Kalejdoskop kulturalny

Kalejdoskop kulturalny

Dodano:   /  Zmieniono: 

MUZYKA

Muzyka szczęścia

Przez ostatnie osiem lat Pharrell Williams pracował na sukcesy wielu gwiazd popu, produkując ich płyty i pojawiając się na nich gościnnie. Teraz przypomina o sobie nowym solowym albumem „Girl”. Tej płyty miało nie być. Williams, najbardziej rozchwytywany współpracownik i producent gwiazd popu i R’n’B, już nigdy miał nie nagrać solowego albumu. Zdanie pomogli mu zmienić menedżerowie Columbia Records, którzy usłyszeli dwa największe przeboje ubiegłego i tego roku z jego udziałem – „Get Lucky” Daft Punk i „Blurred Lines” Robina Thicke. Zanim jeszcze dowiedział się o nich świat. Z miejsca zaproponowali raperowi kontrakt na nagranie płyty. „Chcemy cię przekonać, że powinieneś jednak zrobić album solowy” – powiedzieli. I tak się stało. „Girl” to bezpretensjonalny, wdzięczny hołd dla muzycznych ojców, synów i braci Pharrella: Justina Timberlake’a, Michaela Jacksona, Prince’a i Kanye Westa. I samego autora, bez którego trudno sobie wyobrazić współczesne listy przebojów. „Girl” została pomyślana jako płyta eleganckich, niewymuszonych piosenek – takich, których możemy posłuchać nawet z mamą, bez obaw o wyuzdane skojarzenia (jak w „Blurred Lines”). I takich jak pierwszy solowy hit Pharrella „Happy” z tego albumu, którym zrobił furorę podczas ostatniej oscarowej gali. „Happy” to artystyczne i życiowe credo producenta: „Bądź dobrej myśli i szczęśliwy, nawet jeśli los ci nie sprzyja”. Taki jest też sam Pharrell – wyluzowany cudowny dzieciak ery postdisco, który w każdej nucie i każdym słowie piosenki stara się przekazać swoją naturalną radość życia. „Ta muzyka jest dla każdego, a ja mam ręce otwarte” – deklaruje w wywiadzie dla portalu Pitchfork. Discopopowe rytmy osadzone w błyskotliwych, orkiestrowych aranżacjach i funkującym basie nie wywrócą świata do góry nogami, jak poprzednia solowa płyta Pharrella „In My Mind” czy to, co robił kiedyś z The Neptunes i N.E.R.D. Ale przyjemnie jest wiedzieć, że ktoś może nagrać taki ciepły, klasyczny i klimatyczny album tylko dlatego, że sprawia mu to wielką frajdę. Jan Matura

PHARRELL WILLIAMS „GIRL” SONY MUSIC POLSKA, 2014

TEATR

Depresyjna hipsterka

Tramwaj zwany pożądaniem” Teennesse Williamsa to teatralny evergreen. U Williamsa dla każdego coś bolesnego: przegrane życie, skarlałe marzenia, deziluzja w jazzowym Nowym Orleanie oraz wielka partia aktorska Blanche. Poza najgłośniejszą adaptacją Krzysztofa Warlikowskiego z Isabelle Huppert w ostatnich latach po tekst Williamsa sięgali między innymi Piotr Kruszczyński i Dariusz Starczewski. Najnowsza, gwiazdorska inscenizacja „Tramwaju” w Teatrze Ateneum w reżyserii Bogusława Lindy o wiele więcej zapowiada, niż daje. Spektakl zrobiony jest uczciwie i po literach, ale w przypadku „Tramwaju...” to właściwie zniewaga. Powstało bowiem letnie przedstawienie, w którym emocje, wstrząsy, wykrzykniki są zreferowane, a nie przeżyte. Blanche zagrała Julia Kijowska. Trudno byłoby znaleźć równie charyzmatyczną artystkę w jej pokoleniu łączącą w aktorstwiewewnętrzny niepokój z erotycznym apetytem. Myślę zresztą, że Kijowska była już współczesną Blanche, tyle że w serialu „Bez tajemnic”, nie w Ateneum. U Lindy gra na jednej nucie przerysowanej neurozy.Ostentacyjna, gruboskórna, krzykliwa. Lekcja autodestrukcji Blanche i jej nadziei paraliżowanych niemocą wygląda jak referat w szkółce niedzielnej dla postępowej, depresyjnej hipsterki. Tomasz Schuchardt jako Stanley Kowalski niemal kopiuje Marlona Brando z filmu Kazana, ale do klasy Brando mu daleko. Reżyseria Lindy jest w zasadzie przezroczysta, a jedynym oryginalnym konceptem autorskim wydaje się przeniesienie części akcji do toalety. Albo ktoś w niej siedzi, albo z niej wychodzi. Drzwi trzaskają, stękanie, chlapanie, mruczenie. Łukasz Maciejewski

