Siła innowacji oparta na tradycji

Siła innowacji oparta na tradycji

Dodano:   /  Zmieniono: 
Katarzyna Milanovic, dyrektor generalna NIVEA Polska
Katarzyna Milanovic, dyrektor generalna NIVEA Polska / Źródło: Materiały prasowe, Nivea Polska
Chcemy działania CSR, czyli z dziedziny społecznej odpowiedzialności biznesu, kierować do całych rodzin, bo relacje rodzinne są silnie wpisane w naszą historię i w tym kierunku rozwijamy swoje produkty – mówi Katarzyna Milanovic, dyrektor generalna NIVEA Polska.

Chcemy działania CSR, czyli z dziedziny społecznej odpowiedzialności biznesu, kierować do całych rodzin, bo relacje rodzinne są silnie wpisane w naszą historię i w tym kierunku rozwijamy swoje produkty – mówi Katarzyna Milanovic, dyrektor generalna NIVEA Polska.

Jak to się stało, że polacy darzą markę Nivea wyjątkowym zaufaniem i sentymentem?

NIVEA jest w Polsce już 90 lat i była pierwszą na tym rynku firmą kosmetyczną. Produktów NIVEA używały całe pokolenia konsumentów, głównie standardowego kremu w granatowym pudełku. Ten krem był przez dziesięciolecia obecny praktycznie w każdym domu. I nadal jest. Myślę, że ten sentyment do marki przetrwał do dziś we wspomnieniach osób, które pamiętają krem NIVEA z dzieciństwa. Po jednej stronie mamy więc bogatą historię marki, ale po drugiej – współczesny świat, gdzie wybór kosmetyków jest znacznie większy niż kiedyś. Wyzwaniem, które stoi przed NIVEA Polska, jest sprawić, aby marka NIVEA nie miała tylko sentymentalnego charakteru, ale żeby była żywa, nowoczesna i obecna w życiu nowych pokoleń.

Jak chcecie to osiągnąć?

Od 20 lat, od kiedy jesteśmy w Polsce, niezwykle ważne jest dla nas społeczne zaangażowanie. Nie tylko przez szacunek dla dziedzictwa marki, ale też jako wyraz odpowiedzialnego biznesu, który chce się rozwijać i odnosić sukcesy na polskim rynku. Dlatego od początku byliśmy aktywni CSR-owo. Na przykład przez dziesięć lat wspieraliśmy WOPR, wydając miliony złotych na bezpieczeństwo Polaków na plażach. I w zasadzie do dzisiaj spotkać można ratowników w strojach NIVEA, niebieskie wieżyczki czy sprzęt, który fundowaliśmy.

Skąd pomysł na społeczne zaangażowanie w Polsce? Przyszedł z centrali czy zrodził się tutaj?

Nasza centrala już od kilkudziesięciu lat prowadzi bardzo dużo działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, każda zaś filia może sama decydować, w jakim stopniu i w jakim kierunku chce się na tym polu rozwijać. W Polsce decyzja, aby wydawać ogromne środki na CSR, była zawsze decyzją lokalną. Na przykład projekt „Podwórko NIVEA” był całkowicie autorski, przygotowany z myślą o polskich rodzinach. Pomysł wypływa bezpośrednio z wartości marki NIVEA, a sama nazwa odnosi się do podwórek znanych z dzieciństwa współczesnych rodziców. Planując akcję, chcieliśmy stworzyć projekt, który zintegruje całą rodzinę podczas wspólnej zabawy. Co ciekawe, ten właśnie pomysł bardzo się spodobał w innych krajach, w których działamy. Dlatego niewykluczone, że projekt „Podwórko NIVEA” Rodzinne Miejsce Zabaw będzie adaptowany również na tamte rynki.

Działania csr są już na stałe wpisane do CSR waszej firmy?

