30 tys. zł na memy, 60 tys. zł za organizację konwencji. Na co Nowoczesna wydała pieniądze z dotacji budżetowej?

30 tys. zł na memy, 60 tys. zł za organizację konwencji. Na co Nowoczesna wydała pieniądze z dotacji budżetowej?

Ryszard Petru
Ryszard PetruŹródło:Newspix.pl / KONRAD KOCZYWAS / FOTONEWS
Jak podaje dziennik „Fakt”, Nowoczesna miała zapłacić agencji Apayo 30 tysięcy złotych za przygotowanie internetowych memów. W sumie na wydatki związane z szeroko rozumianą komunikacją partia miała przeznaczyć około 750 tysięcy złotych.

Na stronie PKW pojawiło się sprawozdanie, które ugrupowanie Ryszarda Petru złożyło w Państwowej Komisji Wyborczej. W sumie Nowoczesna na szeroko rozumiane usługi obce miała wydać blisko 750 tysięcy złotych z 1,5 miliona złotych dotacji budżetowej. Dotacja dla partii została obniżona po tym jak sprawozdanie finansowe partii za rok 2015 zostało odrzucone. Rewident Krajowego Biura Wyborczego wskazał, że Nowoczesna w sposób niezgodny z przepisami miała przelać około 2 milionów złotych z pominięciem funduszu wyborczego partii bezpośrednio na konto należące do komitetu wyborczego. "Sankcja odrzucenia sprawozdania finansowego jest niewspółmiernie wysoka do uchybienia, które miało miejsce" – napisała Nowoczesna w oświadczeniu.

Blisko 10 tysięcy złotych miesięcznie partia wypłacała Dorocie Drozd, która zajmuje się w partii usługami public relations. Za czasów prezydentury Bronisława Komorowskiego była ona związana z Kancelarią Prezydenta. Specjalistka towarzyszyła liderowi Nowoczesnej m.in. podczas konferencji prasowych po jego powrocie z Portugalii. Z kolei od marca z Nowoczesną współpracuje były dziennikarz TVN CNBC i TVP Info Marcin Kowalski, który otrzymywał 2 tysiące złotych miesięcznie za pełnioną funkcję dyrektora biura komunikacji. Prowadzona przez Kowalskiego firma Events&Media za usługi doradcze otrzymała blisko 40 tysięcy złotych.

Jedną z najciekawszych pozycji w sprawozdaniu Nowoczesnej jest wypłata 30 tysięcy złotych dla agencji Apayo, która w okresie od maja do sierpnia miała przygotowywać internetowy memy. Blisko 60 tysięcy złotych kosztowała organizacja konwencji partyjnej przez agencję Stark Communications Group.

Źródło: Fakt24.pl / Wirtualne Media