TVP utrzymuje się z reklam. Jedyny taki przypadek w Europie

TVP utrzymuje się z reklam. Jedyny taki przypadek w Europie

Dodano:   /  Zmieniono: 
Polska telewizja publiczna nie utrzymałaby się bez reklam. Liczba Polaków płacących abonament radiowo-telewizyjny jest taka jak w marcu 1939 r - pisze "Gazeta Wyborcza" i szacuje, że za kilka lat zabraknie pieniędzy dla TVP i Polskiego Radia.
Roczne wpływy z abonamentu wyniosą w tym roku 750 mln zł. W marcu 1939 abonament radiowy płaciło 1,07 mln osób. Dziś podobna jest ilość osób, które płacą abonament radiowo-telewizyjny. Jeszcze cztery lata temu było to o 300 tys. osób więcej.

TVP jest jedynym nadawcą publicznym w Europie, dla którego reklama stanowi główne źródło dochodu (54 proc.). 18 proc. czasu emisji w tej stacji to reklamy.

"Gazeta Wyborcza"