Reformy i misja
Jadwiga Chmielowska podkreślała m.in., że TVP potrzebuje "dogłębnych reform", "powrotu do struktury redakcyjnej" i ograniczenia systemu producenckiego, opowiedziała się też za zmianą struktury zatrudnienia w TVP, tak by 60 proc. zatrudnionych stanowili pracownicy produkcyjni. Krzysztof Nowak skupił się przede wszystkim na pojęciu misji TVP, która wciąż pozostaje niezdefiniowana. Podkreślał potrzebę powrotu na anteny TVP programów edukacyjnych oraz wzmocnienie produkcji popularyzujących kulturę i wiedzę historyczną. Protestował przeciwko postępującej komercjalizacji TVP. Nowak zaznaczył, że "nie przecenia swoich szans w tym konkursie". Jego zdaniem brak szerszego zainteresowania debatą wskazuje na świadomość, że "decyzje dotyczące tego konkursu już zapadły, a w każdym razie debata na ten temat nie ma większego znaczenia".
TVP na rynku globalnym?
Piotr Pasiński streścił zebranym 30-stronicowe opracowanie na temat funkcjonowania TVP, które zamierza przedłożyć Radzie Nadzorczej TVP. Pasiński powiedział m.in., że TVP powinna wzmacniać swoją markę, nie tylko na rynku krajowym, ale też "w konkurencji globalnej". Ubolewał, że TVP nie produkuje dobrych seriali, które byłyby źródłem wiedzy o Polsce i byłyby na tyle atrakcyjne, by można było sprzedać je za granicą. Krytycznie wypowiadał się też o produkcji ośrodków regionalnych TVP. Według niego zarząd TVP przede wszystkim powinien mieć "wizję" przyszłości spółki.
PAP, arb