PKP
Intercity zwiększa liczbę pociągów na najpopularniejszej trasie Warszawa – Kraków. Teraz będzie można skorzystać na niej z 26 par pociągów, zamiast z 24 jak dotychczas. Znacząco zwiększyła się także liczba połączeń pomiędzy stolicą a Łodzią. Obydwa miasta połączy 28 par pociągów, a nie 23, jak miało miejsce w rozkładzie 2018/2019. O dwa, także do 28 (wliczając połączenia sezonowe), zwiększyła się również liczba połączeń pomiędzy Trójmiastem a Warszawą. Liczba par pociągów pomiędzy stolicą a Wrocławiem zwiększyła się z 12 do 14.
Dużo łatwiejsze będą podróże do i z Lublina. Na tory wraca siedem par pociągów z Warszawy trasą podstawową przez Pilawę i Dęblin. Zwiększyła się także liczba połączeń do Lublina z innych rejonów Polski. Do stolicy województwa lubelskiego można dojechać bezpośrednio np. z Wrocławia, Katowic, Poznania, Krakowa, Szczecina, Rzeszowa czy Kielc, m.in. dzięki nowemu pociągowi IC Bolko relacji Lublin – Szczecin przez Kielce, Wrocław i Zieloną Górę. Wykorzystane zostaną także pierwsze efekty trwającej modernizacji linii E30.
Dzięki temu możliwe jest bezpośrednie skomunikowanie Śląska z Podkarpaciem przez zwiększoną liczbę par pociągów między Katowicami a Krakowem z jednej do ośmiu. PKP Intercity uruchomiło nowy pociąg EIC Paderewski, łączący Warszawę z Poznaniem. Nowymi pociągami są także TLK Nogat łączący Elbląg i Warszawę z czasem przejazdu wynoszącym niecałe cztery godziny, EIC Banach relacji Przemyśl – Kraków – Warszawa – Gdynia, kursujący w soboty w stronę Pomorza, a w niedzielę w odwrotnej relacji, wracający na Podkarpacie. Podczas szczytów przewozowych pojedzie nowy skład TLK Słupia relacji Łódź – Warszawa – Kołobrzeg, który ułatwi dojazd na Pomorze Środkowe. Podobnie jak TLK Bryza, który połączy Kołobrzeg z Olsztynem. TLK Roztocze to nowy pociąg, który zapewni połączenie Chełma z Katowicami, kursując przez Rzeszów i Kraków. W weekendy oraz wakacje poprowadzi grupę wagonów z i do Zamościa. Znacznie łatwiej będzie także dojechać z i do Krynicy-Zdroju. W nowym rozkładzie PKP Intercity uruchomiło dwa codzienne połączenia i dodatkowo trzecie w dni wolne zamiast obecnych dwóch par sezonowych.
Nowe miejsca postoju
Nowy rozkład jazdy ucieszy z pewnością mieszkańców Żagania i Żar, którzy po wielu latach mogą znowu podróżować koleją do Warszawy. Pociąg TLK Konopnicka relacji Zielona Góra – Warszawa przewiezie ich tam w czasie ok. 7 godzin i 15 minut. Także mieszkańcy Zgorzelca uzyskali dostęp do usług PKP Intercity. Przewoźnik wykorzystał efekty elektryfikacji linii 278 do Zgorzelca i skierował tam pociąg IC Nałkowska z Warszawy. Zakończenie prac modernizacyjnych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury umożliwiło zmianę tras części pociągów łączących Wrocław i Szczecin. W nowym rozkładzie jadą przez Legnicę i Lubin, który tym samym znalazł się w siatce połączeń PKP Intercity.
Pociąg IC Dąbrowska relacji Lublin – Warszawa – Wrocław, w efekcie modernizacji linii kolejowej 281, został skierowany przez Krotoszyn i Milicz, który tym samym uzyskał dostęp do usług PKP Intercity. Także Pisz i Szczytno znajdą się wśród obsługiwanych przez przewoźnika miast. Stanie się to w lipcu 2020 r., gdy pociągi z Białegostoku do Olsztyna będą kursować trasą objazdową po zamknięciu linii przez Giżycko. Łącznie PKP Intercity wprowadziło dodatkowe postoje na 28 stacjach. Jeszcze w rozkładzie jazdy 2014/2015 pociągi PKP Intercity zatrzymywały się w 296 miastach i miejscowościach. W każdym kolejnym rozkładzie ta liczba systematycznie rosła, dochodząc do 382. W rocznym rozkładzie jazdy na sezon 2019/2020 przekroczona została liczba 400 miast i miejscowości, w których będą zatrzymywać się pociągi PKP Intercity.
Oferta międzynarodowa
Przewoźnik stale rozszerza także ofertę połączeń międzynarodowych. W nowym rozkładzie rozwinął liczbę kursów między Polską a Białorusią. Z jednego do trzech dziennie zwiększył liczbę pociągów z Warszawy do Brześcia. IC Batory z Pragi i Budapesztu prowadzi grupę wagonów do Moskwy, IC Mickiewicz relacji Warszawa – Brześć – Warszawa został zaś skomunikowany z pociągiem do Mińska. Wydłużenie relacji składu TLK Rozewie zapewniło całoroczne połączenie do Żyliny na Słowacji. Codzienny pociąg skomunikował Trójmiasto, Bydgoszcz, Poznań, Wrocław i Katowice ze Słowacją. Południe Polski będzie jeszcze lepiej skomunikowane z Czechami i Austrią dzięki uruchomieniu dwóch nowych połączeń międzynarodowych. IC Porta Moravica, relacji Przemyśl – Kraków – Katowice – Rybnik – Ostrawa – Wiedeń – Graz, to nowe dodatkowe połączenie Katowic z Wiedniem. TLK Galicja, wcześniej kursujący w kategorii IC między Przemyślem a Krakowem, pojedzie na dłuższej trasie Przemyśl – Kraków – Katowice – Racibórz – Ostrawa. Będzie także więcej pociągów sezonowych do Czech. Trzy składy: TLK Wydmy, TLK Wolin i TLK Pirat zapewnią skomunikowanie Czech z Helem, Łebą, Kołobrzegiem i Świnoujściem.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.