Holenderski portal zauważył paski w TVP. „Partia rządząca jest zawsze pokazywana w dobrym świetle”

Holenderski portal zauważył paski w TVP. „Partia rządząca jest zawsze pokazywana w dobrym świetle”

Na holenderskim porralu NOS pojawił się artykuł poświęcony paskom w programach informacyjnych TVP oraz TVP Info. Autor tekstu twierdzi, że polski nadawca publiczny znajduje się niemal całkowicie w rękach partii rządzącej.

Galeria:
Zbiór pasków informacyjnych w TVP za czasów prezesury Jacka Kurskiego

Holenderski dziennikarz Jeroen Wollaars zwrócił uwagę na fakt, iż po wygranych przez Prawo i Sprawiedliwość wyborach zmienił się prezes TVP, a wielu dziennikarzy, którzy nie kryli swojego negatywnego stosunku do partii rządzącej zostało zwolnionych lub zmuszonych do odejścia z Telewizji Polskiej. „»Wiadomości« systematycznie stawały się tubą propagandową polskich władz” – ocenił korespondent. Na potwierdzenie swoich tez Wollaars przytoczył słowa dziennikarza Jacka Żakowskiego, który powiedział, że rząd wykorzystuje publicznego nadawcę jako kanał propagandowy. – TVP nigdy nie było idealne, ale to, co dzieje się teraz, wygląda jak na Białorusi – tłumaczył publicysta. – Dla tych, którym nie podoba się dobra zmiana, jest to kanał propagandowy – mówił prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich Krzysztof Skowroński, którego słowa również zacytowano w artykule.

W dalszej części tekstu Wollars opisuje praktyki TVP. Przytacza przykłady materiałów m.in. z końca 2016, kiedy to opozycja została oskarżona o próbę przeprowadzenia puczu w Sejmie. Dużą część tekstu poświęca temu, w jaki sposób pokazywana jest w mediach publicznych opozycja. „Politycy opozycji są każdorazowo traktowani jako zdrajcy. Partia rządząca jest zawsze pokazywana w dobrym świetle. To nie ma nic wspólnego z obiektywnym dziennikarstwem” – wyjaśnił. Jako przykład holenderski korespondent przytacza słynne paski informacyjne w TVP.

Telewizja Polska na razie nie skomentowała tez zawartych w artykule zamieszczonym na holenderskim portalu.

Czytaj także

 33
  • PANIE PREZESIE KACZYNSKI CZY MAM GRAC HA HA HA
    youtube
    HA HA AH
    • HO LENDER LATAJACY HA HA AH
      youtube
      U NAS JEST OK JAK ZAWSZE HA HA AH
      • Brak komentarza to też komentarz.
        • Bardzo to odkrywcze. Pomijam, że pewnie za wszystkim stoją tradycyjnie korespondenci zagraniczni GazWyb czy Lisweeka to fakt kontrolowania tv publicznej przez aktualnie rządzącą opcję jest czymś zupełnie normalnym w każdym kraju z państwową telewizją. U nas raz to TVSLD, raz TVPZPR, TVPO, TVAWS, a teraz TVPiS. I co? Zapraszam redakcję do dyskusji. Może napiszecie czy nie dziwne, że w Polsce media prywatne walą od lat propagandą monopartyjną wspoerając postPZPR i jego wytwory z czerwoną agenturą w Solidarności włącznie? Może napiszcie dlaczego w najlepsze działa sobie TVN zakładany przez instytucje państwowe PRLu jako spółka ITI za publiczne pieniądze? To jest ciekawsze niż paski TVP.
          •  
            Za to w wybiórczej i Tusk Vision Network partia rządząca jest zawsze pokazywana w złym świetle.
            https://pl-pl.facebook.com/Tusk.Vision.Network

            Czytaj także