Kryzys demoralizuje przedsiębiorców

Kryzys demoralizuje przedsiębiorców

Dodano:   /  Zmieniono: 
Dumpingowe ceny, ustawione przetargi, zmowy. Przedsiębiorcy coraz częściej uciekają się do nieuczciwej konkurencji - alarmuje "Puls Biznesu".
Obniżony popyt sprawił, że bój o klienta wyraźnie się zaostrzył -  wynika z badania przeprowadzonego przez gazetę. Większość z  ankietowanych szefów firm deklaruje, że konkurencja częściej niż przed kryzysem walczy w sposób nieuczciwy.

"Trudno się dziwić, że kryzys zaostrza konkurencję - jest mniej tortu do podziału, a każdy chce mieć jak największy kawałek. W takich warunkach obniżają się standardy moralne, a  ludzie czują, że mają usprawiedliwienie dla nieetycznych zachowań" -  mówi Maciej Grelowski z Business Centre Club.

Prawie dwie trzecie szefów firm uważa, że padło ofiarą zaniżania cen przez konkurencję. Inaczej to widzą eksperci. "Wojna cenowa jest wyniszczająca dla firm, ale legalna i dobra dla ostatecznego odbiorcy. Z punktu widzenia gospodarki i  wolnego rynku, to najlepsza możliwa forma walki między firmami" -  podkreśla Maciej Grelowski.

Co piąta firma deklaruje, że spotyka się z ustawionymi przetargami -  organizowanymi przez instytucje publiczne jak i przedsiębiorstwa prywatne. Kolejnymi problemami są: podkupywanie pracowników, zmowy cenowe i podróbki.

pap