Tajemnicze billboardy ze słowami JPII na ulicach polskich miast. Wiadomo, kto za nimi stoi

Tajemnicze billboardy ze słowami JPII na ulicach polskich miast. Wiadomo, kto za nimi stoi

Kampania z cytatem Jana Pawła II
Kampania z cytatem Jana Pawła II Źródło:X / Wojtek Kardyś
Na ulicach polskich miast pojawiły się setki billboardów i podświetlanych reklam z fragmentem cytatu Jana Pawła II. Wiadomo, kto za nimi stoi.

„Odnowi oblicze Tej Ziemi! JPII” i „niech zstąpi Duch Twój JPII” – te fragmenty historycznej homilii Jana Pawła II można zobaczyć w wielu punktach polskich miast, m.in. w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Chorzowie, ale także Dąbrowie Górniczej czy w Tychach. Na enigmatycznych billboardach nie ma żadnych elementów poza słowami papieża Jana Pawła II z pielgrzymki do Polski w 1979 roku. Stąd pytanie, kto zapłacił za kampanię i jaki jest jej cel.

Tajemnicze cytaty pojawiły się na nośnikach, które należą do firmy reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland. Ze względu na „szacunek do klienta” nie chciała ona ujawnić, kto jest autorem kampanii. Portal dowiedział, że stoi za nią fundacja Nasze Dzieci z Kornic koło Raciborza na Śląsku.

Billboardy z płodami w sercu

Fundacja jest już dobrze znana z ogromnej kampanii pro-life z plakatami przedstawiającymi płód w łonie matki. Początkowo można było się tylko domyślać, jaki jest zamysł, bo na plakatach znajdowała się tylko grafika w kształcie serca. Dopiero na kolejnych billboardach pojawiły się hasła z antyaborcyjnym wydźwiękiem, np. „Jestem zależny. Ufam Tobie” czy „Mam 11 tygodni”. Na kampanię fundacja z własnych środków przeznaczyła 5,5 miliona zł. Plakaty wywołały ożywioną dyskusję, a na wielu z nich pojawiły się hasła popierające Strajk Kobiet i prawo do aborcji.

Fundacja nie odpowiedziała jeszcze na pytania, jaki jest cel i koszt jej nowej kampanii. Podobnie jak w przypadku poprzedniej akcji billboardy wywołały reakcję osób, którym nie przypadła do gustu. Na nośnikach dopisano np. słowo „apostazja”.

twitter

Edukacja-Wiara-Zdrowie

Fundacja prowadzi m.in. telefon wsparcia dla kobiet w ciąży, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. Na swojej stronie przedstawia się jako „inicjatywa charytatywna, bazująca na trzech filarach: Edukacja – Wiara – Zdrowie. Jej celem jest „wspieranie rodzin, jako naturalnego i najważniejszego środowiska wychowawczego dla człowieka”.

Jeszcze do jesieni ubiegłego roku jej prezesem był jeden z najbogatszych Polaków, Mateusz Kłosek, właściciel i członek rady nadzorczej firmy Eko-Okna, znany z zaangażowania w religijne inicjatywy. Od września ubiegłego roku na tym stanowisku zastąpił go Jan Koloch.

Czytaj też:
Orbitowski o „farszu z płodów”: Przy Korwinie czy Jakimowiczu ta kretyńska wypowiedź wypada niewinnie

Źródło: Wirtualne Media, WPROST.pl