Znamy trzy pierwsze osoby, które chcą rządzić w TVP

Znamy trzy pierwsze osoby, które chcą rządzić w TVP

Dodano:   /  Zmieniono: 
Troje kandydatów do zarządu TVP przystąpiło do debaty nt. przyszłości telewizji publicznej, którą zorganizowało w Warszawie Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich. Są to: były szef TVP2 Krzysztof Nowak, wieloletnia dziennikarka, były członek Rady Nadzorczej Radia Katowice Jadwiga Chmielowska i Piotr Pasiński dotychczas nie związany z mediami publicznymi. Pozostali z 28 kandydatów nie chcą ujawniać swoich nazwisk, przeciwko czemu zdecydowanie protestuje SDP.
Rada nadzorcza telewizji tłumaczy decyzję o utajnieniu nazwisk osób startujących w konkursie na stanowiska członków zarządu oraz prezesa TVP brakiem zgody niektórych kandydatów. Dlatego SDP zaproponowało, by kandydujący do zarządu wzięli udział w publicznej debacie, podczas której przedstawią swoją "wizję przyszłości telewizji publicznej". Kandydaci, którzy zdecydowali się na taki krok mieli okazję przedstawić swoją wizję spółki szerszemu gronu niż tylko Rada Nadzorcza TVP.

Reformy i misja

Jadwiga Chmielowska podkreślała m.in., że TVP potrzebuje "dogłębnych reform", "powrotu do struktury redakcyjnej" i ograniczenia systemu producenckiego, opowiedziała się też za zmianą struktury zatrudnienia w TVP, tak by 60 proc. zatrudnionych stanowili pracownicy produkcyjni. Krzysztof Nowak skupił się przede wszystkim na pojęciu misji TVP, która wciąż pozostaje niezdefiniowana. Podkreślał potrzebę powrotu na anteny TVP programów edukacyjnych oraz wzmocnienie produkcji popularyzujących kulturę i wiedzę historyczną. Protestował przeciwko postępującej komercjalizacji TVP. Nowak zaznaczył, że "nie przecenia swoich szans w tym konkursie". Jego zdaniem brak szerszego zainteresowania debatą wskazuje na świadomość, że "decyzje dotyczące tego konkursu już zapadły, a w każdym razie debata na ten temat nie ma większego znaczenia".

TVP na rynku globalnym?

Piotr Pasiński streścił zebranym 30-stronicowe opracowanie na temat funkcjonowania TVP, które zamierza przedłożyć Radzie Nadzorczej TVP. Pasiński powiedział m.in., że TVP powinna wzmacniać swoją markę, nie tylko na rynku krajowym, ale też "w konkurencji globalnej". Ubolewał, że TVP nie produkuje dobrych seriali, które byłyby źródłem wiedzy o Polsce i byłyby na tyle atrakcyjne, by można było sprzedać je za granicą. Krytycznie wypowiadał się też o produkcji ośrodków regionalnych TVP. Według niego zarząd TVP przede wszystkim powinien mieć "wizję" przyszłości spółki.

PAP, arb