Tak. Od początku działaliśmy CSR- -owo z rozmachem. A przecież 15 lat temu sytuacja w Polsce była zupełnie inna. Potrzeb było bardzo dużo, a środków budżetowych mniej. Nasze zaangażowanie stopniowo ewoluowało. W pewnym momencie przyjęliśmy za dewizę, że będziemy dawać wędkę, nie zaś rybę. Przykładem może być nasz program Błękitne Żagle skierowany do szkółek żeglarskich, który trwał dziesięć lat i miał z założenia nauczyć kluby żeglarskie takiego funkcjonowania, aby docelowo stały się samodzielnie, bez ciągłej potrzeby szukania sponsorów. I to się udało. Mówiąc o naszych działaniach, nie sposób nie wspomnieć o naszej akcji z 2011 r., kiedy z okazji 100-lecia powstania kremu NIVEA zdecydowaliśmy się wybudować 100 placów zabaw. Akcja odniosła ogromny sukces. Ale bez względu na to, jak zmienialiśmy obszary, grupą docelową zawsze były dla nas dzieci i rodziny. W tym byliśmy bardzo konsekwentni.

Co Nivea polska chce osiągnąć swoim bardzo widocznym zaangażowaniem w społeczną odpowiedzialność biznesu? to element wychowywania przyszłego konsumenta?

Może to przynieść taki skutek, ale nam zależy przede wszystkim na tym, żeby w działaniach CSR realizować wartości, do których należą m.in. pielęgnacja i rodzina. Bo relacje międzyludzkie są bardzo mocno wpisane w naszą historię i w tym kierunku chcemy rozwijać swoje produkty, aby były bezpieczne i mogły być używane przez wszystkich członków rodziny. Inicjatywy skierowane do rodziny to też sposób, aby podkreślić wagę więzi rodzinnych i czasu spędzanego razem. I emocji, które się z tego biorą. Co więcej, nasze działania są zawsze poparte badaniami lub analizą, a to daje nam pewność, że podjęte akcje są potrzebne i zostaną docenione przez naszych konsumentów. Oczywiście, cele biznesowe są dla nas bardzo potrzebne. Cieszy nas, że za „Podwórko NIVEA Rodzinne miejsce zabaw” właśnie otrzymaliśmy nagrodę Kampania Społeczna Roku 2015 w kategorii „Akcje zaangażowane firm”.

Jakie plany na najbliższe lata w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu ma Nivea Polska?

Z jednej strony, chcemy cały czas pracować nad tym, aby firma była nowoczesnym miejscem pracy, staramy się eksperymentować i iść do przodu, być pionierem w rozwiązaniach. Z drugiej strony, chcemy być firmą przyjazną dla pracowników, dlatego od 2009 r. mamy firmowe przedszkole, a ostatnio budujemy salę gimnastyczną. Wokół biura mamy bardzo duży teren zielony z przepływającą przez niego rzeczką, a nad nią zbudowaliśmy salki kreatywne. Mamy więc unikatowe w rozumieniu koncernu warunki pracy.

Jakich pracowników szukacie do firmy?

Kompetencje zawodowe są ważne i niezbędne, ale dużą wagę przywiązujemy do tego, by osoba, która do nas dołączy, miała pewnego rodzaju osobowość i wyznawała te same wartości, które my pielęgnujemy w firmie. Są to m.in.: troska, zaufanie, odwaga i prostota. Staramy się w procesie rekrutacji dobrze poznać taką osobę. Na przykład szukamy ludzi, którzy pasje naszych pracowników, oferując zajęcia z jogi. Mamy też kantynę oraz opiekę medyczną dla wszystkich zatrudnionych. Cały czas wsłuchujemy się w opinie naszych pracowników. Każdego roku prowadzimy badanie zaangażowania i satysfakcji, a na podstawie wyników wspólnie tworzymy plany działań, które realizujemy w ciągu roku. To bardzo istotny proces – nasz barometr wskazujący kierunek, w którym powinniśmy podążać, budując zmotywowane i zaangażowane zespoły. Skupiamy się też mocno na pracy projektowej i innowacjach, zachęcamy pracowników, aby wnosili swoje pomysły do codziennej pracy. Mamy bardzo silny program wolontariacki, np. niedawno nasi pracownicy wzięli udział w charytatywnym biegu dla naszej chorej koleżanki. Myślę, że tym ludzkim aspektem, że jesteśmy firmą o dużej społecznej wrażliwości, próbujemy z jednej strony, motywować ludzi do efektywniejszej pracy, a z drugiej, staramy się być nowocześni i nastawieni na sukces. Poprzeczkę stawiamy sobie wysoko, co daje nam potem szansę na dalszy rozwój czy awans. Sporo osób z naszej firmy pracuje poza granicami Polski w filiach Beiersdorfa, np. w Niemczech, Indonezji, Afryce czy w Meksyku. To też jest silny motywator, żeby do nas dołączyć.

