Tymczasem - według Jasłowskiej - "cała słowna zawartość programu wyniosła w roku 2001 1,7 proc., a tematy lokalne - 1,3 proc."
"Te zarzuty byłyby zasadne, gdybyśmy byli jedyną stacją, która nie spełnia warunków koncesji, a przecież ostatnio Krajowa Rada uznała, że takich stacji jest 44" - powiedział zastępca szefa pionu radiowego spółki Agora, Marek Michalski.
Agora S.A. ubiegała się o przedłużenie koncesji na Rock Radio. Zdaniem Jasłowskiej, przedstawiona Radzie w ramach procesu koncesyjnego ramówka stacji nie gwarantowała, że będą spełniane nowe warunki koncesji, zgodnie z którymi słowo mówione miało stanowić 11 proc. zawartości programu, a tematy lokalne - 8 proc.
"Jeżeli Rada ma jakiekolwiek wątpliwości, to zwykle kontaktuje się z ubiegającym się o koncesję, prosząc o dodatkowe wyjaśnienia. Nikt w tej sprawie z nami się nie kontaktował" - powiedział Michalski.
Z przekazanych Radzie dokumentów wynikało - jak podkreśliła Jasłowska - że sytuacja katowickiej spółki jest zła, a "zobowiązania krótkoterminowe trzykrotnie przewyższały je kapitał obrotowy".
Obecne Rock Radio FM w Katowicach powstało jako Radio Barys. Otrzymało koncesję w roku 1996. Właścicielem koncesji był Ryszard Banaszczyk. W końcu lat dziewięćdziesiątych Agora zawarła z nim umowę, nabywając 90 proc. akcji.
Zarzut Rady o złej sytuacji finansowej Agory jest "śmieszny - uważa Michalski. - Wystarczy spojrzeć na bilans spółki, żeby zobaczyć jaka jest sytuacja finansowa".
Rzeczniczka Agory Anna Borys-Karwacka powiedziała, że Agora nie zgadza się z decyzją KRRiT i będzie się od tej decyzji odwoływać najpierw do Rady, a następnie, gdy decyzja KRRiT będzie utrzymana, do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
KRRiT zdecydowała w czwartek o wprowadzeniu na rynek stacji niszowej Nowe Radio Jazz, którego właścicielem jest Ad Point. "Nowe Radio Jazz chce być komercyjną stacją prezentującą +wyższą kulturę+; prócz muzyki jazzowej ma nadawać informacje kulturalne i lokalne" - powiedział Zbigniew Winiarek, który opracowywał projekt tego radia. Rozgłośnia otrzymała koncesję na siedem lat.
Z zapisów koncesyjnych wynika, że w Nowym Radiu Jazz ma być 6 proc. informacji lokalnych. Limit czasu, przeznaczonego na muzykę jazzową nie został dokładnie określony.
Ad Point jest właścicielem 11 stacji lokalnych, m.in. WaMa na Mazurach i Flash na Śląsku. Spółka jest zainteresowana powstaniem radiowej sieci jazzowej także w innych miastach: w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście.
rp, pap