Ciąg dalszy afery z emisją spalin. Śledztwo w Porsche

Ciąg dalszy afery z emisją spalin. Śledztwo w Porsche

Siedziba Porsche w Stuttgarcie
Siedziba Porsche w Stuttgarcie / Źródło: Wikimedia Commons / Morio
Niemiecka prokuratura prowadzi śledztwo w sprawie producenta samochodów Porsche. Sprawa ma związek z manipulacją emisji spalin, o którą wcześniej oskarżano Volkswagen.

Przypomnijmy, 18 września 2015 roku władze USA ujawniły, że Volkswagen jest podejrzewany przez amerykańską federalną Agencję Ochrony Środowiska (EPA) o manipulowanie pomiarem spalin z silników diesla. Kilka dni po tym koncern przyznał, że w samochodach zainstalowane było oprogramowanie umożliwiające manipulowanie pomiarem spalin w czterocylindrowych silnikach dieslowskich o pojemności 1,6 litra i 2 litrów. Wspomniane oprogramowanie mogło znajdować się w ok. 11 mln pojazdów na całym świecie, także w Polsce.

Śledztwo w Porsche

Teraz Reuters informuje o kolejnym śledztwie. Tym razem niemieccy prokuratorzy wszczęli dochodzenie w sprawie byłych i obecnych pracowników producenta samochodów Porsche, czyli marki należącej do Volkswagena. Śledztwo prowadzone jest w sprawie manipulacji danymi dotyczącymi emisji spalin.

W Bawarii i Badenii-Wirtembergii przeszukano około dziesięć biur. Prokuratura w Stuttgarcie oświadczyła, że dochodzenie prowadzone jest w sprawie trzech osób: członka zarządu, członka wyższego kierownictwa Porsche oraz podejrzanego, który już nie jest zatrudniony w koncernie.

Śledczy oświadczyli, że przeszukania w biurach były prowadzone w sprawie pracowników Porsche, którzy są podejrzani o oszustwa i fałszywą reklamę, powiązaną z manipulowanymi systemami kontroli emisji dla samochodów osobowych. Rzecznik Porsche potwierdził, że doszło do przeszukań w siedzibie firmy, ale odmówił podania dalszych szczegółów.

Czytaj także:
Nie tylko Volkswagen? Renault oskarżany o 25 lat fałszowania testów emisji spalin

Czytaj także

 3
  • Patent PL 171 518 z 1993 roku ,,Węzeł łożyskowy dla kompensacji kąta dewiacji i luzu poosiowego układów tłokowo-korbowodowych i tłokowych maszyn roboczych" rozwiązuje problem emisji szkodliwych substancji. 1.Węzeł łożyskowy eliminuje błąd konstrukcyjny we wszystkich produkowanych na świecie silnikach tłokowych. 2. Oś symetrii łba i stopy korbowodu to proste skośne. 3. Węzeł łożyskowy likwiduje zjawisko stuku-efekt tarcia półpłynnego w układzie tłok-cylinder. 4. Uzyskana sprawność układu tłok-cylinder > 90% pozwala na całkowite spalanie paliwa. Patrz: Korbowód z węzłem łożyskowym . Jak długo jeszcze producenci silników zamierzają wciskać nam kit?
    • Aaaaaaaaa, to dlatego tak szybko pozbyli się tego RS2 z wystawy w POznaniu i dali je Wojewódzkiemu do POlizania :(
      • ...to śledztwo , to czysta ściema ! ;) ........szwabiszcza doskonale sobie zdają sprawę z tego krętactwa ! .......a głupia Europa płaci haracz za zanieczyszczanie powietrza ! ;)))))))))))))........głupich nie sieją ;) ...........

        Czytaj także