Więcej możesz przeczytać w 22/2016 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

 0

Spis treści tygodnika Wprost nr 22/2016 (1738)

  • Jak zepsuć ideę 29 maj 2016, 20:00 Czasem wielka idea może odmienić losy narodów, ale wielka idea głupio użyta zawsze kończy się klęską. Warto o tym pamiętać w chwili, kiedy wydaje nam się, że nasze racje mogą wyrastać ponad głowami zwykłych wyborców.  1. Za... 3
  • 500 plus odsetki 29 maj 2016, 20:00 Jak się okazuje, niektóre z nich wykorzystują rządowe środki, żeby na tym zarobić. Stanisław Łukaszczyk, wójt Bukowiny Tatrzańskiej, tłumaczy, że to wszystko przez niesprawny system informatyczny i przedłużające się negocjacje z... 8
  • Zbliża się koniec ery antybiotyków? 29 maj 2016, 20:00 Przypadek ujawniony w ubiegłym tygodniu w Stanach Zjednoczonych przez Centra Kontroli i Prewencji Chorób (CDC), agencję rządową zajmującą się kontrolą i zwalczaniem chorób zakaźnych, po raz kolejny zdaje się sygnalizować, że medycyna... 10
  • Bunt przeciw rewolucji 29 maj 2016, 20:00 Związkowe walki z policją. 11
  • Trio do Rio 29 maj 2016, 20:00 Igrzyska Olimpijskie 12
  • Banknoty kontra bitcoiny 29 maj 2016, 20:00 Emma Luxton ze Światowego Forum Ekonomicznego przekonuje, że śmierć czeków, wzrastające użycie kart kredytowych i debetowych, a także cyfrowe innowacje takie jak PayPal i Bitcoin wydeptały już całkiem wyraźną ścieżkę do świata bez... 13
  • Zagadka tygodnia: dlaczego Ogórek nie śpiewa? 29 maj 2016, 20:00 Zdarzyło się jutro 14
  • Apostołowie polskiej wolności 29 maj 2016, 20:00 O części z nich piszą w podręcznikach, o innych zapomniano. O jednych piszą prawdę, o innych półprawdy, są też tacy, których legenda opiera się na kłamstwie pierworodnym. 16
  • Wolność jest w Polsce olbrzymia 29 maj 2016, 20:00 Wykonaliśmy ogromny skok ekonomiczny. W 1989 r. byliśmy bankrutem, a teraz doganiamy pod względem PKB takie kraje jak Grecja czy Portugalia. 20
  • Koncesja na wolność 29 maj 2016, 20:00 Dwadzieścia siedem lat temu Polacy mieli nadzieję, że czas opresji skończył się na stałe. Dziś wiedzą, że wolność nie jest w naszym kraju prawem, ale przywilejem. 23
  • Większość jest głupia 29 maj 2016, 20:00 Demokracja to jeden procent historii ludzkości – i nieodmiennie kończyła się zalewem głupoty i korupcji: Ateny i Rzeczpospolita... Trzeba obalić ten ustrój – mówi Janusz Korwin-Mikke, prezes partii KORWiN, poseł do Parlamentu Europejskiego. 26
  • W stronę średniowiecza 29 maj 2016, 20:00 Potrzeba silnego Ojca, który powie, co robić, skarci, gdy trzeba i zapewni porządek, tkwi w znacznej części z nas, zapewne jeszcze od czasów zaborów. Kaczyński potrzebę tę zaspokaja. Dla mnie to dramat – mówi prof. Magdalena Środa, filozof, etyk. 27
  • Można było lepiej 29 maj 2016, 20:00 Naszą bolączką jest poprawiające rynek państwo – mówi Robert Gwiazdowski, prawnik, komentator gospodarczy, ekspert w dziedzinie podatków w Centrum im. Adama Smitha. 28