„TRAMWAJ ZWANY POŻĄDANIEM”, REŻ. BOGUSŁAW LINDA, TEATR ATENEUM, WARSZAWA

KSIĄŻKA

Język wolności

Herta Müller w 1987 r. uciekła z piekła. Ale jego część zabrała z sobą, w głowie. Na jej życiu i twórczości zaważyły dwa XX-wieczne totalitaryzmy. Ojciec Müller, banacki Niemiec, był w czasie wojny oficerem SS, ona przeżyła ponad 30 lat w komunistycznej rumuńskiej dyktaturze. Cała właściwie twórczość wybitnej pisarki skupia się na traumie, na którą składa się jednocześnie poczucie winy i cierpienie ofiary. Drogę do duchowej i osobistej wolności Müller, laureatka Nagrody Nobla sprzed pięciu lat, znalazła w literaturze – i to dosłownie. Jej artystyczny bunt to przede wszystkim bunt lingwistyczny: żeby się wyzwolić, musiała wynaleźć własny język, skrajnie prywatny, zarazem poetycki i surowy, pełen niespodziewanych metafor. Wkład Müller we współczesną literacką niemczyznę jest nieoceniony, ale głównie chodzi tu o manifestację indywidualności, której nie zdołały zdusić ani terror rumuńskiej bezpieki, ani rodzinna zmowa milczenia wokół nazistowskich zbrodni. „Nadal ten sam śnieg i nadal ten sam wujek” to zbiór tekstów rozproszonych – wstępów, przemówień, esejów. Ale autorkajest tu taka jak w prozie: ostra, niepokorna, liryczna, hipnotyzująca, niepowtarzalna. Wielka w tym zasługa polskiej tłumaczki Katarzyny Leszczyńskiej – wyobrażam sobie, że niewiele jest rzeczy w sztuce przekładu trudniejszych niż spolszczanie połamanych fraz Müller. Piotr Kofta

Herta Müller Nadal ten sam śnieg i nadal ten sam wujek

HERTA MÜLLER „NADAL TEN SAM ŚNIEG I NADAL TEN SAM WUJEK” PRZEŁ. KATARZYNA LESZCZYŃSKA CZARNE 2014

TVP 2

Ich czterech

WE WTOREK W TVP 2 świetny dokument – „Miłość”. Filip Dzierżawski rekonstruuje losy kultowego zespołu. Ale jego film jest uniwersalną opowieścią o spotkaniu indywidualności, przyjaźni, sztuce. Wreszcie – o muzyce i czasach, w których powstawała. KK

„MIŁOŚĆ”, REŻ. FILIP DZIERŻAWSKI, TVP 2, WTOREK,

11 MARCA, GODZ. 22.50

„WPROST” Z DVD

Pożegnanie

W TYM TYGODNIU „WPROST” można kupić z filmem „Elegia” na DVD. Miłość, seks, choroba, żegnanie się ze światem – to ulubione tematy hiszpańskiej reżyserki Isabel Coixet. Tym razem odnalazła je w prozie Philipa Rotha. W opartym na książce „Konające zwierzę” filmie Penélope Cruz gra studentkę, która zakochuje się w profesorze literatury (w tej roli Ben Kingsley). KK

