Galeria:
Wirus atakujący smartfony z systemem Android
Celem przestępców jest przechwycenie danych klienta (numeru telefonu i danych do logowania). Posiadając te informacje, mogą zlecić przelew na swój rachunek i przekierować wiadomość SMS z hasłem autoryzacyjnym na podstawiony numer telefonu. I w ten sposób ukraść pieniądze z konta klienta.
mBank radzi, że jeżeli Twój telefon został zainfekowany:
- natychmiast zmień hasło do serwisu transakcyjnego mBanku
- przywróć ustawienia fabryczne w telefonie (najlepiej tzw. hard reset)
- zmień pin do aplikacji mobilnej mBanku
Bank zaznacza, że nie prosi o podanie identyfikatora i hasła do serwisu transakcyjnego w aplikacji mobilnej, nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania. Ponadto nie prosi o wykonanie przelewów testowych i nie wysyła do klientów wiadomości e-mail zawierających link do serwisu bankowości internetowej (czyli kierujących na stronę logowania do serwisu mBanku).