Fałszywy list Pawła Kukiza wywołał ogromne zamieszanie. „Nasz Dziennik” wydał oświadczenie

Fałszywy list Pawła Kukiza wywołał ogromne zamieszanie. „Nasz Dziennik” wydał oświadczenie

Paweł Kukiz
Paweł Kukiz / Źródło: Newspix.pl / DAMIAN BURZYKOWSKI
Publikacja serwisu Naszdziennik.pl o rzekomym apelu Pawła Kukiza dotyczącym wycofania wojsk amerykańskich z Polski, wywołała niemałe poruszenie. Po kilku godzinach redakcja wyjaśniła, że serwis padł ofiarą hakerów.

W czwartek 7 września około godziny 3 nad ranem na stronie internetowej „Naszego Dziennika” pojawiła się informacja, jakoby Paweł Kukiz wystosował do Andrzeja Dudy pismo z wezwaniem do wycofania wojsk amerykańskich z Polski. Jako dowód zamieszczono rzekomy screen z Facebooka Pawła Kukiza. W materiale pojawiała się informacja, że podpisy w tej sprawie zbierali m.in. politycy.Nowoczesnej i Platformy Obywatelskiej.

Zaskakujący materiał spotkał się z ostrą reakcją polityków. Biuro prasowe Kukiz'15 poinformowało, że mamy do czynienia z tzw. fake newsem, a posłanka Agnieszka Ścigaj zapewniła na Twitterze, że sprawa została zgłoszona do prokuratury. – My zbieramy podpisy pod apelem o wyprowadzenie amerykańskich wojsk z Polski? To ordynarne kłamstwo – komentował w rozmowie z WP rzecznik PO Jan Grabiec.

Sam materiał, który – co ciekawe – opatrzony był etykietą „publikacja sponsorowana”, zniknął z serwisu.

Po godzinie 13 pojawiło się natomiast oświadczenie redaktora naczelnego „Naszego Dziennika” oraz zarządu wydawcy. Czytamy w nim, że 7 września 2017 r. nad ranem portal internetowy naszdziennik.pl padł obiektem ataku hakerskiego. „Niezidentyfikowane osoby w sposób nielegalny złamały zabezpieczenia portalu i w sposób nielegalny zamieściły fałszywą treść, zawierającą rzekome oświadczenie posła Pawła Kukiza, przewodniczącego Klubu Poselskiego Kukiz’15” – poinformowano w komunikacie, w którym znalazło się też zapewnienie, że wydawca podejmie kroki prawne w celu znalezienia sprawców.

/ Źródło: Nasz Dziennik, Wirtualna Polska

Czytaj także

 3

Czytaj także