Kontrowersyjna kampania skierowana do migrantów. „Przypomina wyprzedaż zimową”

Kontrowersyjna kampania skierowana do migrantów. „Przypomina wyprzedaż zimową”

Uchodźcy (fot. By Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseres (Arbeitsbesuch Mazedonien) [CC BY 2.0)], via Wikimedia Commons)
Niemieckie MSW przygotowało kampanię billboardową skierowaną do uchodźców. Plakaty, które pojawiły się m.in. na stacji berlińskiego metra wywołała za Odrą wiele kontrowersji.

Na ulicach wielu niemieckich miast można zobaczyć plakaty z hasłem: „Twój kraj, twoja przyszłość.Teraz!” napisanym w języku niemieckim, angielskim, arabskim, francuskim, rosyjskim, perskim oraz pasztuńskim. To część kampanii Startilfe Plus przygotowanej przez resort spraw wewnętrznych. Akcja jest kierowana do migrantów a jej celem jest zachęcenie przybyszów do dobrowolnego powrotu do kraju pochodzenia do końca 2018 roku. Osoby, które zdecydują się na taki krok, mogą liczyć na dodatek mieszkaniowy w wysokości 1200 euro. Ponadto, czteroosobowa rodzina może liczyć na wsparcie w wysokości nawet 3000 euro. Nie dotyczy to jednak migrantów z Syrii, Jemenu oraz Libii. Program StartHilfe Plus powstał na bazie istniejącego od lat 90. programu pomocy w dobrowolnym powrocie i reintegracji REAG/GARP. Do tej pory skorzystało z niego około 300 osób. Łącznie w całym 2018 roku do krajów pochodzenia wróciło blisko 14 tysięcy migrantów.

twitter

Kampania nie wszystkim przypadła jednak do gustu. Szef klubu poselskiego Zielonych w Bundestagu Konstantin von Notz stwierdził, że jest ona cyniczna i przypomina akcję zimowej wyprzedaży. – Jej celem jest najwidoczniej zatuszowanie własnych zaniedbań i, ze względu na niewielką liczbę migrantów, którzy opuścili Niemcy, podreperowanie także na krótko przed końcem roku własnego wizerunku – tłumaczył. Aktywiści zwracają również uwagę na duże koszty kampanii, która kosztowała ponad 500 tysięcy euro.

Czytaj też:
Trump zezwolił wojsku na użycie „śmiercionośnej siły” na granicy z Meksykiem

Źródło: Deutsche Welle