  • Fanatycy równości 29 maj 2016, 20:00 Jedną z cech dzisiejszej dzisiejszej debaty publicznej jest totalne pomieszanie pojęć. I łatwość z jaką używa się mocnych określeń w celu zaatakowania przeciwników. 29
  • Gdzie teraz świecą zgasłe gwiazdy polityki 29 maj 2016, 20:00 Zaliczali się do najbardziej wpływowych polityków. Wystarczyło pół roku, byśmy o nich całkowicie zapomnieli. Scena polityczna świetnie się bez nich obywa, a wyborcy nie tęsknią. Każdy z nich upadał inaczej, wmawiając sobie i innym, że mieli dość polityki. 30
  • Kopacz należy do naszej rodziny 29 maj 2016, 20:00 Dostałam od męża samochód, bo mój mąż jest koszmarnym kierowcą. Nigdy nie przekracza 50 km/h i prowadzi fatalnie – mówi „Wprost” Anna Kamińska, menedżer ds. marketingu i komunikacji, żona Michała Kamińskiego. 34
  • Super-Polki 29 maj 2016, 20:00 Wywodzą się z pokolenia trzydziestolatków, wydawałoby się najbardziej straconego w Polsce. Tymczasem to właśnie im udaje się bez kompleksów robić fantastyczną karierę na Zachodzie i spełniać swoje najskrytsze marzenia. 36
  • Jak wychować szczęśliwego jedynaka 29 maj 2016, 20:00 Samolubny, nieradzący sobie w kontaktach społecznych – taki stereotyp jedynaka pokutuje od wieków. Wiemy, co zrobić, żeby nie był prawdziwy. Edyta Żółtowska-Górska, psycholog dziecięcy wysłuchała Magda Kozińska 43
  • Ranking: Najbardziej dochodowe kierunki studiów 7 cze 2016, 15:48 Tuż po ukończeniu studiów na rynku pracy najlepiej radzą sobie prawnicy z dyplomem warszawskiej SWPS. Równie skuteczni w znajdowaniu pracy są absolwenci farmacji z UM z Poznania. Ich pierwsza pensja to ponad 4 tys. zł. 44
  • Polska, Chiny czy Emiraty? Gdzie Polacy pojadą na wakacje 29 maj 2016, 20:00 Polacy przestraszyli się terrorystów. Wolą spędzić lato w Polsce lub jechać tam, gdzie wydaje im się bezpiecznie. Bliski Wschód omijają szerokim łukiem. 46
  • Będą pieniądze na innowacje 29 maj 2016, 20:00 Wspieranie projektów zgodnie z zasadą „od pomysłu do rynku” służących zwiększeniu innowacyjności i konkurencyjności firm należy do unijnych priorytetów. Przed przedsiębiorcami otwierają się nowe szanse. 52
  • Jak się robi biznes na dzieciach 29 maj 2016, 20:00 Przedszkolaki z RPA bawią się w piaskownicy polskimi grabkami i łopatką. Amerykanie budują z naszych klocków modele Titanica. Polskimi zabawkami chce się bawić cały świat. 54
  • Zyski w dół, płace w górę 29 maj 2016, 20:00 Ponad 17 lat musi pracować statystyczny Polak na roczną pensję prezesa giełdowej spółki. Najwięcej zarabiają szefowie spółek Skarbu Państwa, mimo że same spółki notują straty. 56
  • Czar dużego parkietu 29 maj 2016, 20:00 Notowane na NewConnect firmy uciekają na główny parkiet GPW. Inwestorom raczej nie zagwarantuje to zysków, ale spółki zyskują prestiż i większą płynność. 60
