Dziennikarze dla chorych dzieci

Dziennikarze dla chorych dzieci

Fot. materiały prasowe
Fundacja Charytatywny Bal Dziennikarzy podliczyła dziś środki zebrane na pomoc dzieciom i ogłosiła, że impreza, która zjednoczyła w szczytnym celu polskie media i była największą atrakcją karnawału, doprowadziła do uzyskania rekordowego, najwyższego w 18-letniej historii Balu wyniku. Bal Dziennikarzy okazał się wielkim finansowym sukcesem.
- Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zdecydowali się wesprzeć Fundację Charytatywny Bal Dziennikarzy. Słowa uznania należą się nie tylko oficjalnym sponsorom, ale także uczestnikom Balu, którzy okazali się tak hojni w trakcie licytacji. Mam nadzieję, że za rok wszyscy razem, całe środowisko dziennikarskie i nasi przyjaciele, powtórzymy ten sukces - powiedział Mateusz Hładki, Prezes Zarządu Fundacji, dziennikarz TVN.

Łączny dochód wyniósł 367554 złotych. Środki uzyskane dzięki aukcjom w serwisie Charytatywni.allegro.pl, licytacji podczas Balu oraz wsparciu sponsorów przeznaczone zostaną dla młodych podopiecznych Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacji Polsat i Fundacji TVN "Nie jesteś sam". Sponsorem Głównym wydarzenia był Orlen, Mecenasem Projektu Fundacja PKO BP, a jednym ze Sponsorów Auto Szewczyk.

- Udało się! Bal się udał, tańce się udały, koncerty się udały, kreacje się udały, goście też się udali, no i zbiórka pieniędzy też się udała. Dziękujemy – cieszy się Katarzyna Kolenda – Zaleska. 

Od 22 grudnia do 6 lutego w serwisie Charytatywni.allegro.pl odbywały się aukcje darów przekazanych Fundacji przez największe redakcje i stacje telewizyjne, dziennikarzy, polityków, sportowców, biznesmenów oraz wielu ludzi dobrego serca. Gwiazdy polskich mediów wspólnie walczyły o wsparcie dla maluchów znajdujących się w trudnej sytuacji wystawiając na aukcje nie tylko atrakcyjne podarunki, ale nawet swoje towarzystwo. Wylicytować można było m.in. śniadanie z Dorotą Wellman i Marcinem Prokopem czy kolację w Atelier Amaro z Karoliną Szostak i Mateuszem Borkiem.

Na aukcji podczas XVI Charytatywnego Balu Dziennikarzy w Auli Głównej Politechniki Warszawskiej dary przekazane Fundacji zakupiono łącznie za 250.500 złotych. Najdroższy okazał się kask Rafała Sonika z ceną 45 tysięcy złotych.

- Nie ma nic piękniejszego niż uśmiech dziecka, które potrzebuje pomocy i tę pomoc otrzymuje. Przed nami kolejny - XVII Charytatywny Bal Dziennikarzy. Już teraz zapraszamy i czekamy na Państwa w przyszłym roku. Postaramy się by znów był to wyjątkowy, niezapomniany wieczór i by każdy mógł dołożyć swoją cegiełkę pomagając tym, którzy tej pomocy najbardziej potrzebują – zapowiada Agnieszka Milczarz.

Sytuacja potrzebujących wsparcia dzieci, które Fundacja otacza opieką, jest często wyjątkowo skomplikowana. Sześcioletnie trojaczki są chore. Kasia ma wodogłowie, zaburzenia równowagi, opóźniony rozwój mowy, koślawość stóp. Tomek cierpi na mózgowe porażenie dziecięce oraz niedowład lewej ręki i nogi, a Michał na zaburzenia uwagi i problemy z sercem. Siedmioletnia Ola nie słyszy, nie mówi, ma opóźniony rozwój psychoruchowy, a jej brat Adam choruje na mózgowe porażenie dziecięce i zespół wad wrodzonych, nie może poruszać się i nie mówi.

Fundacja jest organizacją non-profit, której nadrzędny cel to pomoc najbardziej potrzebującym. Powstała w 1998 roku z potrzeby serca dziennikarzy różnych mediów. Wspiera placówki opieki zdrowotnej, szpitale, instytucje opieki społecznej, domy dziecka, organizacje opiekujące się dziećmi, niepełnosprawnymi i wiele innych. W Zarządzie zasiadają Prezes Mateusz Hładki, dziennikarz TVN oraz Agnieszka Milczarz z Polsatu i Anna Kołtunowicz z „Gazety Wyborczej”. Przewodniczącą Rady jest Katarzyna Kolenda – Zaleska z TVN, a w jej skład wchodzą znani i lubiani przedstawiciele polskich mediów: Beata Grabarczyk, Piotr Kraśko, Joanna Lichocka, Paweł Lisicki, Mikołaj Lizut, Marta Kuligowska, Andrzej Morozowski, Piotr Najsztub, Agata Nowakowska, Monika Olejnik, Janina Paradowska, Konrad Piasecki, Małgorzata Subotić oraz Dominika Wielowieyska.

materiały prasowe

Czytaj także

 0

Czytaj także