Gra polega na tym, że każdy gracz może stworzyć własną postać, zwaną Simem. Jej sieciowa wersja natomiast umożliwia wirtualnemu Simowi poruszanie się i działanie w tętniącym życiem mieście. Współdziałając z innymi graczami, będzie on mógł tworzyć wirtualne przedsiębiorstwa, zakładać rodzinę, itp. Jej atrakcyjność polega na tym, że reakcje innych Simsów nie będą wyłącznie zaprogramowane przez komputer (jak było w pierwszej wersji gry - The Sims), a przez to bardzo schematyczne, lecz zależne od innych kierujących swoimi Simami graczy.
The Sims jest najpopularniejszą - jak dotychczas - grą. Na świecie sprzedano już ponad 10 mln jej sztuk, a Electronic Arts zarobił na niej wraz z dodatkami 20 mln dolarów. Jej twórcy liczą, że miliony graczy wykupią teraz abonament, by grać w jej sieciową wersję.
Szanse na to są ogromne, bo The Sims Online najprawdopodobniej zapoczątkuje nową erę internetowych gier komputerowych.
em, 4D.pl