FILM

Przemiana kowboja

Ma pan 30 dni” – taki wyrok słyszy bohater „Witaj w klubie” od lekarza. Elektryk z Dallas, a po pracy: pijak, narkoman, dziwkarz i szuler. Jest rok 1985, w Stanach wybucha epidemia AIDS. Główny bohater jednak się nie poddaje. Widząc bezradność amerykańskich szpitali, nadzieję znajduje w niedopuszczonych do użytku w USA lekach z Meksyku, Japonii, Holandii. I wietrzy interes. Film Jeana-Marca Vallée oparty jest na prawdziwej historii Rona Woodroofa, jednego z wielu twórców „klubów nabywców”, gdzie rozprowadzano nielegalne substancje. Reżyser tworzy pejzaż Teksasu 1985 r. Z samozwańczymi kowbojami, którzy o AIDS i gender pojęcie mają nikłe, jednak na wszelki wypadek wolą splunąć z pogardą, kiedy stykają się z innością. Z homo- i transseksualistami próbującymi pozostać sobą w skrajnie nietolerancyjnym środowisku. Z lekarką pragnącą dochować wierności przysiędze Hipokratesa na przekór bezdusznemu systemowi. Z pacjentami walczącymi o życie. I wreszcie z konserwatywnym systemem opieki zdrowotnej i prawem chroniącym interesy firm farmaceutycznych. Film ma precyzyjny, skonstruowany zgodnie z wszystkimi zasadami rzemiosła scenariusz. Przemiana bohatera jest tu niemal podręcznikowa. Jednak dzięki aktorskim kreacjom i sprawnej reżyserii, hollywoodzkie wzory nie drażnią. Za kreacje w „Witaj w klubie” duet Matthew McConaugheyi Jared Leto dostał w tym roku Oscary. Obaj aktorzy schudli przed zdjęciami – 25 i 15 kg. Pierwszy jako niezłomny kanciarz oddaje przyspieszoną lekcję wrażliwości, którą musi przejść bohater. Drugi, w roli jego wspólnika, tworzy emocjonalny portret transseksualisty, którego życie wciąż balansuje na kruchej granicy tragedii i kolorowego spektaklu. Wszystko to sprawia, że „Witaj w klubie”, niepozbawione także humoru, zwraca uwagę. Jeanowi-Marcowi Vallée udało się ominąć pułapkę banału. Krzysztof Kwiatkowski

„WITAJ W KLUBIE”, REŻ. JEAN-MARC VALLÉE VUE MOVIE DISTRIBUTION

FILM

Z zemsty

IZRAEL. POLICJA POSZUKUJE mordercy pedofila. Ale ojciec jednej z ofiar działa na własną rękę. „Duże, złe wilki” oscylują między okrutnym, ale i zabawnym thrillerem a dramatem psychologicznym. Wydają się opowieścią o pomówieniu, by zaraz się zmienić w historię zemsty. Aharon Keshales i Navot Papushado nie pozwalają widzowi poczuć się w fotelu bezpieczne i pewnie. Zaskakujące, świeże kino. Krzysztof Kwiatkowski

„DUŻE, ZŁE WILKI”, REŻ. AHARON KESHALES, NAVOT PAPUSHADO, M2 FILMS

FILM

Trudna młodość

POLSKIE KINO CORAZ UWAŻNIEJ przygląda się nastolatkom. Po Janie Komasie i Katarzynie Rosłaniec ich świat rekonstruuje Anna Kazejak. Pokazuje zagubienie, brak moralnych kompasów i emocjonalny rollercoaster, które prowadzą do zbrodni. Paradoksalnie „Obietnica” staje się ciekawsza, gdy reżyserka kieruje obiektyw na rodzinę bohaterki. Zmusza dorosłych do konfrontacji z własnym życiem i postawami swoich dzieci. Krzysztof Kwiatkowski

