Firma telekomunikacyjna naciąga starszych ludzi. Wśród ofiar mama Hanny Lis

Firma telekomunikacyjna naciąga starszych ludzi. Wśród ofiar mama Hanny Lis

Hanna Lis
Hanna Lis Źródło: Newspix.pl / AMP
Mimo że UOKiK prowadzi postępowanie przeciwko spółce Twoja Telekomunikacja, firma wciąż nie zaprzestała swojej działalności. Dziennikarka Hanna Lis poinformowała, że ofiarą firmy padła jej mama.

Hanna Lis opisała historię swojej mamy w mediach społecznościowych. Jak wyjaśniła, kobietę odwiedził pracownik firmy Twoja Telekomunikacja, który przedstawił się jako reprezentant Orange. „Pierwsze kłamstwo. Wręczył przykutej do łóżka mamie nowy telefon, w podzięce za to, iż od lat jest wierną klientką Orange'a. Prawda, mama jest klientką firmy Orange, ale ten Pan przyszedł, a właściwie naszedł i oszukał mamę w imieniu konkurencji, wspomnianej wcześniej Twojej Telekomunikacji” – relacjonowała.

Mama dziennikarki mówiła sprzedawcy, że niedowidzi, ten jednak zapewnił ją, że dokument, który ma podpisać, jest zwykłym pokwitowaniem. Okazało się, że w ten sposób kobieta zawarła umowę z Twoją Telekomunikacją. Jej rozwiązanie to koszt 1600 złotych. Hanna Lis w swoim poście zaapelowała do innych osób, by przestrzegły swoich bliskich przed podobnymi praktykami.

UOKiK ostrzega przed Twoją Telekomunikacją

W lutym 2017 roku UKOKiK informował, że Twoja Telekomunikacja może wprowadzać konsumentów w błąd. Na tamten moment, do urzędu wpłynęło prawie 450 zgłoszeń od klientów. W związku z tym UOKiK wszczął postępowanie w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów przeciwko spółce. Urząd w postępowaniu sprawdzi czy niezgodne z prawem działania jak: podszywanie się pod innego operatora, brak informacji o faktycznej wysokości opłat abonamentowych, utrudnianie odstąpienia od umowy, niedoręczanie wszystkich dokumentów po podpisaniu umowy oraz nieuprawnionym żądaniu opłat za niezmówione usługi dodatkowe są stosowane w praktyce. Konsultanci telefoniczni dzwonili najczęściej do osób starszych, właścicieli numerów stacjonarnych wywierając na nich błędne wrażenie o tym, że rozmawia z nimi ich dotychczasowy operator.

„Firma wyciągnie konsekwencje prawne od podmiotu zewnętrznego”

Firma Twoja Telekomunikacja wystosowała oświadczenie, w którym napisano, że „spółka prowadzi wewnętrzne postępowanie wyjaśniające dotyczące okoliczności zawarcia umowy z mamą Hanny Lis”. „W takich postępowaniach staramy się zawsze zachować obiektywizm oraz - na ile to możliwe - rozstrzygać wątpliwe sprawy po myśli abonenta. Twoja Telekomunikacja podejmie działania mające na celu polubowne załatwienie sprawy z mamą Hanny Lis. Firma wyciągnie konsekwencje prawne od podmiotu zewnętrznego, który w imieniu Twojej Telekomunikacji zawarł umowę z mamą Hanny Lis. Jednocześnie ubolewamy, że o całej sprawie dowiedzieliśmy się z mediów, a nie z korespondencji skierowanej do Biura Obsługi Klienta” – napisał Antoni Stryczula, rzecznik prasowy Twojej Telekomunikacji.

Źródło: Instagram, UOKiK