Obama źle "sprzedaje" medialnie swoją politykę

Obama źle "sprzedaje" medialnie swoją politykę

Dodano:   /  Zmieniono: 
Konserwatywny "Wall Street Journal", podobnie jak inne prawicowe media, przedstawia zupełnie odmienną interpretację porażki Demokratów. Zdaniem "WSJ", przegrali oni nie dlatego, że Obama źle "sprzedaje" medialnie swoją politykę, i nie dlatego, że Amerykanie są sfrustrowani dolegliwościami kryzysu i bezrobocia, lecz dlatego, że odrzucają jego politykę wzmacniania roli państwa w gospodarce.

"To prawda, że gospodarka była dominującym tematem kampanii wyborczej i przyczyną niezadowolenia wyborców z Waszyngtonu. Nie ma jednak wątpliwości, że wynik wyborów jest również ideologicznym odrzuceniem programu Demokratów w ostatnich dwóch latach" - pisze "WSJ".

Prawicowy dziennik zwraca uwagę, że reformy ochrony zdrowia - sztandarowego osiągnięcia, według Obamy - nie popiera większość społeczeństwa, a prawie połowa (48 procent) chce jej odwołania.

Reformę tę konserwatyści uważają za "przejęcie służby zdrowia przez rząd" i podkreślają, że wbrew zapowiedziom nie przyniosła wcale obniżenia kosztów usług medycznych.

Większość komentatorów wyraża jednak opinię, że wynik wyborów był nie tyle wyrazem poparcia dla GOP, ile głosem protestu przeciw status quo, urzędującym politykom. Stąd brak triumfalizmu w wystąpieniach przywódców republikańskich, jak przyszły przewodniczący Izby Reprezentantów John Boehner, który powiedział, że "nie czas na świętowanie".

pap