Ministerstwa promują się w TVP. Jedno zapłaciło za konkretne wątki w „M jak miłość”

Ministerstwa promują się w TVP. Jedno zapłaciło za konkretne wątki w „M jak miłość”

Marlena Maląg
Marlena Maląg Źródło:Flickr / Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
Rządowe media z władzą PiS-u współpracują wyjątkowo blisko. Dzięki interpelacji poselskiej dowiedzieliśmy się właśnie, że sam resort rodziny wydał w TVP i Polskim Radiu prawie milion złotych na działania reklamowe.

O współpracę Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej z mediami pytała w swojej interpelacji wicemarszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska. Minister Marlena Maląg zmuszona była ujawnić, że tylko w ubiegłym roku na zakup czasu antenowego w Telewizji Polskiej podległy jej resort przeznaczył 824,6 tys. zł, a w Polskim Radiu – 100 tys. zł.

Działania informacyjno-edukacyjne ministerstw w TVP

Dodawała, że ministerstwo „prowadziło działania informacyjno-edukacyjne, mające na celu poinformowanie społeczeństwa o istotnych rozwiązaniach w ramach działów administracji rządowej praca, zabezpieczenie społeczne i rodzina”. Posłanka składająca interpelację postanowiła jednak domagać się większej szczegółowości. Na efekty jej żądania przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Tymczasem portal Wirtualne Media przypomniał, że niedawno na antenę TVP Info powrócił program „Rodzina i praca”, omawiający podstawowe aktywności Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej. W większości odcinków gośćmi są przedstawiciele resortu, w tym jego szefowa Marlena Maląg.

Kolejne ministerstwa reklamują się w TVP

Dzięki podobnym interpelacjom opinia publiczna dowiedziała się też, że Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi na działania reklamowe w TVP i Polskim Radiu wydało 5,7 mln zł, z czego 3,9 mln zł trafiło do Telewizji Polskiej. Za tę sumę zapewniono m.in. uwzględnienie w „Pytaniu na śniadanie” i „M jak miłość” wątków o rolnictwie ekologicznym.

Z kolei Ministerstwo Zdrowia wspomnianym mediom zapłaciło 12 mln zł, a resort klimatu i środowiska na 6,75 mln zł.

Opracował:
Źródło: Wirtualne Media