  • Polskie firmy uhonorowane 29 maj 2016, 20:00 Optymizm i patriotyzm gospodarczy zdominowały 23 maja salę notowań warszawskiej giełdy. W siedzibie GPW odebrali nagrody zwycięzcy trzech rankingów tygodnika „Wprost”: największych, najszybciej rozwijających się oraz odnoszących... 62
  • Cel uświęca środki – pozyskiwanie dowodów z naruszeniem przepisów 29 maj 2016, 20:00 Mimo licznych głosów krytyki ze strony polityków oraz wybitnych przedstawicieli nauki zajmujących się prawem karnym 15 kwietnia 2016 r. został zmieniony art. 168a kpk. 65
  • KOD czeka los węgierskiego salami 29 maj 2016, 20:00 Polscy politycy mogliby się wiele nauczyć, obserwując Węgrów. Nie tylko rząd może nauczyć się sprytu Orbána, ale też polska opozycja, patrząc na węgierską, mogłaby zrozumieć, że jej projekt o nazwie KOD prowadzi ją na manowce. 66
  • Czekając na Turków 29 maj 2016, 20:00 Fatalne porozumienie z Ankarą nie uchroni Europy przed nową falą imigracji. Co najwyżej zamiast Syryjczyków i Afgańczyków do strefy Schengen wjadą Turcy. 69
  • Jeszcze zagram ze Stonesami 29 maj 2016, 20:00 Zagranie koncertu, a później rozluźnienie i impreza z pięknymi kobietami! To jest prawdziwy rock and roll. Nawet zmęczenie zawsze można jakoś przewalczyć – mówi Jan Borysewicz, lider Lady Pank i żywa legenda polskiego rocka. 72
  • Crowe i Gosling – równi goście 29 maj 2016, 20:00 Kiedy goście na imprezie zaczną się bić trzeba płynąć z prądem. Z takiej bójki też można zrobić coś fajnego – mówią twórcy fi lmu „Nice Guys. Równi goście”, reżyser Shane Black i producent Joel Silver. 76
  • John Paul II Superstar 29 maj 2016, 20:00 Historię opowiada się w Polsce przede wszystkim w filmach, a nie musicalem historycznym. Postanowiliśmy spróbować – mówi Michał Kaczmarczyk, który jest autorem scenariusza i jednym z pomysłodawców przedsięwzięcia. Pomysł na „Karola” pojawił się dwa lata temu. – A potem była... 77
  • Układ trzech mocarstw 29 maj 2016, 20:00 Podpisane przed 100 laty tajne porozumienie francusko-brytyjskie Sykes-Picot uważane jest za źródło wszelkiego zła na Bliskim Wschodzie. Mało kto pamięta, że trzecim uczestnikiem była Rosja, sięgająca po panowanie w regionie. 80
  • I kto tu jest silny 29 maj 2016, 20:00 W Polsce tradycję powielają nawet ci, którzy w dni powszednie z nią walczą. To nie zarzut, ale raczej dowód uznania. 88
  • Celiakia, czyli życie bez chleba 29 maj 2016, 20:00 Dieta bezglutenowa ostatnio robi zawrotną karierę, zarówno w mediach, jak w restauracjach, klubach fitness i prywatnych domach. „Nietolerancję glutenu” rozpoznaje u siebie coraz więcej Polaków, a wielu zaklina się, że to właśnie diecie bezglutenowej zawdzięcza wspaniałą... 90
  • Gluten bez tajemnic 29 maj 2016, 20:00 Obecna pszenica bardzo różni się od tej sprzed 50 lat już na poziomie chromosomalnym. I szkodzi coraz większej liczbie osób – mówi Małgorzata Źródlak, prezes Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. 96
