Dwie książki

Dodano:   /  Zmieniono: 

Prywatny trening mózgu

„Success and change”, Mateusz Grzesiak, Wyd. Helion, 2014

Potrafi udowodnić, że każdy z nas umie mówić po hiszpańsku, nawet jeśli nigdy się go nie uczył. Umie nauczyć nieśmiałych mężczyzn, jak uwieść piękną kobietę. A kobiety tego, żeby zajęły się karierą, a nie siedziały w kuchni, jak to przez lata dyktowała im kultura. Jednak wciąż najciężej zmierzyć mu się ze zwykłym Janem Kowalskim – typowym zakompleksionym, zazdrosnym i narzekającym Polakiem. Mateusz Grzesiak jest międzynarodowym trenerem i nauczycielem, psychologiem, autorem książek o rozwoju osobistym, emocjonalnym i duchowym. W swojej najnowszej publikacji „Success and change” zabiera czytelników w podróż do nowego życia. W kolejnych rozdziałach uczy, jak wyrzucić bagaż powtarzających się błędów, ograniczeń, nerwów, frustracji. W ten sposób doprowadza nas do nirwany. Wolności emocjonalnej, stabilnych relacji i realizacji najważniejszych celów. Oprócz tego, jak radzić sobie z naszym ego, jak skutecznie wykorzystywać nasz czas i panować nad emocjami, czytelnik dostaje też zestaw kilkudziesięciu praktycznych ćwiczeń, które zbliżą go do tytułowego sukcesu i zmiany.

1. Bądź bardziej świadomy.

Odszukaj w sobie to, co najlepsze. Odkryj własne ograniczenia i blokady, by zerwać z nimi raz na zawsze. Porzuć stare przeświadczenia, problematyczne relacje, męczące nawyki i zacznij świadomie zarządzać swoim życiem.

2. Wpłyń na bieg wydarzeń.

Zaaplikuj sobie prywatny trening umysłu. Nareszcie dowiesz się, jak skutecznie wpływać na zdarzenia, by bez przeszkód realizować plany i układać życie na własnych warunkach.

Szymon Krawiec

Wizje twojego biznesu

Chciałbyś stworzyć wspaniały i bardzo dochodowy biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Niech ta książka będzie początkiem. By zbudować wielki biznes, wystarczy jedna kartka papieru – zanim jednak napiszesz na niej schemat swojego przedsiębiorstwa, musisz zacząć myśleć jak wizjoner biznesu, musisz podważyć status quo i wyznaczyć własne zasady gry. Ta książka w jasny sposób pokazuje, od czego zacząć. Reszta już zależy od ciebie.

1. Koncepcja rozdzielonej korporacji opiera się na założeniu, że wyróżniamy trzy rodzaje działalności biznesowej: działalność związaną z utrzymaniem relacji z klientami, tworzenie innowacji produktowych i działalność związaną z infrastrukturą. W każdej z nich panują nieco inne realia ekonomiczne, konkurencyjne i kulturowe. Mogą one istnieć obok siebie w ramach jednej korporacji, ale optymalne jest ich rozdzielenie na odrębne jednostki.

2. Model biznesowy długiego ogona opiera się na sprzedaży mniejszej ilości większej liczby produktów czy usług. Zakłada budowanie oferty dużej liczby produktów niszowych, z których każdy sprzedaje się stosunkowo nieczęsto. Taka skumulowana sprzedaż może się okazać równie rentowna, jak sprzedaż tradycyjna. Ten model nie wymaga dużych nakładów na magazynowanie, wymusza jednak stworzenie silnej platformy sprzedażowej.

3. Platformy wielostronne kojarzą ze sobą dwie odrębne, ale wzajemnie powiązane grupy klientów. Takie platformy mają wartość dla jednej grupy klientów tylko pod warunkiem, że istnieje możliwość nawiązania kontaktu z drugą grupą. Platforma wielostronna zyskuje na wartości, przyciągając nowych użytkowników poprzez efekt sieci.

Grzegorz Sadowski

„Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera”, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur Wyd. Helion, 2014

Więcej możesz przeczytać w 1/2015 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.