Celiński proponuje, by równocześnie z budową modernizować linię średnicową (np. z Grodziska do Otwocka) i włączyć ją do sieci metra.
"Łatwiej jest doprowadzić do porządku średnicę niż budować nową linię metra. Jednocześnie modernizacja średnicy nie kłóci się z rozbudową metra" - powiedział Celiński.
Dotychczas wybudowano część linii, z Kabat do Ratusza. Na ten rok Celiński zapowiada otwarcie kolejnej stacji Dworzec Gdański i doprowadzenie metra do Marymontu.
Mija 20 lat od rozpoczęcia budowy metra. Nie wiadomo dokładnie, ile pieniędzy dotychczas na ten cel przeznaczono. "Koszty wszystkich 14 stacji są trudne do oszacowania, bo w ciągu 20 lat wartość złotówki znacznie się zmieniała" - zaznaczył Celiński. W roku 2003 na budowę wydano 315 mln zł. Koszt budowy 1 km linii wynosi 50-60 mln euro.
Z metra korzysta prawie 250 tys. pasażerów dziennie. Metro warszawskie przeznaczyło w 2003 roku 82 mln zł na zakup nowego taboru.
sg, pap
Komentarze