Przez kilkanaście minut nie działały dwa najpopularniejsze serwisy społecznościowe: Facebook oraz Instagram. Awaria dotyczyła jednak tylko wersji desktopowej obu serwisów, przy korzystaniu z wersji mobilnej nie odnotowano problemów. Nie działała też aplikacja Messenger. Użytkownicy nie mieli możliwości zalogowania się na swoje profile ani korzystania z opcji serwisów. Na problemy z korzystaniem z portali społecznościowych skarżyli się na Twitterze internauci z wielu zakątków świata. Problemy pojawiły się m.in. w Europie Wschodniej i Skandynawii.
„Przepraszamy, coś poszło nie tak. Pracujemy nad tym i naprawimy usterkę tak szybko, jak to będzie możliwe” – komunikat o takiej treści pojawiał się na stronie głównej Facebooka.
Po kilku minutach oba serwisy ponownie zostały uruchomione a internauci z całego świata mogli odetchnąć z ulgą. Wszystko wygląda więc na to, że awarię udało się już skutecznie usunąć. Jej przyczyna pozostaje na razie nieznana.