Lata 2008 i 2009 były dla rynku kolejowych przewozów towarowych nieprzyjazne. Nawet największy europejski przewoźnik Deutsche Bahn odnotował słabsze wyniki. Koniunktura jednak wraca, a spółka PKP Cargo zauważyła to wcześniej niż konkurenci.
Choć spółka przyznaje, że w 2008 r. restrukturyzacja tymczasowo ograniczyła zdolności rozwojowe firmy, to teraz przynosi ona pozytywne skutki. W pierwszych pięciu miesiącach 2010 r. przewozy wzrosły o 21,8 proc. w porównaniu z tym samym okresem sprzed roku. Prywatni przewoźnicy zyskali w tym czasie jedynie 3,2 proc. PKP Cargo już w marcu odnotowało jeden z najwyższych wyników sprzedaży w historii firmy – 48,4 mln zł. To zasługa nowego zarządu i wartości, które wniósł w funkcjonowanie firmy. Celem nie jest już zwyczajne przetrwanie, lecz przede wszystkim uzyskanie właściwej rentowności firmy.
Więcej możesz przeczytać w 30/2010 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.