TVP będzie ściślej współpracować z organizacjami pozarządowymi

TVP będzie ściślej współpracować z organizacjami pozarządowymi

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. Wikipedia
TVP będzie ściślej współpracować z organizacjami pozarządowymi. Powstaną m.in. "kolegia gatunkowe", w których pracownicy telewizji będą spotykać się z przedstawicielami tych środowisk. Planowane zespoły to m.in. kolegia: teatralne, edukacyjne i seriali.
- Trzeba wreszcie przerwać błędne koło niekontrolowanej komercjalizacji Telewizji Polskiej i powrócić do rozmowy o prawdziwych zadaniach telewizji publicznej, w tym o budowaniu kapitału społecznego. Do tej rozmowy zapraszamy organizacje pozarządowe - zapowiedział w środę prezes TVP Juliusz Braun po pierwszym z cyklu spotkań kierownictwa spółki z przedstawicielami tych organizacji.

Prezes TVP zaznaczył, że pierwsze "sygnały" zmian w sferze programowej TVP będą widoczne już od września, czyli od  inauguracji jesiennej ramówki. W telewizji publicznej ma wówczas pojawić się więcej tematyki kulturalnej i społecznej. Według zapowiedzi prezesa, w Dwójce powstanie m.in. kulturalno-edukacyjne pasmo dla dzieci, a w Jedynce - nowe pasma edukacyjne, publicystyczne i reportażowe.

Dyrektor biura koordynacji programowej TVP Jacek Weksler zapowiedział z kolei, że w ramach współpracy z organizacjami pozarządowymi powstaną m.in. "kolegia gatunkowe" - zespoły eksperckie, w których pracownicy TVP będą spotykać się z przedstawicielami różnych środowisk. W planach jest powołanie m.in. kolegiów: teatralnego, edukacyjnego, filmu fabularnego, seriali, animacji i filmu dokumentalnego.

Jak zaznaczono w przesłanym PAP komunikacie TVP, kwestią szczególnie istotną w działaniach nowego kierownictwa spółki jest "przypomnienie widzom i opinii społecznej o  sprawie z pozoru oczywistej - statusie nadawcy publicznego, jaki charakteryzuje Telewizję Polską", czego podstawowymi wyznacznikami są "powinności misyjne i poczucie odpowiedzialności za program - jago jakość, prezentowane wartości, upowszechniane postawy oraz inicjowane dyskusje i wpływ na odbiorców".

pap, ps