Kalisz i Jakubiak: trzeba było zrobić zastrzeżenia do konwencji chicagowskiej

Kalisz i Jakubiak: trzeba było zrobić zastrzeżenia do konwencji chicagowskiej

Dodano:   /  Zmieniono: 
Ryszard Kalisz z SLD uważa, że "16 kwietnia, kiedy Polska zgodziła się, by katastrofa była wyjaśniana w oparciu o konwencję chicagowską, powinna też zrobić pewne zastrzeżenie". - Że to był samolot prezydencki i o specjalnym statusie tzw. HEAD - tłumaczy i dodaje, że "wtedy strona polska tego nie zrobiła". Zgadza się z nim Elżbieta Jakubiak z PJN.
- Wtedy strona polska tego nie zrobiła, ale w końcu pan premier przyjął, że popełniono błąd i widać wyraźnie, że te uwagi (do raportu MAK - red.) wynikają z tego, że nie zrobiono zastrzeżenia do konwencji chicagowskiej - powiedział Ryszard Kalisz i dodał: - Widać, że największy spór dotyczy statusu tego lotu.

Z posłem SLD zgadza się wiceszefowa PJN Elżbieta Jakubiak. - Trzeba było złożyć zastrzeżenia do konwencji chicagowskiej. To pokazuje, że po katastrofie nie wiedziano jak działać - stwierdziła. Według Jakubiak, katastrofa - jak się wyraziła - była niewygodna dla Rosjan. - Gdyby katastrofa samolotu rosyjskiego zdarzyła się w Polsce, to bylibyśmy zainteresowani, żeby jak najmniejsza część winy była po naszej stronie. Tak też robią Rosjanie - oceniła Jakubiak.

tvn24, ps