Na Woli ruszyła rozbudowa metra. Jak zmieni się komunikacja w dzielnicy?

Na Woli ruszyła rozbudowa metra. Jak zmieni się komunikacja w dzielnicy?

Dodano:   /  Zmieniono: 
Budowa metra
Budowa metra
Główna budowa zachodniego odcinka II linii metra na warszawskiej Woli rozpoczęła się 25 listopada 2016r. Wszystkie zatwierdzenia i pozytywne opinie zostały wydane przez Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy oraz służby miejskie, w dniu 18 listopada 2016. Po uzyskaniu stosownych zatwierdzeń, wykonawca podjął działania w kierunku wstępnych prac na rzecz wprowadzenia organizacji ruchu.

– Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców dzielnicy Wola oraz wszystkich uczestników ruchu drogowego, a przede wszystkim mając na uwadze ich bezpieczeństwo, prowadzimy działania na rzecz zapewnienia najbardziej optymalnej infrastruktury komunikacyjnej umożliwiającej poruszanie się mieszkańców w sposób szybki, bezpieczny i możliwie najbardziej komfortowy. Prace wykonywane są bez przerwy, zarówno w dzień, jak i w nocy. Naszym priorytetem jest wprowadzenie takiej organizacji ruchu, która pozwoli na jak najmniejszą ingerencję w życie codzienne mieszkańców dzielnicy Wola. Trudności wywołane czynnikami organizacyjnymi wynikają głównie z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, do takowych zaliczyć należy np. warunki pogodowe. Uniemożliwiają one realizację części prac drogowych, jak np. oznakowanie poziome, które wymaga zapewnienia odpowiednich warunków realizacyjnych. Dodatkowo wymaga to całkowitego wyłączenia ruchu na danym odcinku drogi w porze nocnej. Chcemy zapewnić równowagę w i tak utrudnionym ruchu samochodów, komunikacji zbiorowej, a także w ruchu pieszych i rowerowym, która jest niezbędna przy występującym deficycie przestrzeni komunikacyjnej podczas budowy. Te utrudnienia zostaną zrekompensowane w momencie oddania w ręce mieszkańców odcinka zachodniego drugiej linii metra – mówi Anna Dudkiewicz, przedstawicielka firmy Gülermak.

Nieprzejezdny będzie odcinek pomiędzy ul. Płocką a al. Prymasa Tysiąclecia (budowa stacji Młynów). Jadący od ul. Leszno będą mogli skręcić w prawo i w lewo w ul. Płocką lub pojechać prosto na parking, będzie tu zawrotka umożliwiająca wyjazd. Podobnie będzie od strony al. Prymasa Tysiąclecia – nie będzie tu miejsc parkingowych a tylko zawrotka.

Zmieniony rozkład jazdy w trakcie budowy metra

Budowa stacji Księcia Janusza oznacza zamknięcie ul. Górczewskiej od skrzyżowania ulic Elekcyjnej i Deotymy do wjazdu do centrum handlowego. Jadący od strony al. Prymasa Tysiąclecia będą musieli się rozjechać w ul. Deotymy lub Elekcyjną. Wyłączonym z ruchu odcinkiem będą mogły poruszać się autobusy, taxi i MTON oraz właściciele, najemcy i prowadzący działalność gospodarczą w budynkach Górczewska 90, 92A, 104, 106, 116 i 118 do których dojazd jest tylko północną jezdnią ul. Górczewskiej. Mogą oni otrzymać w Zarządzie Dróg Miejskich identyfikatory umożliwiające wjazd. Będą także przejścia dla pieszych pomiędzy dwiema stronami ul. Górczewskiej - przy ul. Deotymy, za Księcia Janusza, przy Góralskiej i przed wjazdem do centrum handlowego. Autobusy, taxi i MTON jadące od strony ul. Powstańców Śląskich przejadą na swój odcinek ul. Górczewskiej przejazdem przez pas dzielący w pobliżu ul. S. Konarskiego czyli za wiaduktem kolejowym (patrząc od strony budowy); natomiast ci, którzy będą chcieli dojechać do centrum handlowego i ul. Góralskiej pojadą prosto. Na wyłączonych z ruchu powierzchniach (przed i za wiaduktem) będą parkingi.

Ulicą Elekcyjną w kierunku południowym czyli do ul. Wolskiej będą mogli się poruszać wszyscy bez ograniczeń, na skrzyżowaniu z Wolską będą musieli się rozjechać w prawo lub w lewo bo na wprost (do ul. M.Kasprzaka) będzie tylko przejazd dla autobusów, taxi i MTON. W ul. Elekcyjną od strony Wolskiej (w kierunku północnym) wjazd będzie tylko autobusów, taxi i MTON, natomiast za ul. Pustola to ograniczenie zniknie co umożliwi dojazd i wyjazd z posesji które są na dalszym odcinku ul. Elekcyjnej.