  • Lekarstwo na talerzu 29 maj 2016, 20:00 Dieta w cukrzycy typu 2 to podstawa. Nie tylko reguluje poziom glukozy w organizmie, ale w niektórych przypadkach sprawia, że choroba ustępuje. 98
  • Bolesne mleko 29 maj 2016, 20:00 Nietolerancja laktozy może być objawem groźnych chorób, takich jak celiakia. 100
  • Klinika ciała i duszy 29 maj 2016, 20:00 Potrzeby naszych klientów są dla nas autentycznie ważne – mówi Elżbieta Gozdecka, dyrektor Profemed Medycyna Estetyczna. 102
  • Czego nie lubią nasze uszy 29 maj 2016, 20:00 O tym, jak dbać o słuch i co może zaszkodzić naszym uszom, mówi dr n. med. Elżbieta Włodarczyk, ordynator oddziału w Klinice Audiologii i Foniatrii w Światowym Centrum Słuchu w Kajetanach. 104
  • Najwięksi grają lokalnie 29 maj 2016, 20:00 Zdanych Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej wynika również, że w minionym roku wartość całego sektora sprzedaży bezpośredniej osiągnęła 3,1 mld zł. W porównaniu z rokiem 2014 rynek ten wzrósł o 4 proc. Taka dynamika utrzymuje się od lat 106
  • Bezpieczeństwo: nie pytaj „czy”, ale „jak” 29 maj 2016, 20:00 Z zagrożeniem informatycznym jest trochę tak jak z wypadkami drogowymi: często wydaje nam się, że nas nie dotyczą. A właściwie to gorzej, bo na drodze z reguły zachowujemy choć minimum ostrożności 108
  • Jak przekuć zysk w dobro – i odwrotnie 29 maj 2016, 20:00 Moda, przymus czy sposób na sukces? Jedno jest pewne: bez działań wpisujących się w społeczną odpowiedzialność biznesu trudno robić poważny biznes. 110
  • CSR pod napięciem 29 maj 2016, 20:00 PGE Polska Grupa Energetyczna prowadzi biznes odpowiedzialny społecznie. Rekultywacja dawnych wyrobisk, edukacja dzieci i młodzieży, bliska współpraca z lokalnymi społecznościami to tylko niektóre przejawy takiego rozumienia biznesu. 116
  • Człowiek człowiekowi ratownikiem 29 maj 2016, 20:00 Program ratownictwa przedmedycznego był inicjatywą pracowników Enei. Ci przeszkoleni w udzielaniu pierwszej pomocy sami zaczęli szkolić innych. Do dziś przekazali swoje umiejętności już ponad 33 tys. osób. 117
  • Jazda do banku 29 maj 2016, 20:00 Nauka jazdy z rajdowcami, gry ekonomiczne dla twoich dzieci oraz koncerty muzyki klasycznej. W dziedzinie ambitnych projektów społecznych Bank Zachodni WBK gra pierwsze skrzypce. 118
  • Siła innowacji oparta na tradycji 29 maj 2016, 20:00 Chcemy działania CSR, czyli z dziedziny społecznej odpowiedzialności biznesu, kierować do całych rodzin, bo relacje rodzinne są silnie wpisane w naszą historię i w tym kierunku rozwijamy swoje produkty – mówi Katarzyna Milanovic, dyrektor generalna NIVEA Polska. 120
  • Z misją 29 maj 2016, 20:00 W Żywiec-Zdrój wierzymy, że misją firmy powinno być aktywne działanie na rzecz wspólnego dobra. Na co dzień zachęcamy ludzi, by pili zdrowiej, i jesteśmy po stronie natury – mówi Edyta Krysiuk-Kowalczyk, dyrektor ds. zapewnienia jakości i ochrony środowiska Żywiec Zdrój. 122