MUZYKA

Godny wiek

Frontman i szef Elbow Guy Garvey przekracza właśnie „smugę cienia”, co znajduje odbicie w jego jak zwykle poetycko wieloznacznych i autobiograficznych tekstach, melancholijnych obserwacjach z perspektywy Nowego Jorku, gdzie obecnie najczęściej mieszka. Najlepsza muzycznie od lat płyta grupy nawiązuje często do brytyjskiego indie z intelektualnej półki, na której pomieszkują Spiritualized i Radiohead, zmierzając leniwie do tytułowego, mocno psychodelicznego, zaskakującego finału z pięknym epilogiem. Panowie z godnością się starzeją. Piotr Metz

ELBOW „THE TAKE OFF AND LANDING OF EVERYTHING”

UNIVERSAL

MUZYKA

Klasyk Cash

Po całej serii płyt z ostatnich w karierze, wstrząsających sesji nagraniowych Johnny’ego Casha z Rickiem Rubinem otrzymujemy wydawnictwo zupełnie inne, choć nie mniej ciekawe. To odnaleziona przypadkiem, kompletna, ukończona płyta z początku lat 80., kiedy artysta był u szczytu swoich możliwości, choć zdaniem wytwórni płytowej stał się niemodny. Próba namówienia go na nagięcie się do „nowoczesnych” wymogów skończyła się fiaskiem, a album powędrował na półkę. Dziś brzmi jak najlepsza klasyka z katalogu Casha, szczególnie jego dwie autorskie kompozycje będące ozdobą płyty. Piotr Metz

JOHNNY CASH „OUT AMONG THE STARS”

SONY

KSIĄŻKA

Nic jest ważne

DLACZEGO ISTNIEJE RACZEJ COŚ NIŻ NIC? Z jednej strony fizyka, z drugiej filozofia, z trzeciej zaś teologia próbują od wieków odpowiedzieć na to pytanie. Kto zapalił światło? Bóg? A może nikt go nie musiał zapalać, bo zawsze było włączone? Zapaliło się przypadkiem? W „Krótkiej historii niczego” Jim Holt proponuje nam jazdę bez trzymanki śladem dziejów koncepcji nicości oraz współczesnych poglądów na ten temat. To wyprawa pełna paradoksów i kłótni, sceptycyzmu i wiary, pączkujących wszechświatów, teorii ostatecznych i tajemnic świadomości. W słowie „nic” kryje się bowiem znacznie więcej, niż mogliście przypuszczać. Piotr Kofta

JIM HOLT, „KRÓTKA HISTORIA NICZEGO. KRYMINAŁ FILOZOFICZNY” PRZEŁ. MARIUSZ GĄDEK

PWN 2014

KSIĄŻKA

Gesty mordercy

W GÓRACH SZKOCJI musi się znajdować tajna kopalnia kryminałów – niemal co roku pojawiają się tam debiutanci zdolni konkurować z mistrzami. „Lewis Winter musi umrzeć” Malcolma MacKaya to jednak thriller nietypowy – po pierwsze, jego bohaterem nie jest śledczy, lecz płatny morderca z Glasgow, milczący perfekcjonista Calum MacLean. Po drugie, ta powieść z półświatka, subtelna i moralnie dwuznaczna, rozgrywa wojnę gangów niczym osobliwą, kameralną psychodramę, w której liczy się każdy gest i każde słowo, a czytelnik porusza się tu slalomem wśród kłamstw i półprawd. Inteligentny, obiecujący eksperyment. Piotr Kofta

MALCOLM MACKAY „LEWIS WINTER MUSI UMRZEĆ” PRZEŁ. MIŁOSZ URBAN

AKURAT 2014

TOP 10 KINO

1. „Jack Strong”

reż. Władysław Pasikowski

VUE MOVIE DISTRIBUTION

2. „Lego: przygoda”

reż. Chris Miller, Phil Lord

WARNER BROS.

