PO oskarża TVP o agitację na rzecz Patryka Jakiego. Szef TAI odpowiada na zarzuty

PO oskarża TVP o agitację na rzecz Patryka Jakiego. Szef TAI odpowiada na zarzuty

Siedziba Telewizji Polskiej
Siedziba Telewizji Polskiej / Źródło: Newspix.pl / KAROL SEREWIS
Dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej i szef „Wiadomości” TVP Jarosław Olechowski odniósł się do zarzutów Platformy Obywatelskiej. PO zapowiedziała, że w poniedziałek złoży do PKW wniosek o przeprowadzenie czynności sprawdzających ws. „nielegalnych działań promocyjnych i agitacyjnych” prowadzonych przez TVP na rzecz kandydata na prezydenta Warszawy Partyka Jakiego.

O planach złożenia wniosku poinformował na konferencji prasowej poseł . – Jak wynika z raportu opracowanego przez portal „Polityka w sieci” w ciągu ostatnich 30 dni liczba wzmianek o Patryku Jakim w telewizji TVP Info, w portalu społecznościowym, chodzi o Facebook, Twitter, w przeliczeniu na wartość ekspozycji reklamowej jest szacowana na ponad 605 tys. dol. To jest kwota ok. 2,5 mln zł – przekazał. – Oznacza to, że w telewizji publicznej finansowanej z pieniędzy podatników, która co do zasady powinna być obiektywna, apolityczna nieporównywalnie więcej czasu antenowego w mediach społecznościowych poświęca się kandydatowi partii rządzącej niż jego kontrkandydatom – dodał. zaznaczał na konferencji prasowej, że działania prowadzone przez telewizję publiczną to „absolutne nadużycie”. – Telewizja TVP Info, jego portale społecznościowe nie należą do sztabu Partyka Jakiego. Należą do nas wszystkich – podkreślał.

Czytaj także:
TVP agituje na rzecz Patryka Jakiego? PO zapowiada wniosek do PKW

Na formułowane przez Szczerbę zarzuty odpowiedział na Twitterze dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej i szef "Wiadomości" TVP Jarosław Olechowski. "Szanowni Państwo, informuje o działaniach polityków proporcjonalnie do ich aktywności. Wbrew temu co twierdzi Michał Szczerba, Rafał Trzaskowski regularnie gości w programach informacyjnych TVP" – napisał.

W kolejnym wpisie Olechowski dodał, że jest zaskoczony zarzutami PO. "Dziennikarze TVP regularnie informują o aktywności Rafała Trzaskowskiego, choć jego sztab wyborczy utrudnia pracę reporterom, np. nie wpuszczając ekipy do kampanijnego busa" – napisał.

Czytaj także:
Radom. Zamknęli dziecko w pralce, filmik zamieścili w internecie. Chłopiec rozpaczliwie płakał

Czytaj także

 21
  • olek nadal dzisiaj 09:21
    ,, PiS kradnie miliony ''

    a nikt nie powiedział , że przestanie
    .............................................................
    A najwięcej kradnie ten co krzyczy że ten drugi kradnie!
    Czyli ty złodzieju!
    • posieł PiS ;; to wspaniały zakup , taki pomost do czasu wybudowania własnych fregat .

      a my wiemy kiedy bedą te własne

      nigdy , taki przyblizony termin .
      • posieł PiS ;; to wspaniały zakup , taki pomost do czasu wybudowania własnych fregat .

        a my wiemy kiedy bedą te własne

        nigdy , taki przyblizony termin .
        • Straszliwa ukrainsko-zydowska morda kurdupla

          dobrze to uchwycono
          • TVP agituje za Jakim ?
            niech agituje .

            kto to goowno ogląda ?

            Polska ,,c '' ?