Ujawniono, kto stał za przygotowaniem spotu PiS o uchodźcach

Dodano:
Scena ze spotu PiS Źródło: X / @pisorgpl
Pomysłodawcami spotu wyborczego PiS o uchodźcach są ludzie związani z firmą Solvere, która ma na koncie także kampanię Sprawiedliwe Sądy – ustaliła Wirtualna Polska.

Sprawa dotyczy kontrowersyjnego spotu , który opublikowano w sieci przed . Materiał przedstawiał alternatywną wersję niedalekiej przyszłości, gdzie po zwycięstwie PO w wyborach samorządowych, imigranci przyczyniają się do wzrostu przemocy. Nie brakuje opinii, że ten materiał znacznie wpłynął na wynik wyborczy partii .

Kto odpowiada za przygotowanie spotu?

Wirtualna Polska ustaliła, że za stworzeniem materiału stały osoby zajmujące się komunikacją w KPRM – Anna Plakwicz i Piotr Matczuk. Portal przypomina, że Plakwicz jest dyrektorem Departamentu Obsługi Medialnej, Matczuk - dyrektorem Centrum Informacyjnego Rządu. Opinia publiczna poznała ich z firmy Solvere i kampanii Sprawiedliwe Sądy, zleconej przez Polską Fundację Narodową. Solvere za przygotowanie kampanii miało otrzymać 1,2 mln zł. Informację o udziale tych osób w przygotowaniu spotu Wirtualna Polska potwierdziła w źródłach związanych z kierownictwem PiS.

– Kierownictwo PiS uważa, że przez ten spot partia straciła władzę w 2-3 sejmikach. I dostała o kilka procent mniej w skali całego kraju – mówi źródło WP. Z informacji portalu wynika również, że zarówno Plakwicz, jak i Matczuk mogą w najbliższych dniach stracić swoje stanowiska.

Szef sztabu wyborczego PiS o spocie

Inne zdanie na temat skutków opublikowania spotu ma Tomasz Poręba, szef sztabu wyborczego Prawa i Sprawiedliwości w wyborach samorządowych. Na antenie TVP Info stwierdził, że jego w jego ocenie „absurdalne” jest mówienie, że spot dotyczący imigrantów przyczynił się do pogorszenia wyniku PiS. – Czy to, że przypomnieliśmy deklaracje związanych z PO prezydentów wielkich miast o przyjmowaniu imigrantów, ale także o tym, że rząd PiS potrafił zablokować to na poziomie Brukseli i zapewnić Polakom bezpieczeństwo Polaków to źle? – pyta Poręba. Uważam, że również dzięki temu spotowi ludzie sobie o tym przypomnieli, co bez wątpienia miało wpływ na decyzje wyborcze – mówił.

– Uważam, że negatywne reakcje niektórych środowisk na ten spot pokazują, iż trwa dobrze zaplanowana operacja oswajania Polaków z wciąż istniejącym, bardzo groźnym problemem nielegalnej imigracji – dodał Poręba.

Źródło: Wirtualna Polska / TVP Info
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...