3. „Non-stop”

reż. Jaume Collet- -Serra

MONOLITH FILMS

4. „Pompeje”

reż. Paul W.S. Anderson

MONOLITH FILMS

5. „Rodzinka nie z tej ziemi”

reż. Cal Brunker

MONOLITH FILMS

6. „Obrońcy skarbów”

reż. George Clooney

IMPERIAL CINEPIX

7. „72 godziny”

reż. McG

KINO ŚWIAT

8. „Ten niezręczny moment”

reż. Tom Gornican

BEST FILM

9. „Kraina lodu”

reż. Chris Buck, Jennifer Lee

WALT DISNEY

10. „Facet (nie) potrzebny od zaraz

reż. Weronika Migoń

KINO ŚWIAT

TOP 10 MUZYKA

1. „En vivo”

Violetta

OTHER POP US/UNIVERSAL MUSIC PL

2. „Piersi i przyjaciele 2”

Piersi

POLSKIE RADIO/OLESIEJUK

3. „European Jazz (2013)”

Różni wykonawcy

MEMBRAN MUSIC

4. „Night in Calisia”

Włodek Pawlik

PAWLIK RELATIONS/ FONOGRAFIKA

5. „Comfort and Happiness”

Dawid Podsiadło

SONY MUSIC PL

6. „Beyoncé”

Beyoncé

SONY MUSIC PL

7. „Kraina lodu”

Muzyka filmowa

OTHER POP US/UNIVERSAL MUSIC PL

8. „Lepszego życia diler”

Paluch

BOR RECORDS/CD-CONTACT

9. „Piątek 13-go”

KaeN

PROSTO/OLESIEJUK

10. „Jezus is Alive”

Maria Peszek

MYSTIC PRODUCTION

TOP 10 KSIĄŻKI

1. „Bridget Jones. Szalejąc za facetem”

Helen Fielding

ZYSK I S-KA

2. „100/XX. Antologia polskiego reportażu XX wieku” tom 1-2

Opracowanie zbiorowe

CZARNE

3. „Beksińscy. Portret podwójny”

Magdalena Grzebałkowska

SPOŁECZNY INSTYTUT WYDAWNICZY ZNAK

4. „Ja inkwizytor. Głód i pragnienie”

Jacek Piekara

FABRYKA SŁÓW

5. „Pyszne 25. Nowa porcja przepisów”

Anna Starmach

SPOŁECZNY INSTYTUT WYDAWNICZY ZNAK

6. „Sześć lat później”

Harlan Coben

ALBATROS

7. „Złodziejka książek”

Markus Zusak

NASZA KSIĘGARNIA

8. „Pyszne 25”

Anna Starmach

SPOŁECZNY INSTYTUT WYDAWNICZY ZNAK

9. „Amon. Mój dziadek by mnie zastrzelił”

Nikola Sellmair, Jennifer Teege

PRÓSZYŃSKI MEDIA

10. „Dania w pięć minut”

Gordon Ramsay

BELLONA

Więcej możesz przeczytać w 11/2014 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

-
 0

Spis treści tygodnika Wprost nr 11/2014 (1619)

