Lidl i Biedronka to zbyt silna konkurencja? Rosyjski dyskont nie pojawi się w Polsce

Lidl i Biedronka to zbyt silna konkurencja? Rosyjski dyskont nie pojawi się w Polsce

Sklep Svetofor
Sklep Svetofor / Źródło: svetofor-nsk.ru
Dwa tygodnie temu media obiegła informacja o tym, że w Polsce zadebiutuje nowy dyskont. Rosyjska sieć Svetofor miała stanowić konkurencję dla Lidla i Biedronki. Detalista postanowił jednak zrezygnować z ekspansji na polskim rynku. Nieoficjalnie mówi się, że powodem takiej decyzji jest duża konkurencja wśród tanich sklepów.

Pod koniec lipca informowaliśmy o tym, że rosyjski detalista Svetofor chce uruchomić w Polsce 105 dyskontów Mere. Jeszcze w 2018 roku miało powstać osiem sklepów, głównie w południowej Polsce. Portal dlahandlu.pl przekazywał, że firma chciała wyróżniać się niskimi cenami: o 20 proc. niższymi niż ceny rynkowe, które detalista uzyskuje dzięki bezpośredniej współpracy z producentami, sztywnej polityce kosztowej i minimalnej marży handlowej. Sieć przekonywała, że niższe ceny można osiągnąć np. przez redukcję kosztów opakowania. Tyle z szumnych zapowiedzi, a rzeczywistość rynkowa szybko zweryfikowała plany Rosjan.

Polacy chcą niskich cen i wysokiej jakości

Jak podaje serwis wiadomoscihandlowe.pl, firma Torgservis, która miała rozwijać w Polsce sieć dyskontów Svetofor, porzuciła plany ekspansji w kraju nad Wisłą. Dziennikarze próbowali skontaktować się zarówno z przedstawicielami Torgservis jak i dyrektorami rosyjskiej sieci. Bez skutku.

Polscy eksperci, tacy jak Paweł Musiał, który był członkiem rady nadzorczej rosyjskiej sieci X5 Retail oceniali, że Svetofor nie miałby szans w konkurencji z Lidlem i Biedronką. – Po prostu konsument nie chce tego typu oferty, oczekuje oczywiście niskiej ceny, ale produkt ma być wysokiej jakości, podany w atrakcyjny sposób, a zakupy mają być wygodne. W dodatku, klient oczekuje szerokiej oferty produktów świeżych, której hard dyskonty ze względu na niskokosztowy model biznesowy nie są w stanie zaoferować – ocenił Musiał. Przypomnijmy, sieć Svetofor oferuje towar niskiej jakości, sprzedawany prosto z palet.

Galeria:
Sieć rosyjskich sklepów Svetofor wejdzie do Polski. Zobaczcie, jak wyglądają
Czytaj także:
Lidl wycofuje ze sklepów partię warzyw. Mogą one zawierać plastik

/ Źródło: wiadomoscihandlowe.pl, dlahandlu.pl

Czytaj także

 1
  • Przecież to była zwykła dziennikarska kaczka. Kto dał się na coś takiego nabrać? To przecież Rosjanie przyjeżdżają do Polski z Kaliningradu robić masowe zakupy, a nie odwrotnie. Jedyne co Rosjanie dziś maja w nadmiarze to pszenica paszowa, którą produkują na wydzierżawionej ziemi pokołchozowej chińscy rolnicy i eksportują do Chin. Rosja paradoksalnie w ten sposób stała się największym producentem tego zboża, pomimo że pogłowie bydła systematycznie u nich maleje.