INTERIA.PL czyli największe polskie strony WAP

INTERIA.PL czyli największe polskie strony WAP

Dodano:   /  Zmieniono: 
INTERIA.PL S.A., spółka założona przez RMF FM i ComArch S.A., jako pierwszy portal/hub in-ternetowy w Polsce, oferuje użytkownikom telefonów komórkowych możliwość korzystania z jej zaso-bów informacyjnych za pośrednictwem technologii WAP.
INTERIA.PL S.A., spółka założona przez RMF FM i ComArch S.A., jako pierwszy portal/hub in-ternetowy w Polsce, oferuje użytkownikom telefonów komórkowych możliwość korzystania z jej zaso-bów informacyjnych za pośrednictwem technologii WAP. Dzięki technologii WAP możliwe stało się korzystanie z informacji udostępnianych przez serwis INTERIA.PL. Wkrótce będzie również możliwa personalizacja informacji ze względu na profil, preferencje czy miejsce obecnego pobytu użytkownika. Użytkownik telefonu komórkowego będzie mógł skorzystać z aktywnego przeglądania aktualności, prognozy pogody dla konkretnego regionu, wybrania optymalnej trasy przejazdu przez obce miasto, sprawdzenia aktualnej sytuacji na drogach, przeglądania repertuaru kin czy teatrów itp. Można będzie bezpośrednio z telefonu zamówić bilet na pociąg, na samolot czy do kina. Możliwe będzie również przeglądanie poczty elektronicznej, a także bezpieczne (dzięki protokołom szyfrowania danych) prze-prowadzanie operacji bankowych. WAP jest technologią przeznaczoną dla szerokiego kręgu odbiorców. Może być przydatna za-równo indywidualnym użytkownikom, wykorzystującym ogólnie dostępne lub specjalizowane serwisy internetowe, jak i pracownikom korporacji, którzy potrzebują zdalnego kontaktu z firmą. Udostępnie-nie przez INTERIA.PL możliwości korzystania z protokołu WAP uczyni z telefonu komórkowego pod-stawowe narzędzie biznesowe, umożliwiające nie tylko prowadzenie rozmów telefonicznych, ale także wykorzystanie telefonu jako inteligentnego terminala umożliwiającego dostęp do danych w Internecie. Oprócz biernego dostępu do serwisów informacyjnych WAP ma zastosowanie przede wszyst-kim tam, gdzie wytłumaczalne jest ponoszenie często wysokich kosztów połączenia GSM w zamian za świadczone w tym kanale usługi. Najczęściej są to usługi biznesowe, ubezpieczeniowe lub finansowe. Do ich świadczenia niezbędna jest architektura internetowego systemu usług finansowych. Przykładem takiego rozwiązania jest ComArch vIBank, systemem obsługi klienta różnych instytucji finansowych takich jak bank, biuro maklerskie, firma ubezpieczeniowa agencja informacyjna. W oparciu o różne kanały dostępu, w tym WAP, świadczone są usługi finansowe dla klientów detalicznych. Za pomocą systemu ComArch vIBank przez 24 godziny na dobę z dowolnego miejsca w świecie klient może m.in. sprawdzić stan swojego konta, zlecić przelew, uruchomić serię płatności stałych, sprzedać i kupić ak-cje, ubezpieczyć fabrykę czy sprawdzić np. przebieg notowań ciągłych na GPW. Jest to rozwiązanie wielokrotnie tańsze w eksploatacji niż okienko bankowe, bankomat a nawet rozmowa telefoniczna – i to zarówno dla instytucji finansowej, jak i dla klienta indywidualnego. Z systemu ComArch viBank już obecnie korzystają poprzez Internet tysiące użytkowników. Instytucjami, w których jest wdrażany są DM WBK, BDM PKO BP, RDM Polonia, i inne. Wkrótce niektóre z nich udostępnią za pomocą WAP podobne pakiety usług, jak świadczone w tej chwili poprzez siec Internet. Kolejnym kierunkiem rozwijanym przez ComArch S.A., udziałowca INTERIA.PL S.A., jest two-rzenie specjalnych dedykowanych portali korporacyjnych dostępnych poprzez telefon WAP. Zadaniem tych portali jest integracja technologii WAP z sieciami sprzedaży i dystrybucji korporacji z aplikacjami takimi jak CRM (Customer Relationship Managment). Serwisy te zapewniłyby możliwość bezpośred-niego dostępu do korporacyjnych baz danych wszystkim pracownikom i współpracownikom dysponu-jącym terminalami WAP. W praktyce oznacza to możliwość bieżącego sprawdzania np. stanów maga-zynowych lub też weryfikacji uregulowania należności. Funkcje te czynią technologię WAP szczególnie użyteczną dla użytkowników działających „w terenie”, a więc na przykład przedstawicieli handlowych.

Informacje dostępne obecnie poprzez serwis WAP INTERIA.PL
Wiadomości  Wiadomości dnia  Świat  Sport  Kraj
Wiadomości Biznesowe  Informacje dnia  Banki  Emerytury  Giełdy  Gospodarka  Pieniądz  Ubezpieczenia
Giełda i Biznes  Notowania  Wiadomości  Komunikaty ze spółek  Indeksy giełdowe  Notowania walut


Jak połączyć się z serwisem WAP INTERIA.PL przy pomocy telefonu Nokia 7110?
Polkomtel SA (Plus GSM) - jako pierwszy operator telefonii komórkowej w Polsce - oferuje do-stęp do serwisów internetowych zgodnych z technologią WAP. Dwaj pozostali operatorzy – Polska Telefonia Cyfrowa (Era GSM) i PTK Centertel (Idea) - nadal prowadzą w tym zakresie prace testowe. Obie firmy mają zamiar uruchomić tego typu usługi jeszcze w I połowie br. Wszyscy są jednak zgodni, że rozwój rynku WAP w Polsce jest dziś ograniczany przez brak telefonów zgodnych z tym standar-dem. Telefony obsługujące ten protokół oferują wszyscy wielcy producenci – Alcatel, Nokia, Sie-mens, Ericsson i Motorola. W Polsce jak na razie jedynym ogólnodostępnym aparatem zdolnym do obsługi protokołu WAP jest telefon Nokia 7110. Przy połączeniach z telefonu Nokia 7110 konieczne jest wykupienie u operatora usługi przesyłu danych.

Ustawienia telefonu :
Strona główna:.........................................................http://wap.interia.pl/* Typ połączenia:........................................................Ciągłe Zabezpieczenie łącza:..............................................Nie Nośnik:......................................................................Dane Numer Dial-up:.........................................................+48601100321 Adres IP:...................................................................212.2.96.16 Typ weryfikacji:.........................................................Normalna Typ transmisji danych:..............................................Analogowy Szybkość transmisji:.................................................9600 Użytkownik:..............................................................plusgsm Hasło:.......................................................................plusgsm
* Uwaga! Ze względu na błąd w telefonie Nokia 7110, konieczne jest wpisywanie końcowego znaku / (slash).