  • Polityka falliczna 9 mar 2014, 20:00 Nie ma jasności, na czym będzie polegała Putinowska wojna, ale wiadomo już, że rosyjski autokrata obudził sporo uśpionych demonów. Różnie je można nazywać: militarnym zapałem, niepohamowaną żądzą bohaterstwa lub polityką... 4
  • Skaner 9 mar 2014, 20:00 SPORT Paraolimpiada w cieniu wojny Ruszyła paraolimpiada w Soczi. Zawody potrwają do 16 marca. I choć igrzyska odbywają się w cieniu tlącej się na Krymie wojny, to żadna z drużyn nie wycofała się z zawodów. Podczas ceremonii otwarcia w... 6
  • Ukraina jak Majdan 9 mar 2014, 20:00 Specjalnie dla „Wprost”: Arsenij Jaceniuk, Ołeh Tiahnybok i Andrij Parubij – mężczyźni po czterdziestce, którzy niedawno stali na czele ukraińskiego protestu, a dziś przejęli odpowiedzialność za kraj. 14
  • Prezydent Tusk 9 mar 2014, 20:00 Donald Tusk niespodziewanie wszedł w buty prezydenta. I niespodziewanie wygrał. 20
  • Wojna polsko-ruska pod flagą amerykańską 9 mar 2014, 20:00 Po kilku dniach walki zostałaby nam TYLKO LEŚNA PARTYZANTKA – tak o konfrontacji naszej armii z Rosją mówią doświadczeni dowódcy. 22
  • Zawiodłem, jest mi wstyd 9 mar 2014, 20:00 Premier powiedział mi, że tego po mnie się nie spodziewał. O dwie buteleczki za daleko – mówi JACEK PROTASIEWICZ, europoseł i niedawny szef kampanii PO do europarlamentu. 26
  • Jeden test na całe życie 9 mar 2014, 20:00 Geny są najrzetelniejszym źródłem informacji o tym, jak możemy się uchronić przed chorobami – mówi dr inż. Katarzyna Okręglicka, fizjolog żywienia. 29
  • Poszukując świętego 9 mar 2014, 20:00 Karol Wojtyła to żaden landrynkowy ani botoksowy święty – mówi ks. Sławomir Oder, postulator w procesie kanonizacyjnym Jana Pawła II i dysponent papieskich relikwii. 30
  • Mężowie swoich żon 9 mar 2014, 20:00 Spełnione Żony są wdzięczne swoim mężom, że im to umożliwili. 34
  • Tatarzy nie chcą uciekać 9 mar 2014, 20:00 Tatarzy krymscy mieszkający w Polsce z niepokojem śledzą informacje z Krymu. Wiedzą, że gdyby ich bliscy dali się sprowokować, skutki byłyby tragiczne. 38
  • Bal wiedeński, bal brukselski 9 mar 2014, 20:00 Mam nadzieję, że Francis Fukuyama – piewca końca historii – przewraca się w grobie. Tak, wiem, że żyje, chodzi mi o grób jego konceptów. Historia ma się dziś bowiem nadzwyczaj dobrze i znów tańczy na balu, który... 41
  • Celebryci XL 9 mar 2014, 20:00 Polskie gwiazdy skutecznie udowadniają, że kilka kilogramów więcej to nie tragedia. Ich bunt przeciwko dyktaturze chudzielców zaczyna przynosić efekty. 42
  • Bez własnej woli 9 mar 2014, 20:00 Zwolennicy ubezwłasnowolnienia uważają, że to często jedyna możliwość ochrony chorych. Przeciwnicy mówią, że to przestarzały przepis, godzący w prawa obywatelskie. 46
  • Nestorzy będą coraz aktywniejsi 9 mar 2014, 20:00 Umiejętnie skonstruowane, uczciwe, specjalne oferty skierowane do seniorów mogą pomóc ich przekonać do optymalnego korzystania na co dzień z różnych, także tych najnowocześniejszych instrumentów finansowych. 48
  • Przeprowadzka na drugą stronę 9 mar 2014, 20:00 Często cierpienie duszy człowieka umierającego jest równie silne jak ciała. Moim zadaniem jest temu cierpieniu ulżyć – mówi Agnieszka Kaluga, pisarka i wolontariuszka w hospicjum. 52
