Studenci udekorują "Śląsk"

Studenci udekorują "Śląsk"

Dodano:   /  Zmieniono: 
Zespół Pieśni i Tańca "Śląsk" (fot. Lilly M/Wikipedia)
Warsztaty malarstwa architektonicznego rozpoczęły się w pałacu w Koszęcinie, w którym swoją siedzibę ma Zespół Pieśni i Tańca "Śląsk". W ciągu dwóch tygodni uczestnicy warsztatów m.in. zaprojektują i wykonają dekorację w recepcji tego obiektu.
Rzeczniczka zespołu Agnieszka Kukuła poinformowała, że w warsztatach uczestniczy dziewiętnaścioro studentów Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Młodzi ludzie otrzymali zadanie zaprojektowania i wykonania dekoracji w recepcji pałacu w Koszęcinie, stylistycznie dostosowanej do epoki i charakteru obiektu. - W ramach warsztatów pragniemy podnieść poziom umiejętności artystycznych uczestników oraz poszerzyć ich wiedzę w zakresie ornamentyki, przestrzeni i światła w malarstwie iluzjonistycznym. Inspiracją do wykonania projektów dekoracji będą historyczne wzorniki ornamentalne, a także wzorce tego typu malarstwa z całej Europy - wskazała Kukuła.

Zajęcia ze studentami poprowadzą wykładowcy częstochowskiej Akademii. Podkreślają oni, że praca w Koszęcinie powinna dać młodym ludziom pewne doświadczenie w projektowaniu malarstwa w przestrzeni architektonicznej zabytkowych wnętrz. Zajęcia projektowe potrwają do soboty, potem uczestnicy będą już realizować wypracowane koncepcje.

Warsztaty malarstwa architektonicznego są ostatnim punktem tegorocznej Letniej Szkoły Artystycznej w Zespole Pieśni i Tańca "Śląsk". Od początku lipca odbywały się tam m.in. dwutygodniowe zajęcia Międzynarodowej Letniej Szkoły Tańca Współczesnego oraz Warsztaty Polskich Tańców Ludowych i Narodowych. 10 sierpnia w Koszęcinie zakończyły się Warsztaty Tańca Ludowego dla Zespołów Artystycznych. Zakończenie tegorocznej Letniej Szkoły Artystycznej "Śląska" przewidziano na 28 sierpnia. Zostanie ono uświetnione koncertem plenerowym, który będzie częścią odbywającego się od 27 sierpnia do 4 września w wielu miejscach regionu Międzynarodowego Studenckiego Festiwalu Folklorystycznego.

PAP, arb