnego inscenizatora dzieł Antoniego Czechowa zainteresowały w...94
  • Bomba tygodnia12 sty 2014, 20:15Masz babo umywalkę Natasza Urbańska, która od kilkunastu lat bez powodzenia usiłuje zostać w Polsce gwiazdą, nagrała piosenkę „Rolowanie” i wystąpiła w teledysku do tejże. Jest afera, bo nikt nie wie, co artystka śpiewa, po...98