  • Akcja pod Caritasem 9 mar 2014, 20:00 Ksiądz dyrektor ełckiego Caritasu malwersuje pieniądze – twierdzi biznesmen, który ofiarował tej organizacji charytatywnej milion euro. 56
  • Jaki ojciec, taki syn 9 mar 2014, 20:00 SYNOWIE SŁAWNYCH OJCÓW nie szukają własnej drogi. Czują, że będzie im łatwiej, gdy pójdą przetartą ścieżką kariery. 60
  • W szponach Esmeraldy 9 mar 2014, 20:00 Oszukańcza loteria szczęścia kręciła się według wzorców z Zachodu, ale mechanizmu pilnowali rodzimi specjaliści od psychologii. 64
  • Biedni przeciw bogatym 9 mar 2014, 20:00 Po drugiej stronie Atlantyku też trwa rewolucja. Jednocześnie do ukraińskiej podobna i zupełnie od niej różna. 68
  • Profilaktyka i rehabilitacja 9 mar 2014, 20:00 Właściwa higiena zębów i prawidłowo prowadzona rehabilitacja zwarcia mogą uchronić przed utratą zębów – mówi dr Agnieszka Sicińska, dyrektor medyczny Centrum Stomatologicznego Eurodental. 71
  • Szwedzi, którzy nienawidzą kobiet 9 mar 2014, 20:00 Szwedzki feminizm osiągnął niemal wszystko. Poza zmianą społecznej mentalności. Fala nienawiści do kobiet zalewa dziś szwedzki internet, przemoc wobec nich rośnie. 72
  • Złoto dyktatorów 9 mar 2014, 20:00 Skarby, które zostawił po sobie Wiktor Janukowycz, pokazują jego bezguście i manię wielkości. Nie różnił się w tej kwestii od innych satrapów. 74
  • Drużyna sponsora 9 mar 2014, 20:00 Nieważne, czy przegrywają, czy wracają z medalem. Sportowcy stali się dla biznesu MASZYNKAMI DO ZARABIANIA pieniędzy. 78
  • Mała bitkatastrofa 9 mar 2014, 20:00 Gwałtowne załamanie BITCOINA nie osłabiło apetytu na wirtualne waluty. Coraz więcej specjalistów twierdzi, że przyszłość należy do bitpieniądza. 82
  • Prawie dorosła gospodarka 9 mar 2014, 20:00 W oczach światowych finansistów Polska nie jest już jednym z rynków wschodzących, ale odrębnym bytem. Dla nas to oznacza więcej stabilności i niższe koszty. 84
  • Rajd w komórkach 9 mar 2014, 20:00 Naukowcy potrafią sterować pojazdami wprowadzonymi do żywej ludzkiej komórki. Już niedługo roboty naprawcze zalęgną się w twoich żyłach i mózgu. 86
  • Superman ma dosyć 9 mar 2014, 20:00 Straciłem dawną pewność sądów. Częściej mówię „nie wiem” niż „być może” i dużo częściej niż „wiem” – mówi reżyser Jan jakub Kolski. 88
  • Nienasycony apetyt 9 mar 2014, 20:00 Niby wydał już u nas sześć kryminałów, ale wciąż czeka na odkrycie – Leif GW Persson, szwedzki specjalista od spisków na szczytach władzy i ciężkiego życia policji. 92
  • Kalejdoskop kulturalny 9 mar 2014, 20:00 MUZYKA Muzyka szczęścia Przez ostatnie osiem lat Pharrell Williams pracował na sukcesy wielu gwiazd popu, produkując ich płyty i pojawiając się na nich gościnnie. Teraz przypomina o sobie nowym solowym albumem „Girl”. Tej... 94
  • Bomba tygodnia 9 mar 2014, 20:00 Ich trzech Jest dym. Znowu. Odbyła się premiera filmu „Kamienie na szaniec”, lektury szkolnej, na której wychowali się niemal wszyscy mieszkający nad Wisłą. W związku z tym tradycyjnie, jak to w naszym pięknym kraju,... 98