Polski przedsiębiorca ceni dobrą markę

Polski przedsiębiorca ceni dobrą markę

Dodano:   /  Zmieniono: 
Polacy zaufali franczyzie i chcą prowadzić biznes posługując się logiem znanej marki. Inwestorów do wejścia na ten rynek przekonuje przede wszystkim stabilizacja - ocenia "Dziennik Gazeta Prawna".

W tym roku padnie potrójny rekord: pod względem nowych sieci, liczby franczyzobiorców i zainwestowanych pieniędzy. Pierwszych będzie 750, drugich 45 tys., a pieniędzy zainwestowanych w działalność pod znanym logiem - 1,3 mld zł - wynika z analizy przygotowanej dla "Dziennika Gazety Prawnej" przez firmę doradczą Profit System, badającą ten rynek.

Do końca roku przybędzie przynajmniej 90 sieci, rok wcześniej przybyło ich 84. Liczba franczyzobiorców wzrosła o 6,7 tys. czyli o 17 proc. Wszystko wskazuje na to, że w ciągu trzech lat rynek franczyzowy w Polsce osiągnie liczbę 1 tys. sieci i zrówna się ze  średnią w zachodniej Europie - oceniają eksperci.