Studio grafiki

Dodano:   /  Zmieniono: 
O prymat w świecie grafiki komputerowej zaciekle walczą firmy 3dfx i Nvidia, dzięki czemu wydajność ich produktów rośnie obecnie szybciej niż wydajność procesorów.
O prymat w świecie grafiki komputerowej zaciekle walczą firmy 3dfx i Nvidia, dzięki czemu wydajność ich produktów rośnie obecnie szybciej niż wydajność procesorów. Na rynku pojawiły się właśnie - niemal równocześnie - nowe, bardzo wydajne układy graficzne obu producentów. Ostatnio w tej rywalizacji prowadził drugi z nich z układem GeForce 256, zdolnym do generowania 480 megapikseli na sekundę przy nakładaniu pojedynczej tekstury i połowy tej wartości podczas tworzenia przenikających się tekstur (wykorzystują to najnowsze gry do efektów specjalnych). Dzięki nowej technologii cieniowania pikseli NSR najnowszy GeForce2 GTS zarówno pojedyncze, jak i podwójne teksturowanie wykonuje z szybkością 800 megapikseli na sekundę. W połączeniu z najnowocześniejszym sprzętowym przetwarzaniem geometrycznej transformacji obrazu i oświetlenia (T&L) zapewnia to realistyczną jakość odzwierciedlania.