25 Polek, które będą miały wpływ na Polskę. Miejsca 11-15

25 Polek, które będą miały wpływ na Polskę. Miejsca 11-15

Dodano:   /  Zmieniono: 
Joanna Kulig (FOT. TEDI/NEWSPIX.PL / Newspix.pl )Źródło:Newspix.pl
Są piękne i młode. Piękne nie tylko fizycznie, ale też przez to, co robią. "Wprost” typuje, które Polki będą miały największy wpływ na naszą rzeczywistość za kilka lat. Prezentujemy pięć kandydatek z listy "25 pięknych Polek na 25 lat wolnej Polski”.
O niektórych z nich jest już głośno, o innych głośno się dopiero robi. Wszystkie są niezwykle utalentowane i coraz bardziej wpływowe. Zajmują się różnymi dziedzinami życia, ale łączy je jedno: choć osiągnęły wiele, prawdziwa kariera jeszcze przed nimi. Spytaliśmy ekspertów życia społecznego oraz komentatorów o to, które Polki będą w największym stopniu kształtować polskie jutro.

Jurorami byli: prof. Magdalena Środa- etyczka, filozofka i publicystka, Ewa Wanat - redaktor naczelna Polskiego Radia RDC, Joanna Piotrowska z zespołem – założycielka Feminoteki, Paulina Chylewska – dziennikarka sportowa, Karolina Korwin-Piotrowska – dziennikarka radiowa i telewizyjna, Piotr Metz – polski dziennikarz radiowy i dyrektor muzyczny Radia Kraków, Piotr Kofta – pisarz i dziennikarz kulturalny, Magda Sakowska – dziennikarka Polsat News, Krzysztof Kwiatkowski – szef działu kultura tygodnika „Wprost”, Magda Papuzińska – wydawczyni „Wprost”, Marcin Dzierżanowski – zastępca redaktora naczelnego „Wprost”.

Miejsca 11- 15 :

11. Karolina Wigura

Socjolożka, łączy pracę naukową i dziennikarstwo, w 2008 r. dostała nagrodę Grand Press za wywiad z Jürgenem Habermasem. Cztery lata później została laureatką Nagrody im. ks. Józefa Tischnera za książkę „Wina narodów. Przebaczenie jako strategia prowadzenia polityki”. Członkini rady programowej Kongresu Kobiet, jej teksty ukazywały się w „Kulturze Liberalnej”, „Etyce”, „Przeglądzie Politycznym”, „Pryncypiach”, „Tygodniku Powszechnym” i „Znaku”.

12. Juliana Jonek

Koordynatorka Polskiej Szkoły Reportażu, razem z Mariuszem Szczygłem przygotowała głośną „Antologię polskiego reportażu XX w.”. Niedawno została redaktor naczelną wydawnictwa „Dowody na istnienie”. Skończyła studia dziennikarskie, filologię polską, obroniła licencjat ze slawistyki na Sorbonie. Poliglotka i erudytka. – Kierowane przez nią nowe wydawnictwo zatrzęsie rynkiem książki non-fiction w Polsce – podkreśla Ewa Wanat.

13. Monika Strzępka

Najgłośniejsza reżyserka teatralna młodego pokolenia. Zadebiutowała w 2004 r. w bydgoskim Teatrze Polskim, od tamtej pory jej sztuki można oglądać na deskach teatrów w wielu polskich miastach. Wraz z dramatopisarzem Pawłem Demirskim stanowią jeden z najbardziej rozchwytywanych duetów artystycznych, określani są mianem teatralnych buntowników. Zresztą buntownikami są nie tylko na scenie. Gdy dziennikarz jest nieprzygotowany do rozmowy z nimi – wychodzą ze studia, gdy chcą zwrócić uwagę na katastrofalną sytuację polskiej kultury – wywołują skandal na wielkiej gali, odbierając zasłużoną nagrodę.

14. Joanna Kulig

Utalentowana i przebojowa przedstawicielka młodego pokolenia aktorskiego, a także wokalistka. Na dużym ekranie pierwszy raz pojawiła się w debiutanckim filmie Grzegorza Packa „Środa, czwartek rano”, zagrała też w głośnym „Sponsoringu” Małgorzaty Szumowskiej. Za tę ostatnią rolę została wyróżniona prestiżową nagrodą Polskiej Akademii Filmowej Polskie Orły. W ocenie Karoliny Korwin Piotrowskiej – idealne połączenie seksapilu i talentu.

15. Klara Bielawka

Uznawana za jedną z najciekawszych i najbardziej utalentowanych młodych aktorek teatralnych. Wyrazista, o nieoczywistej urodzie, na scenie potrafi się wcielić w skrajnie różne postacie, m.in. w spektaklach duetu Strzępka – Demirski. Ostatnio coraz częściej się pojawia na dużym ekranie. – Nie ma wątpliwości, że jeszcze zaskoczy nas wielkimi rolami – ocenia Krzysztof Kwiatkowski, krytyk filmowy „Wprost”.

Cały ranking w najnowszym numerze "Wprost".

Najnowszy numer "Wprost" będzie dostępny w formie e-wydania .  
Najnowszy "Wprost" będzie   także dostępny na Facebooku .  
"Wprost" jest dostępny również w wersji do słuchani a.