"Playboy" na antenie zamiast samochodów

"Playboy" na antenie zamiast samochodów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Radio 94 nie realizuje warunków koncesji - stwierdzili członkowie KRRiT. Miała to być z założenia rozgłośnia motoryzacyjna, a wyszedł, ich zdaniem, "Playboy" w eterze".
We wtorek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji omawiała wyniki monitoringu stacji, przeprowadzonego w efekcie skargi od  organizacji kobiecych. Zarzuciły one, że stacja dyskryminuje i  poniża kobiety, traktując je w audycjach przedmiotowo.

"Obiecano nam we wniosku koncesyjnym, że będzie to radio motoryzacyjne. Tymczasem pojawiają się w nim treści seksistowskie. Z monitoringu wynika, że jest to +Playboy+ w eterze" - powiedziała przewodnicząca KRRiT Danuta Waniek.

"Decyzję o pozostawieniu Radiu koncesji albo o jej odebraniu podejmiemy na odrębnym posiedzeniu Rady" - powiedziała Waniek.

Odrębna dyskusja poświęcona wynikom monitoringu różnych stacji radiowych odbędzie się prawdopodobnie na przełomie czerwca i  lipca. Wtedy też będzie dokładnie omawiana sprawa Radia Maryja.

Podczas wtorkowego posiedzenia członkowie Krajowej Rady dyskutowali, czy pojawiające się w programie tej stacji treści antysemickie oraz związane z tym negatywne wypowiedzi słuchaczy na  antenie naruszają prawo, czy też mieszczą się w granicach wolności słowa.

Jak powiedziała Danuta Waniek, "treści ksenofobiczne, antysemickie pojawiają się w częściach interaktywnych audycji Radia Maryja - w wypowiedziach słuchaczy. Przy czym zwróciliśmy uwagę, że prowadzący programy nie reagują, nie dyskutują, nie  prowadzą polemiki. Jednym słowem przywalają na nie".

KRRiT postanowiła, że przeprowadzi monitoring programowy Radia Maryja po skargach na treści audycji, kierowanych do KRRiT.

sg, pap